1) Merhaba! İlk olarak adınızı ve yaşınızı öğrenebilir miyiz? Kitaplarınızı yayınladığınız sosyal medya platformlarındaki kullanıcı adınızı da paylaşabilirsiniz.
İsmim Güllü. 19 yaşındayım. Wattpatt hesabım _ Muugi_ ; sosyal medya TikTok hesabı _muugi_5:insta _muugi_x6. Ama şuanlık sınavlarım olduğu için bir süre kapalıyız. 😉
2) Bize kendinizden bahseder misiniz?
İsmim Güllü. 19 yaşındayım. Hemşireyim son sınıf. Azerbaycan'lıyım. Müzikle yaşayan biriyim. Sessiz bir kişiliğe sahibim. Yazmayı ise çok seviyorum.
3) Sizin için yazmak ne demek?
Yazmak benim için başka evrene düşmüşüm demek.
4) Yazmaya nasıl başladınız?
Umm. Küçük yaşlardan beri kafamda senaryolar kuran ve onlarla yaşayan birisiydim. Sonrasında neden olmasın dedim ve 18-19 yaşlarda başladım.
5) Hangi duygu durumları yazmanızı kolaylaştırır?
Garip biri gibi görüne bilir ama öfkeliyken ve üzgünken.
6) En çok hangi alanlarda yazmayı seviyorsunuz?
Aksiyon
7) Yazım bakımından kendinizi geliştirmek istediğiniz alanlar neler?
Yazarken bazı kelimelerde hatalarım oluyor. Ya da kelime bulmakta zorlanırım genelikle. O yüzden biraz bunu geliştirmek isterdim.
8) Size en çok ne ilham verir? Kaleminizi en çok ne coşturur?
Bilmem. Ani oluyor genelikle. İnsanın aklına çok şeyler geliyor.
9) Peki yazarlıkta kendinize bir gelecek görüyor musunuz? Bu konuda planlarınız var mı?
Tabikide. Bu yolda çok umutluyum. Hayallerimde var. Ama bende saklı kalsın şuanlık. 😉
10) Sizin yazar tanımınız nedir?
Hmm. Bana göre samimilik. Bence yazar ne kadar mutlu ve samimi görünürse o kadar iyi. Kitabıda kendisinide okuyuculara sevdirmeli.
11) Size göre iyi bir yazar nasıl olmalı?
Samimi olmalı bence. Herkese iyi davranmalı. Kitabı sevdirmeli.
12) Size göre iyi bir yazarın her daim aklında tutması gereken nedir?
Kendisi gibi olsun bu kadar.
13) Size göre iyi bir yazar neyi asla yapmamalı/yapmaya yeltenmemeli?
Bence para için yapmamalı. Ayrım yapmamalı.
14) Betimleme kitabın can damarıdır, yazarın ruhudur diyenlerden misiniz yoksa betimleme okuyanı boğar, hızlı nefesler aldıran harika bir olay akışı daha önemli diyenlerden mi?
Bana göre evet. Betinleme kitabın can damarıdır, ruhudur. Neden mi diye sorarsanız. Okuyucu okuduğunda zihninde canlandırmalı. Gülmeli, eğlenmeli, üzülmeli. Bana göre betimlemesi az olan kitablar okuyuculara sıkıcı gele bilir.
15) Kitaplarınızı hangi platformlarda yayınlıyorsunuz?
Tik tok(_muugi_5), insta(muugi_x6) ve wattpatt( _ Muugi _ ). Şuanlık sınavlar için az bir süreliğine kapalıyız. Düzenlemeye alındı. Sınavlar biter bitmez yanınızdayız .😉
16) Kitaplarınızı yayınlarken dikkat ettiğiniz hususlar neler?
Şeyy yazı diline. Kelimelerde hatalarım olmasın diye.
17) Kitaplarınızda neler asla olmaz?
17) Hmm. Yani herşey ola bilir. 🙃 Bu konuda hiç düşünmedim mesela.
18) Kitaplarınızı yazarken vermek istediğiniz mesajlar olur mu yoksa sadece kaleminizi mi konuşturursunuz?
Aslında ikiside. Kendim gibi olub yazmayı ve aynı şekilde okuyucalara mesaj vermek çok güzel.
19) En beğendiğiniz kitabınızdan efsanevi bir alıntı paylaşmak ister misiniz?
Evet tabiikide. Yayınlamadığım bir bölümden güzel bir alıntı paylaşa bilirim sizlere.
"O yine öylece gidiyordu ve ben engel olamıyordum. Sesimin çıktığı kadar bağırmağa başladım . Ancak sesim batmış ve tamamen o karanlığa kurban gitmiştim."
