SELESAI membaca yassin. Ufaira pandang ke kanan. Dari tadi dia diganggu sesuatu. Namun dia gagahkan diri untuk habiskan membaca yasin untuk Bahzi. Selendang yang jatuh ditolak kembali atas bahu. Terasa panas di satu sisi. Dia pandang kiri pula. Nampak Cortez tengah berdoa. Bodyguard nya itu baru selesai menunaikan solat hajat untuk, Bahzi.
Bahzi tiada. Sejak akhir-akhir ini kerap pula lelaki itu menghilang dan muncul tiba-tiba. Ini petanda baik atau tak sebenarnya, dia pun tak tahu. Satu lagi pertanyaan dalam kepala yang dia nak sangat tanya, tapi tak terluah. Kalau Bahzi dah sedar nanti, Bahzi akan ingat seketul Ufaira ini tak?
"Kau fikir kan aku ke?"
Ufaira tersentak bila kepala Bahzi terlihat di tepi nya. Spontan dia pegang dada. Entah sejak bila Bahzi muncul dia tak sedar. "Bahzi! Jangan buat macam itu. Jantung aku ini boleh berhenti tahu tak sebab terkejut."
Bibir tersenyum kecil. "Sorry."
"Bila masa kau ada dekat dalam bilik ini?"
Bahzi bangun dari tunduknya dan berjalan ke sofa. Dia duduk sambil memandang, Ufaira. "Dari tadi."
Ufaira pelik. "Aku tak nampak kau pun." Tambah hairan bila setiap kali Bahzi muncul dari pandangan, wajah dan badan itu akan kelihatan berpeluh.
"Tapi aku nampak kau." Bahzi masih memandang ke sebelah kanan, Ufaira.
Ufaira gosok lengan kanan nya. Panas semakin terasa. Pedih juga. Ish! Ufaira cuba mengusir rasa tak sedap hati dan badan. Terasa nak demam pun iya juga.
Cortez hanya memasang telinga mendengar suara Ufaira, cuba menerima kenyataan ini yang akan dia lalui dan nampak sepanjang bekerja. Ufaira bercakap seorang diri. Dan dia kena kekal tenang. Walaupun dia tak nampak, tapi dia yakin tuan Bahzi nampak dia. Dia duduk di kerusi sebelah katil Tuan Bahzi terbaring.
Mata Bahzi masih tak beralih. Nafas yang laju diatur supaya bertenang. Peluh yang merinik di dahi turut dibiarkan."Ufaira."
Huh? Ufaira angkat kepala dari tunduk. Melihat wajah serius Bahzi. Terangkat kening bertanya dalam bahasa bisu.
"Aku nak bercakap dengan, Cortez. Hanya berdua."
"Kenapa?" Berkerut dahi Ufaira.
Bibir tersenyum. "Ada lah rahsia lelaki. Boleh?"
Ufaira pandang Cortez yang tengah merenung Bahzi atas katil. "Cortez!"
Cortez pandang Ufaira sambil bangun bersedia. "Saya cik Ufaira."
"Bahzi nak bercakap dengan awak. Katanya rahsia lelaki. Okay?"
Hah! Lambat-lambat Cortez pandang ke arah katil. Tuan Bahzi nak cakap apa dengan saya. Terkebil-kebil dia menahan rasa debar.
Ufaira pandang depan. "Macam mana? Cortez bukan nampak dan dengar suara kau, Bahzi." Tertanya Ufaira.
"Dengan telefon. Aku akan menaip dekat situ." Tenang Bahzi beri cadangan. "Bagitahu dia." Kepala Bahzi bergerak ke arah, Cortez.
YOU ARE READING
( OG) HANYALAH DIRIMU (BAHZI ISA)
Mystery / ThrillerHanyalah Dirimu (Bahzi Isa) Mimpi nyataku Bahzi Isa & Ummu Ufaira