Felix perspektiv ~
"Tänk att detta är vårt alldeles egna ställe nu" säger jag och kramar om Julia. Våra föräldrar lämnade oss precis och nu är vi i princip helt klara med lägenheten. Både igår och idag har vi varit tillsammans med mamma och handlar möbler och allt möjligt som behövdes hit. Eller egentligen va det Julia och mamma som gjorde det. Jag följde bara med. Det spelar inte så jätte stor roll för mig vad för möbler man har liksom. Bara dom är bekväma. Men Julia har ett väääldigt stort inrednings intresse och har verkligen tagit tag i detta. Jag kan verkligen inte klaga för hon är sjukt duktigt och har fått till det jätte fint här. Verkligen. Allt ska vara ljust men några detaljer i färg. Hon är jätte duktigt och jag uppskattar verkligen att hon tar tag i det så ordentligt trots att det är min lägenhet. Eller ah min och min. Jag tänker bo med Julia här men jag vägrar att hon ska betala.
"Och jag tänker tacka genom att bjuda dig på middag" säger hon och kollar på mig.
"Hahah men det behöver du väl inte" skrattar jag.
"Eeh jo, det är det minsta jag kan göra." Säger hon och jag pussar henne på munnen.
"Har redan bokat bord på din favvo restaurang." Säger hon och ler lurigt mot mig.
"Du känner mig" säger jag och pussar henne på munnen.Senare sitter vi proppmätta på restaurangen. Julia betalar och vi går sedan ut.
"Tack för maten älskling" säger jag med betoning på älskling. Ingen av oss gillar egentligen det ordet men det är kul att reta henne. Jag stannar upp och kysser henne. Sen tar jag hennes hand och vi börjar gå.
"Vi går genom parken" säger jag och hon nickar ivrigt. Det är en fin vinter kväll. Det är en alldeles klar himmel och snön ligger på marken i parken och gör den mörka kvällen mycket ljusare. Vi stannar upp i parken och kollar på varandra.
"Jag är så lycklig med dig" säger hon och kramar om mig.
"Jag älskar dig över allt annat" säger jag och kramar tillbaks. Vi kollar på varandra och ler innan jag lutar mig mot henne och våra läppar möts i den perfekta kyssen. Vi fortsätter att gå och tillslut kommer vi till vår port. Julia släpper min hand och springer före och knappar in portkoden. Jag ler åt henne när hon sedan tar min hand och vi går tillsammans in igen. Högst upp tar vi oss och jag stoppar in nyckeln och vrider om. Vi går in och jag stänger av larmet.
"En mys kväll i soffan framför tv:n?" Säger jag när vi tar av oss.
"Jag är på!" Säger hon och går in till vårt rum och sätter på sig mjukis kläder. Hon sätter sig sedan i soffan och sätter på tv:n. Jag går in och byter om jag med och när jag lägger mig i soffan och lutar mitt huvud mot hennes arm så sitter hon med datorn i knät.
"Vad gör du?" Frågar jag lugnt.
"Uppdaterar bloggen" svarar hon och jag börjar leta efter en bra kanal.
"Vad skriver du då?"
"Om att vi åt på restaurang och lägger ut bilden jag tog på dig där inne." Säger hon och jag kollar på hennes dator skärm istället. Jag läser igenom texten som har skrivits och följer sedan varje steg hon gör. När hon har tryckt på publicera så stänger hon ner datorn och vi ändrar position så att jag ligger mot soffkanten och hon ligger med huvudet på mitt bröst. Jag håller henne i handen och stryker hennes handrygg samtidigt som vi kollar på nått program på tv.
"När ska du till studion imorrn?" Frågar hon trött.
"Klockan nio" svara jag och suckar.
"Du får äta lunch med oss. Eftersom du inte ska komma så tidigt."
"Hahah vadårå?" Skrattar hon.
"Julia. Klockan nio. Du ska sova ut istället så kan du möta oss utanför studion halv ett."
"Okej då" suckar hon och jag pussar henne på huvudet.Vi sitter uppe ända tills klockan blir ett på natten.
"Felix vi lägger oss nu. Du ska ju upp tidigt imorrn" säger hon och ställer sig upp. Jag suckar och stänger av tv:n. Vi gör i ordning oss och kryper sen ner i dubbelsängen. Jag trycker mig jätte nära henne så att det inte finns något mellanrum mellan oss och lägger armen om henne.
"Godnatt Felix." Säger hon trött och tar tag i min hand.
"Godnatt. Älskar dig" svarar jag. Hon vänder huvudet mot mig och vi kysser varandra mjukt.
"Älskar dig också" svara hon innan hon vänder tillbaks huvudet och snabbt därpå andas hon tungt, hon somna fort.Nästa morgon vaknar jag av klockan. Jag stänger irriterat av den snabbt. Om en halvtimme ska jag va i studion. Jag ligger hellre kvar här. Efter 10 minuter av bara ren mysighet där jag ligger och kramar om Julia så måste jag gå upp. Motvilligt släpper jag henna och går ut och tar en macka i köket. Sen borstar jag tänder bara och fixar håret innan jag går in till henne och byter om. 08.50 visar klockan vilket betyder att jag kommer bli sen. Jag går till Julias sida av sängen.
"Vi ses sen" viskar jag och pussar henne på pannan. Hon tittar på mig och ler. Precis när jag går tar hon tag i min hand.
"Felix" mumlar hon. Jag stannar upp och kollar på henne.
"Kör hårt, jag älskar dig" säger hon trött. Jag tvekar inte utan nästan flyger till hennes läppar. Jag pussar dem passionerat. Det pirrar i hela magen när hon säger sådär. Trots att vi har varit tillsammans i två år så gör det fortfarande det.
"Älskar dig" säger jag och pussar dem snabbt en gång till innan hon släpper min hand och jag går. Sjukt hur bra hon får mig att må. Jag sätter fart mot tunnelbanan.Sen som vanligt kliver jag in på AHS. Men dom kommentera inte så mycket. Dom är vana. Oscar slängde väl ut sig något som "jobbigt att lämna sängen" och Ogge "mysigt att bo själv med henne, därför han är sen" men jag svara inte.
Julias perspektiv~
Jag tog en lugn morgon. Tog tid på mig att äta frukost, duscha och fixa mig. Gott om tid hade jag. Jag tar en sista titt i spegeln innan jag larmar och går sen ut och låser lägenheten. Sätter i hörlurarna och skuttat ner för trapporna, ut genom portdörren och vidare till tunnelbanan. När jag nästan är framme så skriver jag ett sms och berättar vart jag är och får svar direkt att dom är påväg ner så jag kan vänta ute. Och mycket riktigt, några sekunder senare så öppnas porten på andra sidan vägen och gänget som består av killarna, Daff och Katia kommer ut. Felix sträcker ut armarna mot mig och jag ler samtidigt som jag är påväg att gå över vägen. Jag hinner ta två steg innan en bil svänger in på vägen alldeles fort. Jag hinner inte ens reagera innan allt blir svart.
BẠN ĐANG ĐỌC
Love is the only way ❤️ the fooo
FanfictionJulia är 16 år och driver en blogg, en ganska stor en. Inte en som Kenza men hon har ändå många läsare och blir igenkänd på stan. Hon gör ganska många modell jobb också. Ett perfekt liv skulle många säga att det va helt enkelt. Men är det verkligen...