Yazarlarımızla Röportajlar -12

8 1 0
                                    

1) Merhaba! İlk olarak adınızı ve yaşınızı öğrenebilir miyiz? Kitaplarınızı yayınladığınız sosyal medya platformlarındaki kullanıcı adınızı da paylaşabilirsiniz.

Öncelikle merhaba, ben Pınar Tekkeşin. 22 yaşındayım. Wattpad ve çizgi stüdyo da aynı anda yazmaktayım.
Wattpad kullanıcı adı: pinarpinar00
Çizgi stüdyo kullanıcı adı: pinar0000

2) Bize kendinizden bahseder misiniz?

22 yaşındayım ve 2 üniversite okuyorum. Aynı zamanda kpss çalışıp Kitap yazmaya ve üniversite okumaya çalışıyorum. Onun dışında sahilde tek başına yürümeyi, kitap okumayı, müzik dinlemeyi ve sinemaya gitmeyi cok severim. Bazı insanların tek başına yapmaya cesaret edemedikleri şeyleri ben tek başıma yapmayı daha cok severim. Sanırım kendimle zaman geçirmeyi seviyorum.

3) Sizin için yazmak ne demek?

Benim için yazmak demek, herkesten ve her şeyden kaçmak ve kendi içine kendi dünyana kapanıp orada bir şeyler üretebilmek, demek sanırım. Çünkü dışarıda ki dünya da öyle şeyler oluyor ki... Bazen kimseye bir sey anlatamazsınız. Sadece yazarsınız çünkü kalemler ve kağıtlar en yakın dostunuz olur. Onlar sizin dilinizi, kalbinizden geçeni çok iyi anlarlar. Sanırım bu şekilde tanımlardım.

4) Yazmaya nasıl başladınız?

Yazmak konusu hiç aklımdan geçmiyordu aslında, taa ki 18 yaşında acı bir kayıp yaşayana kadar. O yaşlarda erkek arkadaşımı kaybettim, trafik kazasında. Zaten çevremde çok fazla arkadaşım yoktu o zamanlar. Kendi tesellimi yazmakta buldum. Önceleri kısa hikâye şeklinde başlamıştım. Sonra bir gün Wattpad'i keşfettim. Herkesin orada hikâyeler yazdığını duydum. Sonra aklıma erkek arkadaşım ile yaşadıklarımı yazmak geldi daha doğrusu okunma olsun ya da biri beni tanısın diye değildi amacım. Sadece bir yerlere anlatmak istedim yazmak istedim sonra bir baktım baya uzun soluklu bir kitap çıktı ortaya.
Bu şekilde başladım ve devam ettim. Şu an 3. Ve 4. Kitabımın üzerine çalışmaktayım. Şimdi değilse bile bir gün mutlaka kitaplarımı bastırmak istiyorum.

5) Hangi duygu durumları yazmanızı kolaylaştırır?

Biraz tuhaf gelecek belki ama bana hüzün iyi geliyor yazarken, nedenini bilmiyorum. Hüzünlüyken ya da canım bir şeye sıkkın olduğunda hüzünlü bir şarkı açarım ve kendimi deşarj ederim. Sonra da zaten kelimeler bir bir dökülüverir.

6) En çok hangi alanlarda yazmayı seviyorsunuz?

Dram üzerine ya da pek romantizme girmeyen konularda iyi olduğumu düşünüyordum. Bir de bu aralar yazdığım fantastik romanları da yazmayı daha cok seviyorum. Fakat şimdinin Wattpad'ine bakıyorum da herkes romantik kitaplar okumayı daha çok seviyor. Kendimi romantizm alanında da geliştirip o türde bir kitap yazmayı düşünüyorum. Hatta şu an aklımda da bir konu var en kısa zamanda yazmayı düşünüyorum.

7) Yazım bakımından kendinizi geliştirmek istediğiniz alanlar neler?

Yazım bakımından sanırım... Betimleme ve karakterlerin aralarında ki diyolog kısımları için kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Tabi ki bu sürekli yazma pratiği yaparak oluyor. Mesela günde 1 sayfa ya da 1000 kelimelik bir sınır koyarak ilerleyince gerçekten yazım diliniz de gelişmeye başlıyor. Ben bunu dört yıldır yazdığım için kendimde gördüm.

8) Size en çok ne ilham verir? Kaleminizi en çok ne coşturur?

Kesinlikle temiz hava... Mesela kendinizi sahil kenarında tek başınıza yürüdüğünüzü hayal edin kulağınızda da kulaklık olduğunu, ben bu gibi durumlarda sadece düşünürüm. Zihnimde kendi kitabımı canlandırırım ve ona göre bir yol haritası oluştururum. Bir de belli şarkılar vardır dinlediğim, onlar beni çok motive eder.

Röportaj AntolojisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin