Yazarlarımızla Röportajlar -13

7 1 1
                                    

1) Merhaba! İlk olarak adınızı ve yaşınızı öğrenebilir miyiz? Kitaplarınızı yayınladığınız sosyal medya platformlarındaki kullanıcı adınızı da paylaşabilirsiniz.

Selamlar öncelikle, ismim Nehir ama Şirine olarak bilinirim yaşım 16 olma yolunda. Sosyal medya kullanıcı adım Riverlihgt09.


2) Bize kendinizden bahseder misiniz?

 Açık lise öğrenciyim, aynı zamanda hukuk sektöründe ilerlemek istediğim için Türkiye cumhuriyeti anayasanı, Türk ceza kanunu gibi konularda çalışmalara, ezberler yapıyorum, can sıkıntısından kitap yazıyorum, müzik aşığı biriyim tür fark etmeksizisin. Çizim yapmayı özellikle kara kalem yapmaya bayılırım.

3) Sizin için yazmak ne demek?

Yazmak benim için birden fazla anlama sahip, duyguları aktarma tarzım olarak adlandırıyorum.

4) Yazmaya nasıl başladınız?

Yazmaya yaşadığım çevremdeki olumsuz etkiler neden oldu, hayatımın en kötü anılarından biri olan anımın en büyük hediyesi bunalıp yazmaya başlamam olmuştu.

5) Hangi duygu durumları yazmanızı kolaylaştırır?

Sinir, öfke hüzün, acı, olumsuz duygularda yazmak bana iyi geldiği için en sevdiğim anlar o zamanlar.

6) En çok hangi alanlarda yazmayı seviyorsunuz?

Mizah olarak yazmayı seviyorum çünkü gülerek yazıp güldürmek hoşuma gidiyor, fantastik alanda yazmaya da merak saldım hayal dünyamı zorlamak kaleme dökmek hoşuma gidebileceğini düşünüyorum.

7) Yazım bakımından kendinizi geliştirmek istediğiniz alanlar neler?

Betimleme kısmından eksikliklerim olduğunu düşünüyorum, bu yüzden sıklıkla farklı tarzda kitaplar okuyup bu konuda gelişmeye çalışıyorum.

8) Size en çok ne ilham verir? Kaleminizi en çok ne coşturur?

 Daha üst kısımda dediğim gibi bana acı hüzün ilham verir, en iyi yazabildiğim anlar genellikle ruhsal olarak kötü olduğum zamanlarda, buna ekstra olarak müzik eklenirse yazmam daha kolaylaşıyor.

9) Peki yazarlıkta kendinize bir gelecek görüyor musunuz? Bu konuda planlarınız var mı?

 Şuanlık eğlencesine yazıyorum ama taslakta olan bir kitabım var onu gelişitirip ilerleyen yıllarda bastırmayı hedefliyorum.

10) Sizin yazar tanımınız nedir?

 Yazar tanımım kalemiyle yazım tarzıyla herkesi kendine hayran bırakan, okuyucu okudukça hayatlarına yön veren kitap sahipleri benim için gerçek yazardır.

11) Size göre iyi bir yazar nasıl olmalı?

İyi bir yazar hedefini ve okuyucunun isteğini bilmemeli, bilmediği takdirde zaten belli bir başarıya sahip olamaz.

12) Size göre iyi bir yazarın her daim aklında tutması gereken nedir?

 Her daim aklında tutması gereken, ne istediği olmalı, ne için yazdığı ne amaçla yazdığını bilmeli, rotası, yolunu her daim aklındaki tutmalı.

13) Size göre iyi bir yazar neyi asla yapmamalı/yapmaya yeltenmemeli?

 İyi bir yazar başarılı olunca değişmemeli, iki başarısı olunca kendini ulaşılmaz sanmamalı.

14) Betimleme kitabın can damarıdır, yazarın ruhudur diyenlerden misiniz yoksa betimleme okuyanı boğar, hızlı nefesler aldıran harika bir olay akışı daha önemli diyenlerden mi?

Betimleme kitabın can damarıdır diyenlerdenim, okuduğumu zihnimde canlandıran paragraflar okumak bana zevk verir, o anları anımsatan betimlemeleri okumak tercihim.

15) Kitaplarınızı hangi platformlarda yayınlıyorsunuz?

)Wattpad.

16) Kitaplarınızı yayınlarken dikkat ettiğiniz hususlar neler?

Bölüm uzunluğu, yazım noktalama betimleme bölüm içeriği gibi konulara dikkat ederim.

17) Kitaplarınızda neler asla olmaz?

Kitabımda bxb, gxg, +18, ırkçılık gibi konulara asla bulunmaz, saygı duyarım ama tercih etmem.

18) Kitaplarınızı yazarken vermek istediğiniz mesajlar olur mu yoksa sadece kaleminizi mi konuşturursunuz?

Kalemimin bir çok mesaj verdiğini vermesini hedefliyorum, yazdığım bir paragrafta birden fazla konuyu değiniyorum, buda farklı konularda farklı mesajlar vermem için önemli bir etken.

19) En beğendiğiniz kitabınızdan efsanevi bir alıntı paylaşmak ister misiniz?

 Okumadım ama içeriğine bakınca aşık olduğum diyebildiğim bir alıntı paylaşabilirim. Dostoyevski 'Suç ve ceza' kitabından *"Evet, her şey insanın elindedir. Fakat insan korkaklığı yüzünden çok şey kaybedebilir. Gerçek bu. İnsanların en çok neden korktuklarını bilmek isterdim. Onları en çok korkutan şey yeni bir adım atmak yeni bir söz söylemek..."*

20) Size göre okuyanı tatmin eden iyi bir kitap neleri içermeli?

Aşk ,kaos ,entrika, gizem, okuyucular heyecan istiyor.

21) Kitabınızın ana teması nedir? Bu tema etrafında nasıl bir hikaye oluşturmayı tercih ettiniz?

Kitabımın ana teması ailesini yıllar ardından bulan bir kızın hikayesi. Bu tema etrafından oluşturmak istediğim alışılmışın dışında nazik, korkan bir karakteri değil de cesur bir karakteri yazmak.

22) Ana karakterinizle ilgili olarak, onu yaratma sürecinizde nelerden ilham aldınız? Karakterinizi gerçekçi ve okuyucuların bağ kurabileceği bir figür haline getirme sürecinizi paylaşabilir misiniz?

Ana karakterimi kurgulama sürecinde öncüm diyebileceğim birini düşünerek yazdım.

23) Kitabınızın yazım sürecinde size en çok ilham veren şey nedir? Yazarken kendinizi en yaratıcı hissettiğiniz anları anlatır mısınız?

Önceki sorularda cevap verdim :)

24) Kitabınızın konusunu oluştururken dikkat ettiğiniz önemli unsurlar nelerdir? Okuyucularınıza hangi mesajı iletmeyi amaçladınız?

Okuyucuma kadın gücünü, istediğinde başarabilecek olduğunu iletmeyi amaçlıyorum.

25) Kitabınızı okuyanlar için öne çıkan anlar veya sürprizler nelerdir? Okuyucularınıza kitabınızın içeriği hakkında bir tanıtım yapabilir misiniz?

Öne çıkan sürprizler kitaptaki masum karakterlerin ölüm sahneleri oluyor genellikle.


Röportaj AntolojisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin