"Mana pergi semuanya ni, senyap je" bisik hatiku melihatkan suasana sepi. "Yang aku tahu, Haikal dengan Amirul aje yang pergi kedai, laki aku mana, kat pondok ke pun" aku cuba meneka.
Sebentar tadi aku naik ke bilik untuk tidurkan Aiman, dan aku pun terlelap sama. Apabila aku bangun, aku rasakan sunyi, mungkin semuanya dalam bilik masing-masing. Tapi yang menjadi musykil, suami aku ni ke mana hilangnya. Dalam bilik memang takde, kat ruang tamu, meja makan pun tak ada. Aku kembali semula ke atas, lalu masuk ke bilik kerana ingin menggunakan bilik air. Namun, berkunci, pasti Zalia sedang menggunakannya, lalu aku keluar menuju ke bilik air luar. Semasa melintasi bilik Haikal, telinga aku menangkap bunyi yang enak didengar.
"Ishh, depa ni, siang-siang pun jadi" kataku sendirian senyum lalu menuju ke bilik air.
Apabila selesai melepaskan hajat, aku lihat Haikal kdi ruang laluan itu menuju ke biliknya, dan kami berselisih betul-betul depan biliknya itu, dan suara erangan masih kedengaran. Aku mulai rasa curiga. Fikiranku memikirkan yang bukan-bukan, dengan ketiadaan kelibat suamiku, dengan Haikal yang berada di hadapanku, dengan bunyi yang tak putus-putus, aku mengesyaki yang adikku Nabila pasti sedang melakukan hubungan seks dengan orang lain. Tapi siapa? Adakah Amirul, aku tak yakin, takkan la abang sanggup menodai adik sendiri. Lagi pun dia keluar beli barang.
"Suami aku ke...." Bentak hatiku.
Dengan situasi sekarang ni, dengan ketiadaan Amirul, dan Haikal yang mungkin baru tiba ke rumah, tidak ada orang lain lagi selain suamiku. Tidak kusangka, sekiranya benar, bagaimanakah dia boleh menakluki tubuh adikku ini, dan adakah dia tidak tahu yang Haikal kini sedang berada di luar bilik, adakah akan kantoi, atau pun.....
"Diorang plan kot, agaknya Haikal izinkan" bisik hatiku lagi melihat Haikal yang sengih apabila mendekatiku.
"Bunyi lain macam je bilik hang ni Kal" tegurku apabila suara jeritan isterinya agak kuat. "Dia main dengan sapa tu?" soalku lagi direct. Aku pasti dia tahu akan bunyi itu, dan aku tahu yang isterinya sedang bersenggama dengan lelaki lain.
"Err...er......" Haikal kelu untuk menjawab
"Laki akak ke kat dalam tu?" soalku lagi selamba tanpa perasaan marah. Berdebar aku menantikan jawapannya, namun melihatkan reaksi dan riak wajahnya, aku yakin tekaan aku betul.
"Ermm..." dia angguk perlahan.
"Dah agak dah...."
"Akak tak marah?" soal Haikal kehairanan
"Biarlah Kal, kita semua dah tonggang langgang dah ni" jawab aku. "Yang hang tak marah ke, bini hang kena balun dengan laki Akak?"
"Tak guna marah kak, benda dah jadi, silap saya jugak"
"Kalau gitu baguslah" balasku. "Akak nak masuk dulu, hang pi la join depa"
"Memang nak join pun kak....hehee" jawabnya sengih
YOU ARE READING
PKP
Ficción GeneralKisah anak menantu Hisham dan Nor yang terperangkap di kampung sewaktu PKP1.0 dikuatkuasakan. Mereka tidak boleh pulang ke tempat masing-masing setelah pulang ke kampung menghadiri kenduri kesyukuran yang diadakan semasa cuti sekolah lepas. Ikutilah...