"Bang Long lama dah ke sampai?" tanya Amirul padaku ketika kami bergerak ke keretanya untuk mengambil barang-barang mereka.
"Takde la lama sangat, dalam setengah jam macam tu" jawabku
"Mirul bertolak awal gak tadi, tapi ada eksiden, tu yang lambat tu" jelasnya tanpa ditanya
"Yang penting sampai Mirul" kataku sambil membuka pintu keretanya.
Kami mengeluarkan barang-barang dari kereta Amirul. Dua beg besar, raga yang ada set susu, macam aku jugak. Mudah nak dibawa ke sana ke mari. Tambahan pula perbezaan umur anak kami tak jauh bezanya. Beza sedikit je, tapi berlainan tahun. Amirul berkahwin tidak lama selepas aku mengahwini kakaknya. Keakraban aku dengan Amirul ini bermula sebelum aku mengahwini Tasya lagi. Kami berdua memang sekepala dan sama-sama masuk air kalau sembang. Semasa perkahwinannya, terkejut aku melihat isterinya yang ada iras isteriku. Disebabkan aku dan Amirul memang rapat, banyak benda yang kami kongsi, kami pun mempunyai minat yang sama iaitu bermain basikal. Kami pun pernah beberapa kali menyertai event yang sama.
" Amirul, pandai hang cari bini, ada rupa kakak hang" kataku beberapa hari selepas perkahwinannya.
"Hehehee" sengihnya. "Dah jodoh" jawabnya ringkas
"Jangan kita tersalah bini dah le...hahaaaa" balasku ketawa menyeringai
"Hahaa, takkan la Bang Long" Amirul turut ketawa.
"Mesti ada sebab kau cari bini macam kakak kan?"
"Hahaa, sebab saya suka kat akak....hahaaa"
"Suka macam mana tu? Hahaa, takkan tangkap cintun dengan akak sendiri kut?" serkap ku
"Hahaha....ada la sikit..."
"Ceh, patut la.....hahahaaa" kataku sambil mengilai ketawa
"Biasalah Bang Long, kita lelaki.....hahahaa"
"Alaaa, tak kisah la sama ke tak, janji bahagia nanti, kawin ni bukan benda main-main, walaupun kita kena main....hahhahaaaa" Kami mengilai ketawa bersama
Begitulah kisahnya mengapakah isteri Amirul ada iras dengan kakaknya, dan sehari demi sehari hubungan kami makin akrab. Amirul pernah akui yang dia ada hati pada kakaknya dahulu, dan perkara ini dsahkan oleh isteriku sendiri tentang perangai zaman remaja zaman bujang mereka. Disebabkan dia lelaki tunggal, dan hubungan dengan kakaknya pun baik, jadi Amirul terasa ada hubungan yang istimewa antara dia dan kakaknya. Amirul juga akui pernah onani membayangkan kakaknya. Bila ditanya kenapa tidak pada Nabila atau Zalia, Amirul menyatakan bahawa hatinya lebih terpaut pada kakak sulungnya itu. Kini, isterinya mempunyai iras kakaknya, dan menurut Amirul dia sangat bersyukur dengan pertemuan dia dengan isterinya itu, dapatlah dia melepaskan rindu dendam pada kakaknya itu. Mendengarkan kisahnya itu, aku senyum sahaja, tidak berasa nak marah atau sebaliknya. Bagiku, normalnya seorang lelaki membayangkan seorang wanita, suka pada seorang wanita yang menjadi idaman. Aku juga pernah lalui zaman begitu, jadi aku faham akan dirinya.
Bagiku, aku bertuah beristerikan Farah Natasya, bukan hanya disebabkan rupa paras yang cantik, dan mempunyai tubuh yang menarik, tetapi keluarga juga baik terhadapku, dan yang paling best, adik beradiknya sempoi, sporting dan tidak kekok denganku. Amirul sudah tentu menjadi temanku, manakala dua adik perempuannya itu juga tidak kurang cantiknya. Bagiku, isteriku dan dua adik perempuan itu memang menawan, memang lawa, ditambah pula dengan birasku juga tidak kurang mengancamnya. Adik iparku Farah Nabila dan Farah Zalia pernah menjadi bahan imaginasiku sewaktu bersama isteriku. Usia mereka pun tidak jauh beza dan perkahwinan mereka juga selang setahun dua sahaja. Disember lepas adalah perkahwinan terakhir bagi anak mentuaku, dan dilangsung dengan meriah dan besar-besaran. Kini, kesemua anak mentuaku telahpun berumah tangga, cuma aku dan Amirul sahaja yang mempunyai cahaya mata. Farah Nabila masih belum dikurniakan rezeki, manakala Farah Zalia merancang kerana dia ingin tinggal bersama suaminya dahulu sebelum memikirkan soal anak. Suaminya pegawai Polis berkhidmat di KL, dibekukan permohonan pertukaran kerana isu Corona Virus yang melanda kini.
"Jom la naik hantar barang naik" kataku setelah agak lama kami berborak di luar.
"Jom la bang" balas Amirul
"Mana Bella ni kata tadi kata on the way" ngomel Amirul sambil melangkah.
"Jap lagi sampai la tu" kataku menyejukkan hatinya.
Kami melangkah masuk ke rumah, namum diperli isteriku kerana agak lama kami berada di luar. Kami sengih je tanpa menjawab apa-apa, terus menuju ke tingkat atas. Amirul membawa raga susu dan beg sandang, manakala aku membawa beg troli.
"Bang Long, saya nak ke toilet jap, abang letak la dulu dalam bilik" katanya melepaskan beg lalu bergegas ke bilik air yang terletak di hujung bilik sana.
Terkebil-kebil aku sambil menolak begnya ke bilik mereka. Aku lihat pintu tidak rapat, terus sahaja ku tolak daun pintu seluasnya.....
"Aaaaa..... " jerit Salina yang terkejut pintu ditolak, dia dalam keadaan menelentang baring dengan butang blous di buka ke paras pusat menampakkan bra yang berwarna hitam,
"Sorry...sorry...." Aku patah, berpusing semua ke luar, lalu menutup pintu bilik. Namun, sempat sekilas pandang aku melihat bonjolon di dadanya itu, mekar seumpama isteriku juga.
"Errr..Bang Long" tegurnya membuka pintu selepas beberapa ketika
"Sorry Ina, abang tak tau ada orang" jawabku terketar-ketar
"Takpe, salah Ina jugak tak kunci pintu" jawabnya. "Abang Mirul mana?"
"Dia ke toilet" jawabku sambil meletakkan beg ke sudut bilik. "Abang turun dulu ya" kataku keluar dari bilik, dan Amirul pun tiba. "OK la Mirul, abang turun dulu" kataku meninggalkan mereka....
.
.
BERSAMBUNG
.
.
YOU ARE READING
PKP
General FictionKisah anak menantu Hisham dan Nor yang terperangkap di kampung sewaktu PKP1.0 dikuatkuasakan. Mereka tidak boleh pulang ke tempat masing-masing setelah pulang ke kampung menghadiri kenduri kesyukuran yang diadakan semasa cuti sekolah lepas. Ikutilah...