"Kak, meh la join" Haikal memanggilku agar turut serta.
"Korang enjoy ya, akak period" aku menjawab sengih. Ya memang aku period, baru start hari ini, namun aku tidak mahu spoil kan mood mereka, aku yang membuka ruang, jadi biarlah mereka menghabiskan apa yang mereka mulakan.
"Akak nak turun jap" kataku bangun meninggalkan tiga pasangan yang sedang dibuai asmara itu.
Perlahan langkahku menuruni tangga, tekakku haus, kulihat jam di dinding menunjukkan jam 2.47AM. Apabila tiba di penghujung tangga, aku lihat ruang tamu yang ada TV agak cerah, aku melencongkan langkahku ke sana.
"Hah!!" aku terkejut melihat emak dan ayahku sedang berpelukan. Emakku berada di atas ribaan ayahku, sambil kulihat emakku menggoyangkan pinggul dan punggungnya memacu. Mereka berdua bertelanjang sambil berkucupan mesra.
"Eh, Tasya...." tegur emak apabila dia terpandangkan aku berdiri di sebalik dinding. Ayahku turut berpaling melihatku.
"Sorry mak, ayah, Sya tak tau" jawabku gugup melihatkan aksi mak ayahku live di hadapan mata.
Sepanjang hidupku, aku tak pernah melihat emak ayahku bersenggama, tetapi mungkin ada semasa aku baby. Seingat aku, aku tak pernah terlihat. Kini, mereka berdua selamba melakukanya di ruang tamu dalam keadaan suram diterangi cahaya dari TV. Emakku menghentikan dayungan, lalu dia duduk di sebelah ayah. Ayah mengambil bantal menutupi batang zakarnya, sedang emak menutupi badannya dengan baju kelawar.
"Mari la sini" panggil emak meminta aku pergi ke arahnya, aku serba salah.
"Takpe la mak, Sya nak minum je" jawabku ingin melangkah
"Mari la kejap" sahut ayahku pula, lalu aku melangkah ke arah mereka.
"Diorang tidur ke?" soal emakku merujuk kepada suamiku dan anakku.
"A'aa mak" jawabku ringkas
"First time tengok mak dengan ayah macam ni, kan?" soalnya lagi. Aku angguk.
"Rileks Sya, jangan risau, ayah tak marah, mak pun OK" sambung ayahku pula.
"Ayah dengan mak memang macam ni, sesekali nak ubah cara. Ni bukan first time mak dengan ayah buat kat sini, kat dapur pun pernah" jelas emakku. "Cuma lepas korang ada, mak dengan ayah kena control sikit la"
"Errrmmm...." Aku hanya angguk memandang tubuh ayahku yang bertutup bantal sahaja.
"Lagipun, korang main tak reti diam, tu yang buat mak dengan ayah pun bernafsu" sambung emak lagi. "Bila korang main, suara tu tak control, mak pun bernafsu la jugak. Ayah apa lagi, terus la buat dengan mak"
"Sorry mak.....hehehee...." jawabku
"Takpe Sya, mak faham orang muda"
YOU ARE READING
PKP
General FictionKisah anak menantu Hisham dan Nor yang terperangkap di kampung sewaktu PKP1.0 dikuatkuasakan. Mereka tidak boleh pulang ke tempat masing-masing setelah pulang ke kampung menghadiri kenduri kesyukuran yang diadakan semasa cuti sekolah lepas. Ikutilah...