23 : Sebak Sedap

7.6K 42 0
                                    



Lain macam erangan Zalia pagi ni, tak macam biasa. Aku amati penuh perasaan, memang erangannya bukan erangan melancap. Tapi seperti erangan sedang bersetubuh, tapi dengan siapa adikku ini melakukannya. Dengan Abang Man ke, atau dengan Amirul, sebab mustahil dengan suamiku sebab suamiku masih tidur. Dan tak mungkin dengan Amirul. Aku tertanya-tanya, atau mungkin juga Zalia melancap menggunakan alatan, mungkin botol deodorant ataupun alatan lain.


Ahh, biarlah dia, malas aku fikir, aku terus ke dapur membantu Kak Ina dan Kak Tasya menyiapkan sarapan. Aku pun tidak bangkitkan pada mereka tentang apa yang aku dengar. Kami sibuk berborak pasal baju raya, yang mana mungin raya pun dalam PKP, tiada sambutan yang biasa kami semua rakyat Malaysia buat.


"Nasib baik akak tak tempah baju tahun ni" kata Kak Tasya


"Sama la, Ina pun"


"Nampaknya raya dalam rumah je la nanti, kita pakai baju kelawar dah le" ujarku disambut ketawa mereka berdua


"Baik tak payah pakai apa-apa" kata Kak Tasya


"Yang tu dalam bilik boleh la....hahahahaa" jawab Kak Ina


Kami bersama-sama siapkan sarapan seperti biasa. Hari ni menu kami agak meriah, ada nasi goreng, ada mee goreng dan sedikit kuih yang dibeli ayah awal pagi tadi semasa dia keluar ke pasar. Suami-suami kami seperti biasa memang turun agak lewat sehingga semuanya ready. Tapi sekiranya Aiman atau Tina meragam, barulah mereka turun awal. Setelah semuanya terhidang, kami menjemput mak ayah makan, dan aku diminta naik panggil mereka di tingkat atas. Aku mengetuk pintu setiap bilik, dan tiada lagi kedengaran suara erangan dari bilik Zalia.


"Eh Bang Man" terperanjatku melihat kelibat Abang Man apabila aku menolak pintu bilik air sebab nak buang air. "Kenapa mandi sini" tanyaku melihat dia sedang bertelanjang mengadapku. Cepat-cepat aku alih pandanganku.


"Sorry, Lia mandi kat dalam tu" jawabnya. "OK dah" katanya lagi


Aku memalingkan muka, dia telahpun melilitkan tuala pada tubuhnya. Terperanjat aku melihat tubuh bogelnya. Sepintas lalu aku terpandang batang zakarnya itu, yang pernah Kak Ina rasa. Aku pun minta untuk masuk ke bilik air, sewaktu berselisih, sengaja Abang Man melagakan batangnya pada punggungku.


"Hei!!" tegurku sambil mencubit lengannya


"Hehe, tak sengaja" katanya sengih


Pintu bilik Zalia masih berkunci, aku ketuk lagi. Disahutnya perlahan. Aku suruh dia bangun bersarapan. Zalia mengiyakan meminta aku turun dahulu. Mungkin dia dalam bilik air seperti yang dikatakan oleh Abang Man tadi.


Kami menjamu selera sambil berborak kosong. Abang Man duduk disebelahku, dia cubitnya pehaku tanpa disedari sesiapa, mungkin balas dendam sebab tadi aku cubit lengannya. Dia buat tak tau je terus menyuap makanan sambil sesekali menyampuk apabila tiba part yang sesuai. Sesekali kami semua ketawa bersama-sama apabila Abang Man buat kelakar. Kami selesai makan, Zalia masih belum turun, aku membantu mengemas apa yang patut.

PKPWhere stories live. Discover now