1) Merhaba! İlk olarak adınızı ve yaşınızı öğrenebilir miyiz? Kitaplarınızı yayınladığınız sosyal medya platformlarındaki kullanıcı adınızı da paylaşabilirsiniz.
Merhaba, adım Kuddusi, 19 yaşındayım. Wattpad üzerinden kitabımı yayınlıyorum ve İnstagramda tanıtım amaçlı Iki_Evren_Yaratilis adlı bir hesabımda var, isteyen takip edebilir.
2) Bize kendinizden bahseder misiniz?
Yarışmaya Adana'dan katılıyorum. Genellikle umursamaz ve dengesiz biriyim. Ama bunu insanlara çok yansıtmamaya çalışıyorum, bulunduğum ortama adaptasyon sağlayacak espriler yapmayı severim. Ciddi veya kızgın olduğum zamanlarda kendimi kontrol etmeye çalışırım ya da oradan uzaklaşırım. Aksi taktirde çok can yakabilirim. Aşırı karmaşık ve çok yönlü kişiliklere sahibim. (Hayır bipolar değilim) Yapmaktan hoşlandığım aktiviteler; satranç oynamak, kitap okuyup yazmak, dizi-film-animasyon izlemeyi severim ve spor yapmayı ihmal etmem. Uzaya, bilime, tarihe ve felsefeye meraklıyım.
3) Sizin için yazmak ne demek?
Benim için yazmak, düşüncelerimi, fikirlerimi ve kafamda tasarlayıp kurguladıklarımı özgün bir biçimde başkalarına en iyi şekilde aktarabilme yolu demek.
4) Yazmaya nasıl başladınız?
Yazmaya başlama sürecim biraz karışık. Şöyle söyleyebilirim, lisedeyken aklımda küçük bir kurgu belirmişti ve onun için bir temel oluşturmam lazımdı. Bende geçen sene kendi mitolojimi oluşturarak büyük bir evren ve beraberinde bir kitap serisi yazma düşüncesine ittim kendimi. Bunun üstünde dayımın etkisi büyük oldu. Bana neyi nasıl yapacağımı ve gerekli motivasyonu o sağlamıştı.
5) Hangi duygu durumları yazmanızı kolaylaştırır?
Aklıma kurguda eklenecek bir fikir veyaa gördüğüm video veya fotoğraf olsun, eğer benim yazdıklarım ile herhangi bir ilgisi var ise beni yazmaya direkt olarak teşvik ediyor. O yüzden anlık bir ilham ile oluşan heyecan isteği diyebilirim.
6) En çok hangi alanlarda yazmayı seviyorsunuz?
Sessiz ve tek olduğum ortamlarda müzik eşliğinde yazmayı seviyorum.
7) Yazım bakımından kendinizi geliştirmek istediğiniz alanlar neler?
Diyaloglar ve çevresinde gelişen olayları, okuyucuya derinden anlatma üzerinde çalışıyorum ve kalemimi her defasında çeşitli eleştirileri dikkate alarak geliştirmeye çalışıyorum.
8) Size en çok ne ilham verir? Kaleminizi en çok ne coşturur?
Bana ilham veren şey içimdeki yazma isteği ve hırsımdan dolayı oluşan "Daha iyisini yapabilirim" felsefesidir.
9) Peki yazarlıkta kendinize bir gelecek görüyor musunuz? Bu konuda planlarınız var mı?
En başlarda öylesine yazdığım halde şuan için bu evren ve oluşturduğum sistemi, sürekli olarak geliştirmeye çalışıyorum ve ileride bunun bana çok faydası olacağına inanıyorum. Eğer ara vereceğim durumlar oluşsa bile mutlaka başladığım işi bitireceğime dair kendime söz verdim.
10) Sizin yazar tanımınız nedir?
Yazar olmak, fikirlerini özgün düşüncelerinle kaleme dökmektir. Eline klavyeyi veya kalemi alan her insan kitap yazabilir ama herkes gerçek bir yazar olamaz.
11) Size göre iyi bir yazar nasıl olmalı?
İyi bir yazar, kendi olmalıdır. Bütün iş kişinin kendisinde biter ve yazdığı hikayeyi öncelikle kendine beğendirip, daha sonrasında okuyucuları tarafından sevilmesini sağlayarak bu ünvanı kazanır.
12) Size göre iyi bir yazarın her daim aklında tutması gereken nedir?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportaj Antolojisi
General FictionDiscord grubumuzdaki yazarlarımızı tanıttığımız röportaj antolojisine hoş geldiniz!