1) Merhaba! İlk olarak adınızı ve yaşınızı öğrenebilir miyiz? Kitaplarınızı yayınladığınız sosyal medya platformlarındaki kullanıcı adınızı da paylaşabilirsiniz.
Merhaba ben Elanur. 13 yaşındayım. Wattpad'te kullanıcı ismim MyWorldTreasure11.
2) Bize kendinizden bahseder misiniz?
Giresunluyum, Trabzon'da yaşıyorum. Yazmaya dokuz yaşında başladım. Asosyal bir insanım, fazla gergin ve sinirliyimdir de. Wattpad'te yazmaya 2023 yılında üç ay tatilde başladım.
3) Sizin için yazmak ne demek?
Benim için yazmak, kendini kelimeler ve karakterler ile ifade etmek demek.
4) Yazmaya nasıl başladınız?
Yazmaya, dokuz yaşımda okuduğum bir kitap olan Karantina ile başladım. Önsözü beni yazmaya ve daha çok okumaya teşvik etti. Açıkçası Beyza'yı artık pek okumasam da beni yazmaya teşvik ettiği için ona bir teşekkür borçluyum.
5) Hangi duygu durumları yazmanızı kolaylaştırır?
Her duygu durumunda yazabilirim ama daha çok üzgün olduğumda yazarım galiba. Üzgün olduğumda hiçbir şey yapasım olmuyor ve ağlamamak için de bir şeye sığınmam gerekiyor. Hatta üzgünken daha verimli yazdığımı keşfettim.
6) En çok hangi alanlarda yazmayı seviyorsunuz?
En çok korku, polisiye, gizem yazmayı seviyorum. Bu türleri okumaya da yazmaya da bayılırım, en sevdiğim türlerdir.
7) Yazım bakımından kendinizi geliştirmek istediğiniz alanlar neler?
Duygu betimlemesi. Duyguları betimleyebiliyorum ama yetersiz geliyor. Kendimi bu alanda daha çok geliştirmeye ihtiyaç duyuyorum.
8) Size en çok ne ilham verir? Kaleminizi en çok ne coşturur?
Bana en çok şarkılar ilham verir, hatta şarkıyı geçtim bana her şey ilham verir. Yaşanmış bir olay, bir efsane, YouTube'da karşıma çıkan öylesine bir kısa video bile.
9) Peki yazarlıkta kendinize bir gelecek görüyor musunuz? Bu konuda planlarınız var mı?
Açıkçası bir gelecek görüyorum, bu konuda birçok planım var.
10) Sizin yazar tanımınız nedir?
Benim yazar tanımım, kendisini kelimelerle ifade edebilen, okura kendisini okutturabilen birisidir.
11) Size göre iyi bir yazar nasıl olmalı?
Bana göre iyi bir yazar her gün yazmalı, eleştiriye açık olmalıdır. Bunlar benim için çok önemli açıkçası.
12) Size göre iyi bir yazarın her daim aklında tutması gereken nedir?Bir yazarın her daim aklında tutması gereken, yazdığı her eserde kayda değer bir mesaj vermesi gerektiğidir. Bunu bir sayfada da anlatabilir, on sayfada da anlatabilir fakat bir cümlede de anlatabilir. Önemli olan bir tane bile olsa güzel bir mesaj vermesidir.
13) Size göre iyi bir yazar neyi asla yapmamalı/yapmaya yeltenmemeli?
Asla para için yazmamalı, buna yeltenmemeli. Para için bir işi yaparken sıkılırsın, ayrıca istemediğin bir işi para için yapamazsın. Bu yüzden bence bir yazar, gerçekten yazmayı sevdiği için yazmalı.
14) Betimleme kitabın can damarıdır, yazarın ruhudur diyenlerden misiniz yoksa betimleme okuyanı boğar, hızlı nefesler aldıran harika bir olay akışı daha önemli diyenlerden mi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportaj Antolojisi
General FictionDiscord grubumuzdaki yazarlarımızı tanıttığımız röportaj antolojisine hoş geldiniz!