Zobudila som sa na to, že mnou niekto jemne trasie. Otvorila som oči a uvidela nad sebou Ryla so strapatými vlasmi a nežnými očami.
"Musíš vstávať. Xaden dnes bude mať reč pred celým kráľovstvom a potrebuje ťa tam ako svoju kráľovnú," povedal a ja som mrzuto zastonala.
"Naozaj musím...? Nevyzerá to tak, že by som bola nejaká kráľovná..." zamrmlala som a zdalo sa mi, že sa Ryl dokonca potichu zasmial, ale nebola som si tým úplne istá.
"Áno, bohužiaľ musíš. Xaden musí všetkým ukázať, že má svoju družku a je právoplatným kráľom."
Ryl zo mňa stiahol perinu a vytiahol ma na nohy, aby som si pohla.V šatníku som našla dlhé biele šaty, boli úplne jednoduché, no predsa nádherné. Mali takmer priesvitné biele rukávy a sukňa bola jemne nafúknutá s jemnými čipkami, ale zbytok bol čistý, dokonca nemali ani veľký výstrih a ramená boli zahalené.
Dnu došli dve slúžky, jemne ma namaľovali, dali mi šperky; biely prsteň, ktorý bol určite nesmierne starý, biely perlový náhrdelník s malým príveskom a do vlasov, z ktorých mi urobili jemné zlaté vlny, mi zaplietli trblietavé stužky, takže moje vlasy vyzerali, akoby žiarili.
Keď som vyšla z šatníka, červenala som sa a pozerala sa len do zeme.
"Prečo musia byť biele? Vyzerajú ako svadobné..." zamrmlala som a pozdvihla si sukňu, aby som videla na svoje biele topánky na opätkoch."Xaden má určite nejaký plán. Podľa mňa to súvisí s farbou tvojich krídel," povedal Ryl a celú si ma premeral.
"A čo je na nich? Tak sú biele, no a čo?! Nie je na nich nič zvláštne!" povedala som rozčúlene a rozhodila rukami.Ryl sa prvýkrát uškrnul a pobavene pokrútil hlavou.
"Xaden si zo svojej farby krídel urobil symbol smrti a moci. A ty si jeho protiklad, takže z bielej spraví zase tvoj symbol," vysvetlil a otvoril mi dvere, aby sme mohli vyjsť von.Netrvalo dlho a potkla som sa, keďže ma nikto nikdy na opätkoch chodiť neučil, no Ryl ma naštastie pohotovo zachytil. Uchopil ma za ruku a pomohol mi nájsť stratenú rovnováhu, ale len čo som opäť stála na nohách, schmatli ma surové Xadenove ruky a pevne ma stisli.
Xaden si ma pritiahol k sebe a nahlas zavrčal.
"Chcem sa porozprávať s mojou družkou. Osamote," povedal podráždene s vycerenými zubami a zagánil na Ryla. Ryl okamžite sklopil zrak a prikývol, nestihla som sa naňho ani pozrieť a už bol fuč."Vieš, čo ku mne cíti moje kráľovstvo?" opýtal sa Xaden a jeho stisk bol zrazu nežný, chytil ma za ruku a zaviedol k oknu, kde sme mali krásny výhľad na ľud pod nami.
Pokrútila som hlavou a nervózne si žmolila čipku šiat.
"Nenávisť," povedal Xaden a vzal do ruky pohár s whisky, "všetci do jedného ku mne cítia nenávisť."Čo chcel týmto rozhovorom naznačiť? Prečo mi to hovoril?
Absolútne som nechápala význam tejto konverzácie a zmätene som naňho pozrela.
"A ty si moja družka," pokračoval Xaden vo svojom vysvetľovaní, "takže nenávidia aj teba.""Čože? Prečo by ma nenávideli?" opýtala som sa zmätene, ničomu som nechápala.
"No, možno ťa ani tak nenenávidia ako nenávidia mňa. Povedz, drahá Lysandra, čo je najväčšia slabina a sila druhov?" opýtal sa a opäť si odpil z whisky.Netušila som, kam tým mieril, ani to, čo sa mi snažil naznačiť.
"Jeho... druh?" skúsila som hádať a Xaden sa uškrnul.
"Presne tak. Moja najväčšia slabina si ty, alebo si to teda aspoň myslia," povedal pobavene, "ale my obaja dobre vieme, že to nie je pravda. Ešte to musia zistiť aj oni.""O čom to rozprávaš? Čo sa deje?" opýtala som sa konečne a Xaden sa znovu zasmial.
