Bab 13

184 36 2
                                    

"Bahzi?" Ufaira masih lagi mengejar di lorong wad

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Bahzi?" Ufaira masih lagi mengejar di lorong wad.

Bahzi makin cepatkan larian dengan kaki terjengkit. Mengelak dari di soal siasat.

"Tak padan dengan kaki sakit hantu ini." Bebel Ufaira.

Masa macam ini la pula tak boleh menghilang. Kalau tak itu tiba-tiba je boleh hilang. Marah Bahzi dekat diri sendiri.

Tiba di pintu bilik wad, Bahzi berhenti sambil memandang ke belakang. "Kau di larang masuk."

Huh? Ufaira turut berhenti mengejut dari larian anak. "Kenapa?"

"Saja." Sebenarnya dia tak nak Ufaira bertanya pula pada Cortez.

Ufaira diam. Seolah faham apa yang bermain di fikiran, Bahzi. "Kau ke tepi. Kalau tak aku jerit."

Uish! Melihat tatapan mata Ufaira yang serius dengan perlahan dia ke tepi. Buat nya betul-betul Ufaira jerit. Kecoh pula satu bangunan nanti.

Pintuk ditolak dan wajah Cortez yang tengah duduk tegak di sofa dipandang.

Cortez masih tak mengalihkan pandangan. Dia dah janji dengan tuan Bahzi untuk kunci mulut dari bercerita pasal kejadian tadi.

Ufaira pandang sekeliling. Okey tak ada masalah. Nampak normal. Tapi kenapa kelakuan Bahzi dengan Cortez seolah-olah ada sesuatu?

"Cortez?"

"Yea saya cik Ufaira." Cortez bangun dengan kedua tangan di depan.

"Ada sesuatu yang saya perlu tahu?" Ufaira menghampiri berdiri di hadapan bodyguard nya.

"Tahu apa itu?" Cortez buat-buat tak tahu.

Bahzi tarik nafas lega.

Ufaira berpeluk tubuh. "Tadi Bahzi kata pasu pecah?"

"Oh, itu hal kecil je. Saya dah bersihkan."

"Kecil awak kata. Kaki Bahzi luka. Bukan luka biasa. Berdarah." Mula timbul rasa curiga.

"Tadi saya dah sediakan barang-barang rawatan dan letak dalam bilik air. Tuan Bahzi dah merawat diri sendiri." Yakin Cortez memberitahu.

Ufaira duduk atas sofa. "Cortez, jujur dengan saya. Ada sesuatu yang saya perlu tahu?" Lembut Ufaira cuba berbincang.

"Tak ada cik Ufaira." Cortez masih dengan rahsia nya.

Ufaira tarik nafas dan lepas perlahan. Dia tunduk sambil tangan kanan memegang dahi.

"Saya risau dekat Bahzi. Darah dia penuh sampai tak nampak rupa bandage. Saya yakin ada sesuatu yang jadi. Tolong jujur dengan saya." Ufaira bersuara seaakan nak menangis.

Cortez garu kening yang tak gatal. Kesian pula tengok cik Ufaira risau macam ini.

Bahzi berpeluk tubuh sambil memandang Ufaira kemudian kepada wajah Cortez yang hampir terpedaya.

( OG) HANYALAH DIRIMU  (BAHZI ISA)Where stories live. Discover now