Oscars perspektiv ~
Vi kliver ur bilen och jag rätar till min kavaj. Vi börjar gå mot restaurangen. En av de finare i stan eftersom att Felix fyller år. Jag kollar bakåt och ser Felix och Julia. Han ser så otroligt lycklig ut. Julia är skit snygg ikväll. Asså jag menar det, hon ser sjukt bra ut. Felix har hans hand runt hennes midja och har liksom dragit henne närmare sig. Båda går och kollar ner i marken men då och då vänder Felix upp blicken och kollar på henne. Och på det sätter han kollar på henne...med den blicken...det är äkta ren kärlek. När Felix har sagt att Julia betyder allt för henne så kan man inte riktigt förstå hur. Men när man ser dom såhär. Hon betyder ALLT för honom. Man blir själv avundsjuk, jag vill också ha en tjej som jag kan kolla på sådär, hålla om sådär och skratta och gråta tillsammans med. Dela allt med. Detta trodde jag inte att jag skulle säga men... Jag tror verkligen att detta kommer hålla, jag hoppas det kommer göra det. För när man ser dem två tillsammans på dethär sättet så tror man inget annat.
"Vi tar lite bilder här" säger Katia när vi kommit fram till restaurangen. Vi ställer oss först alla killar förutom Daff och tar ett kort. Sen hoppar Julia in i bilden och vi tar lite fler. Tillsist så går vi alla ur bilden utom Felix och Julia. Katia tar flera bilder innan vi går in.Vi går in och får direkt ett bord då vi redan hade bokat ett. Jag får sitta mittemot Julia som i sin tur sitter bredvid Felix.
Vi hade en otroligt trevlig kväll. Vi åt jätte god mat, både förrätt och varmrätt. Precis efter vi beställt efterrätten så plingar Julia i glaset och alla tystnar.
Hon kollar på oss och ler.
"Jag vill bara säga tack för en så otroligt fin kväll, och tack för att jag faktiskt är era vänner och får sitta här med er." Säger hon och kollar på oss alla och vi gör ett "aww" ljud innan hon vänder blicken mot Felix.
"Meen, det är ju så att födelsedagsbarnet har inte fått min present än." Fortsätter hon och Katia ger henne ett kuvert där det står "Felix" med röd text i Julias vackra handstil och ett hjärta bredvid.
"Tack" säger hon till Katia och ler innan hon sedan ger det till Felix som kollar fint på henne.
"Grattis älskling" säger hon och Felix tar kuvertet och kysser henne på läpparna mjukt.
"Du behövde inte... din present va ju att du faktiskt kom hit. Kunde inte bli bättre." Säger han och kollar in i hennes ögon. Han öppnar kuvertet och kollar i det. Hans ögon blir stora som klot och munnen öppnas stort. Han släpper blicken från kuvertet och kollar upp på Julia snabbt innan han kollar ner i det igen. Allt gör han utan att ändra sitt ansiktsuttryck. Julia fnissar till.
"Du är ju sjuk!!" Utbrister han och vi alla skrattar. Ur kuvertet tar han upp två biljetter och när vi läser på dem är det till basket matchen i New York, Brooklyn Nets, Felix älskar basket och hans dröm har varit att få gå och se just det laget. Själv fattar jag inte varför då basket för mig är typ den mest ointressanta sporten som finns. Det kan va kul att spela själv med grabbarna men att kolla på, skit tråkigt. Felix slänger sig över Julia i soffan där dom sitter så att Julia hamnar med huvudet i Ogges knä. Han kramar om henne hårt och Julia skrattar bara. Vi alla vet hur mycket detta betydde för Felix. Hans dröm sendan många år tillbaka är att få gå och se dem. Han pressar sinna läppar mot hennes och vi alla skrattar åt honom.
"Detta betyder alltså att du ska med till New York?" Säger jag glatt och Julia nickar.
Jag kanske låter töntig men jag säger det återigen. Att kolla på Julia och Felix tillsammans är så sjukt vackert. Man ser verkligen hur mycket de älskar varann och jag bara ryser av att se på dem. Det sättet som Felix kollar på Julia, så vill jag också hitta någon att kunna kolla på.Jäääätte kort men det va jäätte länge sedan det kom ut något så det är förhoppningsvis bättre än inget. Snaaart kommer det hända grejer här 😁...!
ESTÁS LEYENDO
Love is the only way ❤️ the fooo
FanficJulia är 16 år och driver en blogg, en ganska stor en. Inte en som Kenza men hon har ändå många läsare och blir igenkänd på stan. Hon gör ganska många modell jobb också. Ett perfekt liv skulle många säga att det va helt enkelt. Men är det verkligen...