3 tahun 3 bulan ke belakang.
Mata Bahzi bergerak. Dengan perlahan dia cuba membuka mata. Perkara pertama yang dia dengar, bunyi mesin mesin hospital yang memantau nya. Kemudian pemandangan dan telinga kedengaran lebih jelas wajah serta suara-suara manusia di sekitar nya.
Ibu dan ayah Bahzi berdiri di tepi katil menarik nafas lega dan bersyukur. Allah dah kabulkan doa mereka suami isteri.
"Bahzi... Syukur kamu dah sedar nak." Suara ibu lembut hampir menangis.
Ayah menghela nafas panjang. "Alhamdulillah, kami tak pernah putus untuk berharap."
Bahzi berusaha untuk duduk. Walaupun badan nya masih lemah dia tetap mengumpul kekuatan. Fikiranya tidak mampu berehat. Wajah Ufaira dan lelaki tadi masih menghantui benaknya. Ada sesuatu yang tak kena dan dia rasa curiga.
Kepala perlahan memandang, Cortez. Wajahnya serius. "Ufaira... Dia dalam bahaya. Lelaki itu bukan sekadar manusia biasa. Ada sesuatu yang lebih... Sesuatu yang ghaib."
Dahi dan kening Cortez berkerut. "Lelaki mana tuan?" Sungguh dia tak tahu.
Ibu dan ayah Bahzi terkejut mendengar kata-kata itu. Bahzi sedar dari koma dan masih mengingati, Ufaira. Itu makna nya memang Ufaira memberi kesan yang mendalam pada anak mereka.
"Bahzi, apa maksud..." Suara ibu mulai risau. "Makhluk ghaib? Jangan buat kami risau."
Bahzi memandang wajah ibunya dengan lembut tapi tetap memancarkan tekad.
"Ibu, ayah. Bahzi tak boleh biarkan perkara ini. Ufaira... Malah Bahzi sendiri dah terlibat dengan sesuatu yang lebih besar. Lelaki itu ada kaitan, Bahzi yakin. Lelaki itu menyimpan sesuatu yang sangat bahaya."
Cortez melangkah lebih dekat. Memahami bertapa seriusnya keadaan.
"Tuan Bahzi, lelaki mana? Ada kaitan dengan ilmu hitam yang kita dengar dan tahu sebelum ini?"
Kepala Bahzi angguk perlahan. "Lelaki itu... Dia sedang cuba menggunakan sesuatu yang jauh lebih kuat daripada sekadar ilmu manusia."
Ayah Bahzi kelihatan bimbang. "Tapi nak... Bahzi, Bahzi baru sedar. Apa saja yang boleh dibantu? Tak kan Bahzi nak terlibat dengan perkara ini?"
Bahzi menarik nafas panjang. Walaupun dia sendiri tahu yang badan nya masih lemah, tapi hati dan fikiranya masih berdegil. Sapu tangan di dalam genggaman dipandang sayu. Aku akan pastikan keselamatan kau, sweetdream.
"Bahzi tak boleh tunggu lama, Ayah." Dengan suara sedikit tegas. "Kalau Bahzi tak bertindak sekarang, Ufaira mungkin akan hilang selamanya."
Dari tunduk kini dia memandang, Cortez. "Kita perlu cari Ufaira sebelum terlambat. Saya tak tahu apa rancangan yang dirancang makhluk ghaib meyerupai manusia itu, tapi hati saya cakap, Ufaira akan dikawal."
YOU ARE READING
( OG) HANYALAH DIRIMU (BAHZI ISA)
Mystery / ThrillerHanyalah Dirimu (Bahzi Isa) Mimpi nyataku Bahzi Isa & Ummu Ufaira