Ocak Ayı, Ayın Yazar Yarışması ilk

8 2 0
                                    

1) Merhaba! İlk olarak adınızı ve yaşınızı öğrenebilir miyiz? Kitaplarınızı yayınladığınız sosyal medya platformlarındaki kullanıcı adınızı da paylaşabilirsiniz.

Adım Görkem, 16 yaşındayım. Instagram (Dünya kılavuzu, kesitler) ve Wattpad de kitaplar şuan olunabilir durumda

2) Bize kendinizden bahseder misiniz?

Trabzon'da yaşıyorum ve fantastik eserlere karşı ilgi duyuyorum, okuma/yazma farketmezsizin.

3) Sizin için yazmak ne demek?

Yazmak demek, edebiyat anlamında kişinin aklında oluşturduğu unsurlara okuyuculara aktarmasını sağlar.

4) Yazmaya nasıl başladınız?

Hobi olarak bir dünya tasarladım ve sonrasında bu dünyayı sunmaya karar verdim.

5) Hangi duygu durumları yazmanızı kolaylaştırır?

Karamsar olduğum zaman daha iyi yazarım

6) En çok hangi alanlarda yazmayı seviyorsunuz?

Tek bir alanda, alt türler olarak yazıyorum. Fantastik türü altında aşk, gizem... Birçok konuyu beraber işliyorum

7) Yazım bakımından kendinizi geliştirmek istediğiniz alanlar neler?

Noktalama ve kelime dağarcığımı geliştirmek istiyorum

8) Size en çok ne ilham verir? Kaleminizi en çok ne coşturur?

Hayal gücüm, kalemime şekil veren şeydir

9) Peki yazarlıkta kendinize bir gelecek görüyor musunuz? Bu konuda planlarınız var mı?

Evet ilerde ek iş olarak yazarlık yapabilirim, sonuçta büyüdüğümde birçok kitap bitmiş biçimde elimde olacak.

10) Sizin yazar tanımınız nedir?

Her yazana yazar denmez, yazar dediğimiz düşünür, üretir ve çalmaz. +18 konular ile sırf okunsun diye okuyucu çekmeye çalışmaz.

11) Size göre iyi bir yazar nasıl olmalı?

İyi bir yazar dediğim gibi düşünmeli, üretmeli, çalmalı

12) Size göre iyi bir yazarın her daim aklında tutması gereken nedir?

İyi bir yazar her daim özgünlüğü önemsemelidir

13) Size göre iyi bir yazar neyi asla yapmamalı/yapmaya yeltenmemeli?

İyi bir yazar asla ama asla kolaya kaçmamalı

14) Betimleme kitabın can damarıdır, yazarın ruhudur diyenlerden misiniz yoksa betimleme okuyanı boğar, hızlı nefesler aldıran harika bir olay akışı daha önemli diyenlerden mi?

Betimleme kişiden kişiye azlığı çokluğu değişen bir terim ama bana göre kitabı yaşatan betimlemedir.

15) Kitaplarınızı hangi platformlarda yayınlıyorsunuz?

Wattpad

16) Kitaplarınızı yayınlarken dikkat ettiğiniz hususlar neler?

Hata olmaması

17) Kitaplarınızda neler asla olmaz?

Kitabımda asla çok ağır bir küfür ve cinsellik olmaz.

18) Kitaplarınızı yazarken vermek istediğiniz mesajlar olur mu yoksa sadece kaleminizi mi konuşturursunuz?

Kitabı okurken, okuyucuya gizli ya da belirgin birçok mesaj veririm.

19) En beğendiğiniz kitabınızdan efsanevi bir alıntı paylaşmak ister misiniz?

Şuan yayınlamadığım bir kurgu var ve Oradaki bir alıntıyı paylaşabilirim.
"Hayatın bir sonu yoksa, anlamıda olmaz."

20) Size göre okuyanı tatmin eden iyi bir kitap neleri içermeli?

Betimlemeler hoş olmalı, olay akışı mantıksız olmamalı

21) Yarışma kazandığınız için sizi tebrik ederiz! Kazandığınız kitabın türü nedir? Sizi bu türde yazmaya yönlendiren unsurlar nelerdi?

Tür fantastik, ben hep bir dünya tasarlamak isterdim.

22) Kitabınızın ana teması nedir? Bu tema etrafında nasıl bir hikaye oluşturmayı tercih ettiniz?

Ana teması inanılmaz fazla türün olduğu bir dünya, önemli olan çocuk ve onu kendine çekmeye çalışan gruplar, dünyada birçok kitap yazacağım.

23) Ana karakterinizle ilgili olarak, onu yaratma sürecinizde nelerden ilham aldınız? Karakterinizi gerçekçi ve okuyucuların bağ kurabileceği bir figür haline getirme sürecinizi paylaşabilir misiniz?

Ana karakterimi, karizmatik, otoriter bir haydut yaptım. Onu duygusal olarak okuyucuya bağlıyorum.

24) Kitabınızın yazım sürecinde size en çok ilham veren şey nedir? Yazarken kendinizi en yaratıcı hissettiğiniz anları anlatır mısınız?

İlham kaynağım ve hayal gücümü ortaya çıkarmama sebep olan yazar Tolkien'dır

25) Kitabınızın konusunu oluştururken dikkat ettiğiniz önemli unsurlar nelerdir? Okuyucularınıza hangi mesajı iletmeyi amaçladınız?

Okuyucuya güveni, dostluğu, hayat zorluklarını karamsar bir biçimde yansıtırım.

26) Yarışmayı kazandığınız bu kitabı yazma sürecinizde karşılaştığınız zorluklar nelerdi ve bu zorlukları nasıl aştınız?

Bulduğum isimler, diller oldukça zorlayıcıydı ama asıl zorlayıcı olan o isimlerin başka dillerde farklı anlamlara gelmesiydi.

27) Yazarlık tarzınızın gelişimindeki ana kilometre taşlarını paylaşabilir misiniz? Yazma tarzınızı oluştururken etkilendiğiniz yazarlar veya eserler nelerdi?

Yazma tarzın klasik-epik karışmışı, klasiği geliştirmemde okul ve araştırmalarım büyük rol oynadı.

28) Kitabınızı okuyanlar için öne çıkan anlar veya sürprizler nelerdir? Okuyucularınıza kitabınızın içeriği hakkında bir tanıtım yapabilir misiniz?

Çocuğun gerçek yüzü, fedakarlıklar ile dolu bir kitap. Ortaçağ fantastik türünde ve mitolojik ırklar ile birlikte kendim tasarladığım ırklar var bir sürü. Onların kültürlerini, yaşamalarını okuyuculara aktarıyorum. (Maceralar ile birlikte)

29) Genç yazarlara veya yazmaya ilgi duyanlara önerileriniz nelerdir? Kendi deneyimlerinizden yola çıkarak, yeni yazarlara rehberlik etmek istediğiniz noktaları paylaşabilir misiniz?

Yazmayı seven kişiler, telefonda olabilir her türlü kurgularını bir yere aktarmalı .

30) Gelecekteki projeleriniz hakkında bize biraz bilgi verir misiniz? Sizi yazma yolculuğunuzda neler bekliyor, başka hangi projeler üzerinde çalışıyorsunuz?

Dünyam oldukça büyük, çok büyük. Tek yazdığım eserler dünyamda geçecek. Savaşlar, tanrılar... Gitgide dünyayı açığa çıkaracam.

31) Son olarak, okuyucularınıza bir mesaj verin!

Fantastik türleri seviyorsanız, hikayeler ilerledikçe sizi daha tatmin edecek hale bürünecek.

Röportaj AntolojisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin