Sedel som v kresle a popíjal svoju obľúbenú whisky, zatiaľ čo som pred sebou mal dokumenty o každom jednom zamestnancovi v paláci. Musel som každého osobne vypočúvať, aby som sa uistil, že nepatrí k rebelom, ale bolo toho príliš. V mojom paláci pracovalo približne tisíc zamestnancov, boli to sluhovia, kuchári, čašníci, zahrdníci a komorníci, zatiaľ čo moje vojsko obsahovalo desaťtisíc vojakov. Kedysi to bolo oveľa, oveľa viac, ale odkedy sa všetky vojiny skončili, nepotrebovali sme také veľké vojsko.
Väčšina z nich patrila k špeciálnym jednotkám, ktoré pracovali len vo výnimočných situáciách, zatiaľ čo zbytok pracoval ako kráľovská stráž. Všetkých dokopy ich bolo okolo jedenásťtisíc... a každého sme museli osobne vypočuť v mučiarni.
Triedil som zložky tých, ktorých sme už vypočuli s tými, ktorých to ešte čakalo. Zastonal som, keď kopa nevypočutých ostala trikrát väčšia, než kopa vypočutých.
Zrazu mi niekto priložil nôž ku krku a potiahol ma za vlasy. Kým som stihol zaútočiť, uviedol som nad sebou vyškerenú tvár Kenja, Draka s bolďavými vlasmi a hnedými krídlami.
"Vyšiel si zo cviku. Kedysi by si ma počul dýchať už pred vstupom do paláca," zaškeril sa a schoval nôž.Zazubil som sa a postavil sa, aby som ho mohol objať.
"Aj ty si mi chýbal," povedal som sarkasticky. Kenjy bol môj jediný priateľ, jediný človek, ktorý sa ma nebál a vždy ma podporoval, a to preto, že bol rovnaký sadista ako ja."Počul som, že ťa otrávili," povedal posmešne a rozvalil sa na mojom kresle. Hocikomu inému by to ani nenapadlo, ale pre Kenjyho som nebol nič viac než tmavovlasý debil.
"Áno, ale ako vidíš, som tu, živý a zdravý," povedal som a vytrhol mu môj pohár whisky z rúk, kým si ho stihol privlastniť.
"Och, áno. Ale čuduješ sa vôbec? Teba otráviť je ľahšie než zobrať dieťaťu lízatko," zasmial sa a ďalej sa rozvaľovať v mojom kresle, "koľko whisky za deň vypiješ? Minimálne celú fľašu, ak nie viac, všakže? Stačilo by len jednu z nich otráviť a počkať si pár dní."Zavrčal som na ho a dopil svoju whisky.
"Kedysi si tak nepil. Čo sa zmenilo?" opýtal sa, tento raz už vážne.
"Nič. Len mi chutí," povedal som a znovu si nalial.
"Žeby to bolo preto, že ťarcha koruny je na teba priveľa? Nepáči sa ti byť kráľom?" opýtal sa s tým debilným úsmevom na tvári a ja som si povzdychol.Pritiahol som si ďalšie kreslo a sadol si vedľa neho.
"Nie, byť kráľom je fajn. Vlastne to nie je až taký rozdiel, len teraz už nemám zábrany a ľudia sa ma viac boja," povedal som a podal mu jeho vlastný pohár."Nemal si nejakú podmienku na to, aby si sa mohol stať kráľom?" opýtal sa Kenjy a nalial si plný pohár whisky. Prikývol som a oprel sa o opierku kresla, pričom som prstom obkrúžoval obrys pohára.
"Hej, musel som nájsť moju družku," zamrmlal som a Kenjy vypleštil oči.
"Ty si ju našiel? Naozaj?" opýtal sa a nahol sa dopredu.
"Áno. Už je tu niekoľko mesiacov," zamrmlal som bez záujmu a znovu si odpil."Áno? A aká je? Si zamilova-"
"Nie," zavrčal som naštvane, "nie je pre mňa nič, len cesta k trónu. A teraz mi je zbytočná."
Kenjy si odfrkol a zobral si jablko z misky na stole."Myslel som si, že keď stretneš svoju družku, tvoje srdce sa obmäkčí, ale zjavne som sa mýlil," povedal prekvapene a vyhodil si jablko do vzduchu, kým si ho chytil a zakusol sa doň.
