1) Merhaba! İlk olarak adınızı ve yaşınızı öğrenebilir miyiz? Kitaplarınızı yayınladığınız sosyal medya platformlarındaki kullanıcı adınızı da paylaşabilirsiniz.
Merhaba adım Saliha Nazlı 16 yaşındayım.
2) Bize kendinizden bahseder misiniz?
Tabii bahsedeyim hemen ben 10. Sınıf lisede moda tasarım okuyorum resim çizmekten özellikle karakalem çizmekten ayrı bir keyif alıyorum müzik dinlemeği özellikle eski klasik müzikleri dinlemeyi severim aynı zamanda şarkı söylemeyi de severim okçuluğa ayrı bir ilgim var ama hiç kursuna gitme fırsatım olmadı en çok öğrenmek istediğim müzik aletleri ise keman ve piyanodur en sevdiğim renkler mor sarı gece mavisi olabilir.
3) Sizin için yazmak ne demek?
Benim için yazmak konuşamadıklarını diline dökemediklerini kağıda dökmektir. Oraya yazdıkça içini dökersin rahatlarsın bu yüzden sürekli bir şeyler yazarım.
4) Yazmaya nasıl başladınız?
Yazmaya aslında wattpad den değil de çok önceden kısa kısa hikayeler yazıyordum çocukluğumdan gelen bir şey kelimeleri onların anlamlarını severim.
5) Hangi duygu durumları yazmanızı kolaylaştırır?
Hüzünlü olunca insan daha kolay yaza biliyor dediğim gibi ben kendimi içimi dökmek için yazıyorum o yüzden de hüzünlü üzgün olduğum zaman içimi kolayca dökebilmek için rahatlamak için yazıyorum.
6) En çok hangi alanlarda yazmayı seviyorsunuz?
En çok şiir yazmayı şarkı yazmayı seviyorum ama wattpad hesabımda dram içerikli bir kitabım var şiirlerimi genellikle defterlere kağıtlara yazmayı tercih ediyorum.
7) Yazım bakımından kendinizi geliştirmek istediğiniz alanlar neler?
texting yazamıyorum çok fazla onu geliştirmek isterdim.
8) Size en çok ne ilham verir? Kaleminizi en çok ne coşturur?
En çok ilham veren şey aşk acısıdır ve gökyüzü ay yıldız güneş vs kalemimi mi de o coşturur.
9) Peki yazarlıkta kendinize bir gelecek görüyor musunuz? Bu konuda planlarınız var mı?
Yazarlıkta kendimde bir gelecek görmüyorum bunu sadece hobi olarak yapıyorum bir nevi terapi gibi o yüzden bir planım da yok.
10) Sizin yazar tanımınız nedir?
Benim yazar tanımım bir kere güçlü olucak ayakları üzerinde sağlam dimdik durabilen bir yazar her zaman idolümdür hele de bir kız veya kadınsa asla egosu olmayan alçak gönüllü kendini üstün görmeyen birisi benim için bir yazarın tanımıdır.
11) Size göre iyi bir yazar nasıl olmalı?
Bana göre okuyucularına önem veren onların düşüncelerini önemseyen ve en önemlisi asla bir egosu olmayan bir yazar çok iyi bir yazardır.
12) Size göre iyi bir yazarın her daim aklında tutması gereken nedir?
Benim okurlarım için yaptığım pek bir şey yok sadece kendi yazar tanımıma uymam yetiyor benim için özel bir şey yapmıyorum.
13) Size göre iyi bir yazar neyi asla yapmamalı/yapmaya yeltenmemeli?
Bana göre iyi bir yazar asla kendini üstün görmemeli
14) Betimleme kitabın can damarıdır, yazarın ruhudur diyenlerden misiniz yoksa betimleme okuyanı boğar, hızlı nefesler aldıran harika bir olay akışı daha önemli diyenlerden mi?
Kesinlikle betimleme kitabın can damarıdır diyenlerdenim.
15) Kitaplarınızı hangi platformlarda yayınlıyorsunuz?
wattpad platformunda paylaşıyorum.
16) Kitaplarınızı yayınlarken dikkat ettiğiniz hususlar neler?
