⚔️ Güçler Savaşı ⚔️

5K 384 60
                                    

19 Haziran, 2010

Hakkari'nin Şemdinli İlçesi Gediktepe Üst Bölgesi'ne yapılan saldırı sonucu 11 asker şehit düştü.

Hakkari, Şemdinli.



İki askerin refakatiyle sorgu odasından ellerini kollarını sallaya sallaya çıkan Giray sakal tıraşı olmak için istediği malzemelerle karakolun banyosuna gitti. Yüzbaşının karşısına çıkarılacağına o kadar emindi ki, saç sakal karışmış gitmek istemiyordu karşısına.

Aynanın karşısında işlerini halledip ellerini yıkarken gözlerinin kızarıklığının hâlâ gitmeyişine bir küfür savurup ellerini verdikleri havluya sildi. Üstündeki kazağın yakasını şöyle bir düzeltip saçlarını geriye doğru taradı.

Dudaklarında hınzır bir gülümseme vardı ve sorgu odasına geri dönmeyen yüzbaşıyla kim olduğunu öğrendiğini anlamıştı. Şimdi sıra Giray'daydı.

Banyodan çıktığı anda kapının önünde onu bekleyen Baturalp'in endişeli bakışlarıyla karşılaşınca bir kaç saniye duraksadı. Yüzünü inceleyen adam yanına gelip yüzündeki yaraları süzer gibi baktı ve bakışları Giray'ın boynuna kaydığında dudaklarını biribirine bastırdı. Giray'ın umrunda olmayan izler boynunda kocaman bir elin izini çıkartmıştı.

Baturalp yüzbaşı yine acımamış diye düşünürken uğraşmak zorunda kaldığı bir muhabir yüzünden Arman'ın daha da öfkeleneceğini bilerek Giray'a acır gibi "Allah kolaylık versin" dedi.

Ne demek istediğini bir kaç saniye anlamayan Giray suratına boş boş baktıktan sonra "Ha" deyip güldü.
Baturalp onun gülüşünü gördüğünde kaşlarını yukarı kaldırarak Giray'ı süzdü. Karşısındaki adam ya deliydi ya da yürek yemişti.

Giray onun şaşkınlığına gülümsedi sadece ve yürümek için ileri doğru bir kaç adım attı. Onun arkasından gelen Baturalp ise üç gün boyunca ateşler içinde hayatta kalmaya çalışan adamın bu kadar sağlam ve dayanıklı olmasını beklemediği için biraz şaşkındı ama Giray'ın direncine de hayran olmuştu. Ara ara revire gidip onu kontrol ettiğinde ranzada yatan adama üzülmüştü ve yüzünü incelediği adama yakın hissetmişti kendini.

Hızlıca kendine gelen Baturalp onu yüzbaşının odasına yönlendirmek için önüne geçti ve "Bu taraftan" dedi koridorun en sonundaki odayı göstererek. Giray sakince başını saklamakla yetindi ama içini yiyip bitiren, zafer kazanmış hırslı bir adamın gülüşü vardı dudaklarında.

Baturalp onu kapının önünde durdurup "Burda bekle biraz" diyerek kapıyı çalarak içeri girdi.

O girdiğinde Giray fırsatı değerlendirip koridoru incelemeye, duvarda asılı çerçevelere bakmaya başladı. Duvarlarda karakola yapılan baskınlarda şehit düşen askerlerin fotoğrafları ve künyeleri vardı. Onları gördüğünde gözlerini hüzünle kapatıp öfkeyle açtı. Hepsinin intikamını almaya yemin etmiş askerlerden bir farkı yoktu Giray'ın da. Ama o intikamlarını farklı yollardan alıyordu.

Odanın kapısı açıldığında resimleri incelediğini gören Baturalp kaşlarını hafif çatarak Giray'a baktı. Giray'ın arkasını döndüğünde onun yüzünde gördüğü öfkenin nedenini anlamak ister gibi gözlerini kıstı.

"Komutan içerde, seni bekliyor."

Giray yüzündeki ifadeyi düzeltip sakince başını sallayarak Baturalp'in kenara çekilmesiyle odanın kapısının önünde durdu.

Baturalp yanından uzaklaşmadan önce Giray'ı uyarmak ister gibi "Sakın mevkini ya da tanıdıklarını kullanmaya çalışma, yüzbaşının umrunda olmaz senin kim olduğun, kendi topuğuna sıkarsın " dedi.

KADRAJ - BxBHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin