Plan Abang Man memang terbaik, tapi Amirul, adakah dia setuju. Kalau dia OK, dan Zalia datang, memang lunyai la tubuh adik ipar ku itu apabila kami bertiga membalunnya nanti. Kalau hari tu aku dengan Abang Man je, kali ini abangnya sendiri terlibat. Melihatkan reaksi Amirul, dia seperti ragu-ragu. Apa-apa pun kami tunggu je sekiranya Zalia datang atau tidak.
"Eh, Lia datang" kataku apabila menjenguk jauh sedikit dari pondok.
"Amacam, plan abang tadi?" tanya Abang Man
"Saya ikut je bang, Mirul camne?
"Tengok dulu macam mana reaksi Lia" kata Amirul
Kami menanti penuh debaran ketibaan Zalia ke pondok, Abang Man mengemaskan toto dan bantal di dalam pondok, botol-botol air mineral disusun di tepi. Kalau la jadi seperti yang dirancang, bertuah lah kami petang ini, dapat lagi meneguk nikmat dari adik bongsu keluarga isteriku ini.
"Eh, Abang Mirul pun ada" tegur Zalia ketika sampai di pondok
"A'a, ..saja lepak sini dengan diorang" jawab Amirul
"Naik la Lia" pelawa Abang Man
Kami berborak kosong, bertanyakan tentang apa yang dibuat kakak-kakaknya di rumah, Zalia menjelaskan yang dia sendiri pun tak tau sangat, mungkin tidur sebab katanya Kak Tasya dan Kak Ina masuk nak menyusukan anak, Bella pula nak siapkan nota. Kami bersembang pasal sekolah dan pasal suaminya yang sedang bertugas sebagai frontliner di Kuala Lumpur. Sesekali Zalia ketawa apabila kami membuat kelakar. Comel aku lihat adik iparku ini, dengan bentuk tubuh seperti isteriku, raut wajahnya juga sweet sejuk mata memandang. Dengan mengenakan skirt labuh dan baju T yang agak ketat, menampakkan bentuk buah dadanya yang bulat dan mekar, membuatkan koteku mengeras mengenangkan peristiwa malam di ruang TV dan di pondok hari tu. Aku menantikan sahaja hint Abang Man untuk masuk ke topik yang agak panas.
"Lia, sebelum kenal Yusuf, Lia ada BF lain tak?" tanya Abang Man senyum
"Hehehe, ada pulak tanya macam tu?" juih Zalia
"Alaa, nak tau je" sambung Amirul. "Kalau ada, apa salahnya"
"Zaman sekolah, zaman U dulu ada la crush macam tu je, bukan BF pun" jawab Zalia.
"Kiranya Yusuf tu first yang serius la ya?" tanyaku
"A'aaa" jawabnya sepatah
"Kenapa pilih polis, kakak-kakak semua pilih cikgu" tanyaku lagi
"Hajat memang nak cikgu, tapi masa tu Abang Yusuf betul-betul serius, kawan pun tak lama terus dia masuk meminang"
"Mesti best kan, polis ni diorang kata stamina tinggi, mesti lama" sengih Abang Man
"Apa yang lama?" tanya Zalia
YOU ARE READING
PKP
General FictionKisah anak menantu Hisham dan Nor yang terperangkap di kampung sewaktu PKP1.0 dikuatkuasakan. Mereka tidak boleh pulang ke tempat masing-masing setelah pulang ke kampung menghadiri kenduri kesyukuran yang diadakan semasa cuti sekolah lepas. Ikutilah...