Yazarlarımızla Röportajlar -3

12 2 0
                                    


1) Merhaba! İlk olarak adınızı ve yaşınızı öğrenebilir miyiz? Kitaplarınızı yayınladığınız sosyal medya platformlarındaki kullanıcı adınızı da paylaşabilirsiniz.

Adım Görkem Yaşım 16 kullanıcı adım .

2) Bize kendinizden bahseder misiniz? Yazmak için ilham kaynağınız nelerdir?

Kitap okurum, dizi-film izlerim. Tasarladığım evrende ilham kaynaklarım mitolojiler olmuştur. Ama yazar adı vermek gerekirse, Tolkien...

3) Sizin için yazmak ne demek?

Yazmak demek İnsanın düşüncelerini, hayallerini sözcükler ile tazeleyip aktarmak demek...

4) Yazmaya nasıl başladınız?

Yaklaşık 1.5 sene önce filan yaz tatilinde hobi olarak bir dünya tasarlamak istedim. Boş ve en az 300 sayfalık bir ajandayı yaratıklar ve diyarlar ile doldurdum haritalar ve mitolojilerinin taslağını yaptım. Sonrasında watt de o dünyada geçen hikayeler yazmaya karar verdim.

5) Hangi duygu durumları yazmanızı kolaylaştırır?

Ben üzüntü derim. Üzgün olduğum zaman karakterlerin duygularını da yansıtabiliyorum

6) En çok hangi alanlarda yazmayı seviyorsunuz?

Tek bir alanda yazıyorum genel olarak, fantastik ama Fantezide dram, aşk gibi birçok konuyu alt tür olarak sunuyorum

7) Yazım bakımından kendinizi geliştirmek istediğiniz alanlar neler?

Betimleme, dilbilgisi konusunda pek bir eksiğim yok hatta övgülerde alıyorum. Fakat bazen noktalama işaretleri canımı çok sıkıyor

8) Size en çok ne ilham verir? Kaleminizi en çok ne coşturur?

Oyunlar, RPG oyunlar beni fantastik yazma konusunda ilerletiyor

9) Peki yazarlıkta kendinize bir gelecek görüyor musunuz? Bu konuda planlarınız var mı?

Evet var kitapları o yüzden, şimdiden çok ciddi yazıyorum. İlerde o dünyada gecen onlarca kitap basmak istiyorum

10) Sizin yazar tanımınız nedir?

Her yemek yapana aşçı denmeyeceği gibi, her kitap yazana da yazar denmemeli, kişi uğraşıyor mu? Mücadele veriyor mu? Yada sadece önüne geldiği gibi yazıp, hiç yazım kuralı bilmeden sadece uygunsuz konulardan okuyucu kasmaya mı çalışıyor? Gerçek yazar, kitabına emek verendir.

11) Size göre iyi bir yazar nasıl olmalı?

Dediğim gibi, eğer bir yazar kitabı için Betimleme, yazım kuralları gibi şeylere önem veriyor, Özgün olmasını sağlıyor ve araştırmalar yapıyor. O yazar hikayeye bakmadan bile okutturabilir kendisini

12) Size göre iyi bir yazarın her daim aklında tutması gereken nedir?

Özgün olsun.

13) Size göre iyi bir yazar neyi asla yapmamalı/yapmaya yeltenmemeli?

Aslında bununda hafifçe cevabını verdim. Yazar, başka kişilerden çalmamalı... Bu yazarın kötü bir şöhret kazanmasına sebep olur. Ayrıca yazar, uygunsuz konuları abartıp kitabı mahvetmemeli

14) Betimleme kitabın can damarıdır, yazarın ruhudur diyenlerden misiniz yoksa betimleme okuyanı boğar, hızlı nefesler aldıran harika bir olay akışı daha önemli diyenlerden mi?

Betimleme can damardır

15) Kitaplarınızı hangi platformlarda yayınlıyorsunuz?

Watt suanlık sadece ama watte epik fantezi kitlesi pek kolay çekilmiyor. O yüzden birden fazla platforma geçebilirim

16) Kitaplarınızı yayınlarken dikkat ettiğiniz hususlar neler?

Ben noktalama işaretlerine çok dikkat ediyorum ve bu beni bazen çıldırtır ciddi anlamda.