"Že sa ťa pokúsia zabiť, aby mi ublížili. Alebo ťa unesú a budú ťa týrať, to je jedno. Dôležité je, že je mi to jedno. A keď to zistia, nechajú ťa na pokoji," povedal a dopil svoj pohár. Zízala som naňho s otvorenými ústami a netušila som, čo povedať."Prečo mňa? To ty si ten, ktorý im ubližuje! Ja som nikdy nič nespravila!" povedala som zúfalo a srdce mi búchalo ako splašené.
"Áno, ale si moja družka. Sme vnímaní ako celok. Ak sa zbavia jedného, zbavia sa aj toho druhého. A musíme im vysvetliť, že my sme výnimka a pletú sa," povedal Xaden s úškrnom a položil pohár na stôl.***
Stáli sme na balkóne a pod nami bola hádam polovica kráľovstva, ak nie aj viac. Xaden bol hneď vedľa mňa, veselo sa škeril a mával rukou, zatiaľ čo tou druhou sa letmo dotýkal tej mojej.
Ľud pod nami skandoval, tlieskal a pískal, ale moje srdce sa kvôli rozhovoru predtým nedokázala ukľudniť. Jedniná osoba, ktorú som poznala a mohla som jej ako-tak veriť, bol Ryl. Ale ten teraz stál za nami s prísnou tvárou a ruky mal pri bokoch, aby mohol v prípade nebezpečenstva pohotovo vytasiť zbrane."Zdraví vás váš nový kráľ!" ozvalo sa z menšieho balkóna nad nami, "Xaden Sharpened II!"
Dav začal opäť tlieskať a videla som, ako sa Xaden spokojne usmial.
"A vaša nová kráľovná, kráľová družka, Lysandra Smallclaw!"
Ľudia pod nami začali výskať a mávať, čo ma úprimne mierne prihrialo pri srdci. Keď však Xaden zdvihol ruku, všetci stíchli, akoby ich niekto vypol vypínačom a mala som pocit, že aj vtáky a okolie ostalo mlčať."Viem, že ma nenávidíte," začal Xaden kľudne a oprel sa rukami o balkón, "a budete sa ma snažiť z trónu zosadiť."
Dav pod nami vyzeral dosť nervózne a zmätene, asi rovnako ako ja.
"Na to, aby ste to urobili, budete potrebovať moju slabinu. Väčšine z vás by napadlo ísť po mojej družke," zavrčal a ja som stuhla, netušila som, kam tým mieri a čo chce urobiť."Novinka; Lysandra je mi ukradnutá. Ak by môj otec nedal rozkaz, že ak chcem byť kráľ musím svoju družku nájsť skôr, ako môj brat, vykašľal by som sa na ňu."
Xaden roztiahol svoje obrovské čierne krídla a ľud pod nami zalapal po dychu. Všetci vyzerali vydesene a nervózne, no neboli jedniní, pretože ja som na tom bola podobne. Jeho krídla boli také veľké, že som sa pod nimi cítila ako malý chrobák, boli vyššie než ja na opätkoch a dokonca sa teraz tiahli aj cez celú šírku balkóna.
"Pretože veľa vás možno zabudlo," zavrčal Xaden a schmatol ma do svojho mučivo pevného stisku, "že ja nemám slabiny."
Všimla som si v jeho ruke niečo blyštivé, ale kým som stihla zareagovať, zabodol mi dlhú dýku priamo do brucha a preblesla mnou ostrá bolesť.
Ahojte! Ďakujem za komentáre a votes! Tento príbeh je už #26 vo fantasy, a to má ešte len 8 kapitol, vrátane tejto!
Ďakujem strašne moc!
Máte nejaké teórie? Kľudne mi ich napíšte!
Čo si myslíte, zabil Xaden Lyss, aby sa o ňu nemusel starať?
Podarí sa im ju oživiť?Budem rada, ak mi vaše teórie napíšete!
S láskou, Susan10273 ❤️
DU LIEST GERADE
Flapping of the wings
FantasyKaždý Drak má svoju spriaznenú dušu; svoj protiklad, rovnako ako každé svetlo má svoj tieň a dúha potrebuje dážď aj slnko, aby sa objavila. Lysandra bola vždy poslušná a žila so svojou matkou a sestrou na hraniciach ríše kráľa Xadena. Dodržiavala t...