Noktalama işaretlerine yazım yanlışlarına dikkat ederim.
17) Kitaplarınızda neler asla olmaz?
Kitabımda asla kötü son olmaz hep iyi biter.
18) Kitaplarınızı yazarken vermek istediğiniz mesajlar olur mu yoksa sadece kaleminizi mi konuşturursunuz?
arada mesaj veririm ama genellikle kalemimi konuştururum.
19) En beğendiğiniz kitabınızdan efsanevi bir alıntı paylaşmak ister misiniz?
Güzelsin işte sus! ~Karantina~
20) Size göre okuyanı tatmin eden iyi bir kitap neleri içermeli?
Bana göre bir kitap sürükleyici olmalıdır eğlenceli olmalıdır ve kapağa çok önem veren birisiyim kapağına bakarak seçerim kitabı
21) Yarışma kazandığınız için sizi tebrik ederiz! Kazandığınız kitabın türü nedir? Sizi bu türde yazmaya yönlendiren unsurlar nelerdi?
Ana karakterimi yaratma sürecinde sadece kendimden ilham aldım. Belki de okuyucularla bir bağ kurabilen bir figür yapamamışımdır bunu ben bilemem.
22) Kitabınızın ana teması nedir? Bu tema etrafında nasıl bir hikaye oluşturmayı tercih ettiniz?
23) Ana karakterinizle ilgili olarak, onu yaratma sürecinizde nelerden ilham aldınız? Karakterinizi gerçekçi ve okuyucuların bağ kurabileceği bir figür haline getirme sürecinizi paylaşabilir misiniz?
24) Kitabınızın yazım sürecinde size en çok ilham veren şey nedir? Yazarken kendinizi en yaratıcı hissettiğiniz anları anlatır mısınız?
Ben bir şeyden ilham almıyorum oturuyorum bir bakmışım yazıvermişim oluyor genellikle ve yaratıcı hissettiğim bir yer anım yok
25) Kitabınızın konusunu oluştururken dikkat ettiğiniz önemli unsurlar nelerdir? Okuyucularınıza hangi mesajı iletmeyi amaçladınız?
kitabımın konusunu oluştururken mantığa önem veririm
Bu aralar kitaptan yazmaktan vs. Biraz uzaklaştım ve henüz bu durumu aşamadım.
27) Yazarlık tarzınızın gelişimindeki ana kilometre taşlarını paylaşabilir misiniz? Yazma tarzınızı oluştururken etkilendiğiniz yazarlar veya eserler nelerdi?
Hiç bir kitaptan ya da karakterden esinlenerek kurgu yazmadım.
28) Kitabınızı okuyanlar için öne çıkan anlar veya sürprizler nelerdir? Okuyucularınıza kitabınızın içeriği hakkında bir tanıtım yapabilir misiniz?
Benim kitabımda bir genç kız var geçmişinden kaçan ama geçmişi kızın peşini bırakmayan ve bu sırada zor zamanlar geçirirken yanında olan ailesi gibi olan arkadaşlarını konu alıyor.
29) Genç yazarlara veya yazmaya ilgi duyanlara önerileriniz nelerdir? Kendi deneyimlerinizden yola çıkarak, yeni yazarlara rehberlik etmek istediğiniz noktaları paylaşabilir misiniz?
Genç yazarlara şunu söyleyebilirim ki yazmaktan korkmayın ve milletin ne düşündüğünü umursamayın bu sizin kurgunuz bu sizin dünyanız yazın ve içinizi dökün.
30) Gelecekteki projeleriniz hakkında bize biraz bilgi verir misiniz? Sizi yazma yolculuğunuzda neler bekliyor, başka hangi projeler üzerinde çalışıyorsunuz?
Şu anlık bir tane devam eden bir kitabım var ve bu kitabımı bitirmeden başka bir kurgu yazmayı düşünmüyorum.
31) Son olarak, okuyucularınıza bir mesaj verin!
Bol bol okuyun ve yazın size önerebileceğim ve en güzel mesajım budur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportaj Antolojisi
General FictionDiscord grubumuzdaki yazarlarımızı tanıttığımız röportaj antolojisine hoş geldiniz!