20) Size göre okuyanı tatmin eden iyi bir kitap neleri içermeli?
Bana göre iyi bir betinleme lazım. O kitabı okuyuculara hissettirmek lazım. Hem gülücekler hem ağlıyıcaklar. Yazarın çıkılmaz kalmasını ben çok seviyorum, suprizlerle dolu bölümler olması lazım.
21) Kitabınızın ana teması nedir? Bu tema etrafında nasıl bir hikaye oluşturmayı tercih ettiniz?
Kitabım bir askeri kurgu. Askerlerin zorlu hayatlarından bahsediyor,savaştan bahsediyor, bir kadının bir anda nasıl değişmesi, güçlü olması. Bol aksion, keder, aşk, hem güldüren, hem ağlatan bir hikaye olucak. Pek spoi vermek istemiyorum. Supriz kalsın. 😉
22) Ana karakterinizle ilgili olarak, onu yaratma sürecinizde nelerden ilham aldınız? Karakterinizi gerçekçi ve okuyucuların bağ kurabileceği bir figür haline getirme sürecinizi paylaşabilir misiniz?
Konu bende saklı kalsın. Çünkü ilerleyen bölümlerde herşey ola bilir. Okuyucular suprizlerle karşılaşa bilirler. Böyle olması içinde üzerinde çalışıyorum .😉
23) Kitabınızın yazım sürecinde size en çok ilham veren şey nedir? Yazarken kendinizi en yaratıcı hissettiğiniz anları anlatır mısınız?
Herşeyden ilham alan birisiyim. Ani bir hareket bile aklımda binlerce senaryo getire bilir. En çokta baktığım filmler, diziler diyebilirim. En çok sessizlik olan alanlar beni iyi hissettiriyor yazarken.
24 Kitabınızın konusunu oluştururken dikkat ettiğiniz önemli unsurlar nelerdir? Okuyucularınıza hangi mesajı iletmeyi amaçladınız?
En çok dikkat ettiğim şey kitabımı okuyan okuyuculara yazdığımı hissettirmek. Onlara hikayemi yaşatmak olacak.
25) Yazarlık tarzınızın gelişimindeki ana kilometre taşlarını paylaşabilir misiniz? Yazma tarzınızı oluştururken etkilendiğiniz yazarlar veya eserler nelerdi?
Ben en çok baktığım askeri, polisiye olan filmler oldu. Yabancı yerli farketmez hemsine bakıyordum. Buda ne yazmamı ve nasıl yapacağımı belirledi. Okuduğum kitablarda bana yardımcı oldu.
26) Kitabınızı okuyanlar için öne çıkan anlar veya sürprizler nelerdir? Okuyucularınıza kitabınızın içeriği hakkında bir tanıtım yapabilir misiniz?
Ayyy. Bu en sevdiğim kısım. Ben suprizlerle dolu bir insanım ve okuyucularımı şaşırtmayı severim. Tanıtım olarak diye bilirim ki farklı ve bir o kadarda güzel bir askeri kurgu. Şans verirlerse çok güzel olur. Çünkü böyle bir kuguyla tanış olmadılar. 😉
27) Genç yazarlara veya yazmaya ilgi duyanlara önerileriniz nelerdir? Kendi deneyimlerinizden yola çıkarak, yeni yazarlara rehberlik etmek istediğiniz noktaları paylaşabilir misiniz?
Yazmayı çok seviyorlarsa yapsınlar. İyi kötü farketmez. Sadece odaklanarak yazsınlar.
28) Gelecekteki projeleriniz hakkında bize biraz bilgi verir misiniz? Sizi yazma yolculuğunuzda neler bekliyor, başka hangi projeler üzerinde çalışıyorsunuz?
Baya zorlu bir yolculuk bekliyor bence beni. Bu yola çıkan herkese başarılar diliyorum. Evet yani bu kurguyu başarıyla bitirsem ve kitap olursa başka güzel kurgum var.
29)Son olarak, okuyucularınıza bir mesaj verin!
Bu yola çıkan herkese başarılar diliyorum. Ve yanımda olacak tüm okurlarıma teşekkürlerimi iletmek isterim. Umarım seveceğiniz ve keyif alacağınız bir kitap olur.❤️
Not:Şuan sadece giriş bölümü var. Yakın zamanda diğer bölümlerde gelicek.🙃
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportaj Antolojisi
General FictionDiscord grubumuzdaki yazarlarımızı tanıttığımız röportaj antolojisine hoş geldiniz!