1) Merhaba! İlk olarak adınızı ve yaşınızı öğrenebilir miyiz? Kitaplarınızı yayınladığınız sosyal medya platformlarındaki kullanıcı adınızı da paylaşabilirsiniz.
Merhaba. Adım Buse ve yaşım 15. Kitaplarımı pek çok platformda yayınladım ama şu anda wattpadde aktifim. Kullanıcı adım da erikgozlukedi
2) Bize kendinizden bahseder misiniz?
Erzurumluyum ve burada yaşıyorum. Yeri geldiğinde duygusal yeri geldiğinde de çok duygusuz biri olabiliyorum. Yerine göre çok konuşkan veya sakin olabiliyorum. Kitap okumayı ve müzik dinlemeyi de çok seviyorum.
3) Sizin için yazmak ne demek?
Benim için yazmak insanlara gösteremediğim duygularımı kağıda dökmektir.
4) Yazmaya nasıl başladınız?
Yazmayı ilkokuldan beri seviyordum. Başlarda duygularımı kağıtlara dökerdim. Sonra aklımda kurgular kurardım. Ama bunların hiçbirini tamamlayamazdım. Ortaokulda ise yine hayal ederdim ve birkaç kere yazmayı denemiştim ama içime bir türlü sinmeyen bir şeyler vardı.
5) Hangi duygu durumları yazmanızı kolaylaştırır?
Eğer ilhamım varsa her türlü duyguda yazabilirim ama duygu durumumu yazacağım bölüme göre ayarlamaya çalışırım. Mesela duygusal bir bölüm yazacaksam kötü olduğum zaman yazdığımda ortaya daha güzel şeyler çıkıyor. Mutlu olduğum zamanlarda da mutlu şeyler yazdığımda ortaya daha güzel şeyler yazıyor. Yani her duyguda yazarım ama daha güzel şeylerin çıkması için hangi duygu halinde yazacaksam kendimi o duyguyu sokmaya çalışıyorum.
6) En çok hangi alanlarda yazmayı seviyorsunuz?
Fantastik, bilim kurgu, macera, gizem, genç kurgu ve dram diyebilirim.
7) Yazım bakımından kendinizi geliştirmek istediğiniz alanlar neler?
Fantastik, bilim kurgu, polisiye, macera ve Gizem diyebilirim.
8) Size en çok ne ilham verir? Kaleminizi en çok ne coşturur?
Kesinlikle yazacağım konuya göre müzik dinlemek. Bu bana hem ilham veriyor hem de empati yapmama yardım ediyor.
9) Peki yazarlıkta kendinize bir gelecek görüyor musunuz? Bu konuda planlarınız var mı?
Evet, var. İleride insanlara faydalı bir yazar olmak istiyorum.
10) Sizin yazar tanımınız nedir?
Kesinlikle samimi olmalı. İnsanlara faydalı konular çıkarmalı. Çevresindeki insanların yaşadıklarına umursamaz bakmamalı. Mesela 1 yıl önce olan depremde o insanların yaşadıklarını görmezden gelmemeli. Ya da hayvanlara yapılanlara göz yummamalı. Bu tip konuları kitaplarında işlemeli ki okuyan da kendine bir şeyler katabilsin.
11) Size göre iyi bir yazar nasıl olmalı?
Yazar para için hiçbir şey yapmamalı. Tek amacı insanlara faydalı olmak, onlara yazdıklarıyla ders vermeyi amaçlamalı.
12) Size göre iyi bir yazarın her daim aklında tutması gereken nedir?
Kitapları topluma örnek olmalı, insanlar okudukları kitaplardan ders çıkarmalı. Bir yazarın aklında olması gereken şey bu.
13) Size göre iyi bir yazar neyi asla yapmamalı/yapmaya yeltenmemeli?
Para için kitap yazmamalı ve en önemlisi topluma kötü örnek olabilecek içerikte kitaplar yazmamalı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportaj Antolojisi
General FictionDiscord grubumuzdaki yazarlarımızı tanıttığımız röportaj antolojisine hoş geldiniz!