Ufaira berpeluk tubuh dari duduk nya. Memandang ke arah, Bahzi. "Dah dekat sejam Cortez pengsan. Macam mana ini?"
Bahzi senyum serba salah.
"Kita bawa pergi hospital, jom." Risau pula.
Bahzi angguk setuju.
Tiba-tiba Cortez perlahan lahan mengangkat tangan nya. Dia melambai sambil mata tak mampu celik.
"Mengigau dah budak ini." Bahzi bangun dari duduk nya.
Ufaira berpaling ke sebelah. "Cortez? Awak okay tak ini?" Macam teruk je.
Kepala angguk perlahan. Payah. "S-saya okay."
"Sorry sebab takutkan kau." Bahzi cuba nak sentuh tangan Cortez lagi.
"Haip!" Ufaira bagi amaran dengan mata sekali. Kang budak ini terkejut lagi.
Bahzi sengih sambil gosok belakang leher.
Ufaira betulkan duduk. Sambil melihat Cortez, cuba duduk tegak dari sandarnya. "Kita orang dah takutkan awak, Cortez. Sorry."
Satu tangan pegang kepala. "Saya yang patut minta maaf, cik Ufaira." Kepala Masih rasa pening. "Saya s-sepatutnya bersedia dengan apa juga situasi." Tugas dia.
Bahzi angguk setuju. "Betul itu. Bagus budak ini."
Ufaira memandang, Bahzi dengan jelingan. "Lepas ini jangan takutkan Cortez lagi. Boleh?"
Laju Bahzi angguk sambil angkat tangan. "Boleh." Tapi takutkan orang lain boleh kan.
Cortez mengawal rentak debar dan nafas sendiri. Tarik hembus dengan perlahan beberapa kali. Dia kena kuat. Perlahan dia bangun dan mengawal minda sendiri untuk menerima kenyataan. "Saya dah bersedia, cik Ufaira. Tuan Bahzi."
Terangkat kening Ufaira. Boleh tahan. Masih mampu mengawal ketakutan. Patut lah Vern, bagi Cortez tugas ini. "Okay?"
Angguk. "Saya okay."
Bahzi senyum senang. Bangga dengan, Cortez. Bukan senang nak terima perkara yang berlaku tiba-tiba.
YOU ARE READING
( OG) HANYALAH DIRIMU (BAHZI ISA)
Mystery / ThrillerHanyalah Dirimu (Bahzi Isa) Mimpi nyataku Bahzi Isa & Ummu Ufaira