1) Merhaba! İlk olarak adınızı ve yaşınızı öğrenebilir miyiz? Kitaplarınızı yayınladığınız sosyal medya platformlarındaki kullanıcı adınızı da paylaşabilirsiniz.
İsmim Serena. Kitaplarımı Wattpad, Webnovel ve Cizgi studio üzerinden paylaşıyorum.
2) Bize kendinizden bahseder misiniz?
Sakin bi insanim genel olarak. Birazda şakacı ve titiz.
3) Sizin için yazmak ne demek?
Bana göre yazmak eğlencedir. Güzel zaman geçirmemin en güzel yoludur. Ve dizi senaristi gibi hissetmektir.
4) Yazmaya nasıl başladınız?
Yıllar önceden başlamıştım . Çok küçükken bile bir deftere 200 isim yazar sonra onlara uygun kurgular yazardım deftere. Ama Wattpaddan haberdar oldum bir arkadaşımın yardımıyla. Ve ilk renk frekansları isimli bilim kurguyla başladım.
5) Hangi duygu durumları yazmanızı kolaylaştırır?
Tarihi kurgu yazarken aksiyonlu cosmus duygular yazmamı kolaylastiyor ama daha çok aşk acısı yazmayı sevdiğim için depresyonik duygular işimi kolaylastiriyor.
6) En çok hangi alanlarda yazmayı seviyorsunuz?
7) Yazım bakımından kendinizi geliştirmek istediğiniz alanlar neler?
Tarihi alanlar en çok dikkatimi çekiyor. Osmanli tarihi, Roma, Mısır tarihi bu gibi konular. Ancak yazarken tam tarihi değilde sözü geçen tarihde kendi evrenimi kurmayi serbest olmayi severim. Bide günümüzde ait dizi tipli kurgular yazmayı severim. Dram tarzı kurgular yani. Ve genel olarak birer hayran kurgu yazarıyım diye bilinir.
8) Size en çok ne ilham verir? Kaleminizi en çok ne coşturur?
İzlediğim film ve dizilerden cok ilham aldım. Ama illa konu yazarken gelen ilhamsa bu müziktir. Müzikler en büyük ilham kaynağım.
9) Peki yazarlıkta kendinize bir gelecek görüyor musunuz? Bu konuda planlarınız var mı?
Açıkçası yazarlığa maddi bi kaynak olarak bakmıyorum. O yüzden kitap bastırmak gibi hayallerim şu an için yok desem yalan olmaz. En büyük hedefim ise 1m okunmaya ulaşmak. Şu an için 500k ye yakın okunmam olsada daha yol uzun gibi. Gerçekten Wattpadda okunma tek planım yazarlikta.
10) Sizin yazar tanımınız nedir?
Ya aslında bana göre emek veren herkes yazardır ama psofosyonel yazar kavramı farklı tabi. Betimleme ve şair konular gerekli. Gerçek yazarlıkta. Ancak bana göre bi yazar merak uyandirabiliyorsa gerçekten güzel bir yazardır.
11) Size göre iyi bir yazar nasıl olmalı?
Ters köşeler yapabilmeli, heyecan uyandırmalı . Bol diyaloglarla kitabı süslemeli. Ve mümkünse duyguları betimlemeli öyle gereksiz betimlemelerden uzak durmalı.
12) Size göre iyi bir yazarın her daim aklında tutması gereken nedir?
Konuyu uzun ve ilginç tutma yolları . Kısa kurgular bana hitap etmiyor şahsen.
13) Size göre iyi bir yazar neyi asla yapmamalı/yapmaya yeltenmemeli?
Bölüm içinde sabah durdum şunu yaptım bunu yaptım saçımı taradım akşam oldu uyudum. Bu gibi betimlemeleri sevmiyorum şahsen kitaplarda. Bence bu tip gereksiz yazılımlar yerine konuya geçit alsalar çok daha güzel ve merak uyandırıcı kurgular ortaya çıkar .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportaj Antolojisi
General FictionDiscord grubumuzdaki yazarlarımızı tanıttığımız röportaj antolojisine hoş geldiniz!