"Prečo si si to myslel? Vedel si, že som ju nikdy nechcel hľadať. Jedniný dôvod, prečo som ju nakoniec hľadal, je koruna," povedal som so zdvihnutým obočím."Nechaj to tak," zamrmlal a dopil svoj pohár, "teraz poďme k tomu hlavnému. Prečo som tu?"
Povzdychol som si a ukázal na zložky na stole.
"Musíme vypočuť ešte deväťtisíc zamestnancov a uistiť sa, že nepatria k rebelom. A keďže teraz nemôžem veriť nikomu okrem seba a teba, zavolal som si ťa na pomoc," povedal som a chcel si doliať, ale Kenjy ma zastavil."A prečo by som to mal robiť?" opýtal sa a vytrhol mi fľašu spod ruky, aby si mohol znovu naliať.
"Pretože ťa to baví," povedal som a zagánil naňho.
"To je pravda. Tak, kto je moja prvá obeť?" opýtal sa s prehnaným nadšením a zahodil jablko do kúta.Zazrel som naňho, ale nechal som to tak a zobral si časť zo zložiek so zamestnancami, ktorých bolo treba vypočuť.
No keď som sa pozrel na jednu z nich, zamrzol som v kresle a zbledol som. V rukách som držal zložku Ryla..."Čo je? Nejaká ďalšia milenka?" opýtal sa a zatváril sa pri tom ako vyškerená veverica.
"Nie. To je... Lysandrin strážnik," zamrmlal som podráždene a položil jeho zložku na stôl."A kto je Lysandra? Je to tvoja-"
"Nie, nie je to moja milenka, Preboha," zavrčal som, "prečo si to myslíš?""Nie je tajomstvo, že si spal s polovicou kráľovstva - s tou ženskou polovicou, samozrejme," zaškeril sa, "teda okrem toho jedného večera, kedy sme našli tú babu a šli sme s ňou obaja do-"
"Áno, pamätám si," stopol som ho, kým to stihol dopovedať. Kenjy si odfrkol a oprel sa do kresla.
"Tak kto to teda je?" opýtal sa a kopal nohami ako malé dieťa.
Povzdychol som si a zazrel na Rylovu zložku.
"Moja družka."Kenjy vypúlil oči a otvoril ústa dokorán.
"Čože?! Tvoju družku stráži tento sexy rytier? Ani sa nečudujem, že žiarliš," zasmial sa posmešne.Zavrčal som naňho a hodil po ňom jablko.
"Ja nežiarlim. Nemám na čo žiarliť. Nič sa nedeje," povedal som a prevrátil očami. Kenjy sa zaškeril a postavil sa z kresla, aby sa mohol prechádzať po izbe a tváriť sa pri tom ako filozof."Ale zazeráš na jeho zložku. Tak o čo ide? Sú si blízki?" opýtal sa s rukami pod krídlami, akoby bol Sokrates.
"Nie... možno. Ja neviem, ale bol pri nej tak blízko, akoby... nie. Sú len kamaráti."Kenjy sa kyslo zatváril a pokrútil hlavou.
"Kebyže nemám priateľa, idem po tomto chlapčisku ako pes po údenom. Naozaj si myslíš, že celý deň hrajú piškôrky?" zasmial sa a nahodil na ksich ten svoj zubatý úsmev, "stavím sa, že ju kláti od rána do večera."Zasmial sa a tváril sa, že niekoho drží za boky a priráža.
"Kenjy! Nie! Prestaň!" zavrčal som a prudko sa postavil, "nič spolu nemajú! Cítil by som to!"Keď sa Kenjy rozosmial, chcel som schmatnúť ďalšie jablko, ale žiadne tam už nebolo, preto som po ňom hodil misku.
Kenjy sa ešte viac rozosmial a sadol si späť vedľa mňa.
"Jedno je jasné. Budem ho okukovať - a dávať pozor, aby sa moja predpoveď nenaplnila, samozrejme."Ahojte všetci! Dúfam, že sa Vám kapitola páčila, tešíme sa nabudúce!
Susan10273❤️
KAMU SEDANG MEMBACA
Flapping of the wings
FantasiKaždý Drak má svoju spriaznenú dušu; svoj protiklad, rovnako ako každé svetlo má svoj tieň a dúha potrebuje dážď aj slnko, aby sa objavila. Lysandra bola vždy poslušná a žila so svojou matkou a sestrou na hraniciach ríše kráľa Xadena. Dodržiavala t...