17) Kitaplarınızda neler asla olmaz?

Asla olmaz dediğim şeyy Çok ağır bir küfür yada ortadan üstü cinsellik asla kullanmadım, hatta ikinicisine pek niyetimde yok

18) Kitaplarınızı yazarken vermek istediğiniz mesajlar olur mu yoksa sadece kaleminizi mi konuşturursunuz?

Karakterler ile mesajlar veririm. Bunu sürekli yaparım ya karakterin iç dünyasında yada söylediği bir replik ile...

Nolen Lord, "Tarihin mürekkebi, kandır."

19) En beğendiğiniz kitabınızdan efsanevi bir alıntı paylaşmak ister misiniz?

Şuan tek bir kitabı yazıyorum. Fakat mitoloji kurgusundan henüz yayınlamadığım bir alıntı söyleyebilirim.

"Hayatın bir sonu yok ise, anlamı da yoktur."

20) Size göre okuyanı tatmin eden iyi bir kitap neleri içermeli?

Bu türe göre değişmelidir. Şahsen Fantezi okuyucusunu tatmin eden bir kitap, Yaratıklar, Büyüler, mekanlar bunlar çok iyi betimlenmeli ve anlatılmalıdır. Aksiyon, çok önemlidir ve savaş sahnelerinde aralara eklenen replikler bunu açığa vurur.

Öfkeyle kükredi, "Aşağı tabaka insan!"

21) Peki okuyanı tatmin eden iyi bir kitap yazabilmek için siz nelere muhakkak değinirsiniz?

Sözler çok önemlidir. Kullanılan dilbilgisi, kelimeler değerlidir. Karakterlerin konuşması ve ne diyeceği bunlarında ötesindedir.

22) Kitabınızın/kitaplarınızın reklamını yapıyor musunuz?

Şuanda değil fakat biraz daha ilerleyince, o evren için bir sosyal medya hesabı açabilirim.

23) Cevabınız evetse, nasıl yapıyorsunuz? Nelere dikkat ediyorsunuz?

Cevabım hayır, ama olursa gönderiler altında kesitler, bir fotoğraf ve müzik ile akış videoları paylaşarak yaparım

24) Dijital mecralarda kitap yayınlamanın püf noktaları nedir? Neler önemli?

Kitap tutarsa o platformdan teklifler gelmeye başlıyor. Bence kitap haklarını o platforma vermek yerine basmak daha mantıklıdır. Ayrıca hakları gizli tutun ve telif atmak ile meşgul olun, yoksa sizden çalanlar mevcut olacaktır.

25) Kitabı kapağına göre yargılamayı doğru buluyor musunuz?

Aslında doğru birşey değil fakat kitabın uyandırdığı duygu gerçekten çok önemli

26) İyi ve dikkat çekici bir kapağın önemi varsa siz kapakalrinizda en çok neye önem veriyorsunuz?

Benim kapaklarımda bakıldığı zaman fantastik olduğunun anlaşılmasına özen gösteriyorum

27) Dijital mecralarda kitap yayınlarken okuyucuyla nasıl etkileşime geçersiniz

Ya yorumlarda yada dm atarak

28) Wattpad üzerinden konuşmak gerekirse, size göre yazar adaylarının genel olarak yanlış yaptığı yahut daha çok önemsemesi gereken şeyler nedir?

Dediğim gibi yazım kurallarına önem versinler. Ayrıca Pinterest gibi yerlerden fotoğraf almak yerine yapay zekalara başvuranlar. Çünkü Yapay zekalar kimseye aynı resmi birebir vermez. Pinterest te telif sorunu yaşayabilirsiniz.

29) 1m okunma elde etmek için sizce yazarlar neler yapmalıdır?

Kimsenin sert anlamasını istemiyorum ama... Wattpadden bahsediyorsak emek vermenizin önemi yok. Başlığın yanına +18 yazın bxb kitabı hazırlayın ve bunu texting yapın. Tebrikler, okunma sayınız hızla artıcak... Eğer kitap basmadan bahsediyorsak bu kitap basımı ve bölgesine göre değişir.

30) Son olarak, okuyucularınızla konuşun! Ne söylemek istersiniz?

FrontFonstA... Okuyun....

Röportaj AntolojisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin