Yazarlarımızla Röportajlar -11

6 1 0
                                    

1) Merhaba! İlk olarak adınızı ve yaşınızı öğrenebilir miyiz? Kitaplarınızı yayınladığınız sosyal medya platformlarındaki kullanıcı adınızı da paylaşabilirsiniz.

Fedai Can Bayraktar 19 kullanıcı adım da @Lokiela

2) Bize kendinizden bahseder misiniz?

19 yaşındayım, henüz ikinci sınıfa giden ve akademisyen olmak isteyen bir tarihçiyim yazarlığa 11 yaşımda başladım bazı kitaplarım basıma girdi toplamda da yanlış hatırlamıyorsam 8 tane kitabım var şu anda da fantastik kitap serimin ilk kitabı olan Kafamın İçindekiler: Tek Tabancanın yargısı kitabımı yazıyorum. Gezmeyi, sosyalleşmeyi, eğlenmeyi severim. Rock müziğe çok düşkünüm ayrıca aksiyon, çok olmasa da bilimkurgu ve fantastik filmler izlemeye bayılırım. Çizgi filmleri, animeleri, oyunları ve film dizi sektörünü takip ederim çünkü senarist olma hayalim var..

3) Sizin için yazmak ne demek?

Yazmak benim için aslında bir hobi ve rahatlamamı sorunlarımdan uzaklaşmamı sağlıyor ve bir şeyler üretmek beni canlı tutuyor.

4) Yazmaya nasıl başladınız?

Yazmaya da aslında ortaokul 5. sınıfta dersime giren resim öğretmenim Emre Hocanın vesilesiyle başladım çünkü yazarlığa üniversite mezunu olup iş bulduktan sonra başlayacakken bana sadece "neden bekliyorsun neden şimdi yazmıyorsun ki?" dedi ve ben de bunu mantıklı bulup yazarlığa başladım ve iyi ki de yapmışım.

5) Hangi duygu durumları yazmanızı kolaylaştırır?

Duygu durumları yazmamı kolaylaştıran ve zorlaştıran şeyler değiller belli bir disiplin çerçevesi içerisinde yazı yazdığım için içerisinde ilham perileri dahil hiçbir duruma takılmıyorum.

6) En çok hangi alanlarda yazmayı seviyorsunuz?

En çok yazmayı sevdiğim bir alan yok yazarlığın geçtiği her türde bir şeyler üretmeyi seviyorum.

7) Yazım bakımından kendinizi geliştirmek istediğiniz alanlar neler?

Yazım bakımından kendimi en çok oyun senaristliği ve film/dizi senaristliği alanında geliştirmeyi çok ama çok isterdim.

8) Size en çok ne ilham verir? Kaleminizi en çok ne coşturur?

Bana ilham veren bir şey yok aslında aklımda güzel bir kurgu fikri varsa onu yazabilme düşüncesi bile beni coşturur.

9) Peki yazarlıkta kendinize bir gelecek görüyor musunuz? Bu konuda planlarınız var mı?

Yazarlıkta bir gelecek aslında ne yalan söyleyeyim görmüyorum bunu ana mesleğim olarak yapmayı da düşünmüyorum çünkü itiraf etmek gerekirse ben yazı yazma eylemini pek sevmiyorum yazar olma nedenim her zaman yazı sürecinden tat almak değil yazı süreci bittikten sonra gelen insanların okuması ve yorum yapması evresi aslında.

10) Sizin yazar tanımınız nedir?

Benim yazar tanımım aslında direkt olarak aklından ve kalbinden geçenleri kaleme almaktan çekince duymayan insanlara yazar denmesi diyebilirim.

11) Size göre iyi bir yazar nasıl olmalı?

İyi bir yazar kesinlikle ve kesinlikle hatta bol kesinlikle: kendisi olmalı asla piyasa neyi seviyorsa o anki kitle neyi seviyorsa oradan gitmek yerine rüzgarın akışına kapılmak yerine kendi kendinin rüzgarı olmalı ve kendisi olmalı kendi kalemimi de kendi kalemim yapan şey ki birçok alanda da ayrı ayrı ödüller de aldım kendim olmaktı o yüzden bunu hiçbir yazarın bozmaması gerektiğini düşünüyorum ve iyi bir yazarın aklında tutması gereken şey de budur.

Röportaj AntolojisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin