Kap 19 ~ Middag hos Felix

678 8 0
                                    

Felix perspektiv ~

Vu tog bussen ut till Värmdö. I bussen så satt vi och kollade på bilderna som Julia tagit i dag.

"Du är så jävla snygg" sa jag. För det va hon, på varenda en.

"Men sluta" sa hon och rodna lite. "Vadå? Jag tycker verkligen det!"

"Vilken är bäst då?"

"Men du det går ju inte och välja en" jag tog telefonen och kollade närmare. "Den" sa jag tillslut och visade bilden. På bilden såg det ut som att det snöade och så stod Julia där, min Julia, med vinterjacka och luva på. Håret hängde ner i några slappa lockar och på hennes ansikte fanns ett prefekt leende. "Vackrare kan man inte bli." Sa jag och tittade på henne.

"Sluta va så gullig och charmig" fnissa hon.

"Sluta va så jävla vacker, sexig, snygg och söt på samma gång"

"Nu är ett läge jag harar att vi är två offentliga personer" sa hon sen och blicken fladdrade mellan mina läppar och mina ögon.

"Jag känner detsamma" sa jag tyst. Helst av allt skulle jag bara vilja massera hennes läppar med hjälp av mina egna men det går inte. Inte här. Det sitter foooers på denhär bussen. Det märkte jag när vi klev på.

Bussen rullar in på hållplatsen vi ska av på och vi går av. Jag kollar mig runt så att ingen följer efter oss. Läget är lugnt. Så jag greppar tag i hennes huvud och pressar ivrigt mina läppar mot hennes. Hon flämtar till för hon va inte alls beredd där. Där va jag jävligt snabb. Hon skrattar i kyssen vilket leder till att den avslutas.

"Vad göööör duu?" Säger jag och gör en sad min. "Du förstörde ju den perfekta kyssen?"

"Hahha förlåt men blev så chockad" skratta hon innan hon pressade sina läppar mot mina. Fyfan vad jag älskar denna tjej.

Vi fortsatte gå och kom tillslut fram till lägenheten. Jag slog in portkoden och vi gick in i hissen och jag tryckte på knapp nummer 7. Som är högst upp.

"Tänk om dom inte gillar mig"sa Julia lite nervöst och kollade på mig genom spegeln. Jag vände mig mot henne och spärrade upp ögonen.

"Det är omöjligt att inte gilla dig. Du såg ju hur mamma blev, typ helt förvånad över att hur jag kunde hitta en sån fin tjej som du. Sluta säg sådär. Du behöver inte vara orolig" sa jag och gick fram till henne. Satt två fingrar under hennes haka och lyfte upp den och kolla in i hennes ögon innan jag kysste henne ödmjukt. Hissdörrarna öppnades och vi gick ut. "Mina två låssatssyskon är här men dom ska iväg till farmor sen för pappa och Anna Karin ska jobba imorgon." Berätta jag på vägen mot dörren. Jag plingade tre gånger som jag alltid gör innan jag slet upp dörren.

"FEEELIX" ropades det innan två små busungar kom springandes mot mig. "Tjaa" sa jag och kramade dem tillbaks. Jag tog Julias jacka och hängde upp den på klädhängaren. Sen kom Dante och skulle såklart hälsa på oss.

"Nej vad söt" sa Julia och böjde sig ner. Dante sprang tillslut iväg och efterssom att jag visste att Julia var lite nervös så tog jag tag i hennes hand och ledde henne till köket där pappa och AnnaKarin stod och lagade mat.

"Hej, Magnus heter jag, Felix pappa. Men det kanske du redan har räknat ut. Trevligt att träffas." Sa pappa och sträckte fram handen. Oj vad han trodde att han var rolig där då. Julia släppte min hand och skakade vänligt pappas hand samtidigt som hon sa "Julia, tack detsamma" sen gjorde AnnaKarin detsamma. När dom var klara så drog jag Julia närmare mig och la armen runt hennes rygg och la handen försiktigt på hennes höft.

"Så det är alltså dig som Felix har träffat, vad kul" säger pappa. "Ja vi var rätt nyfikna på dig allt. Felix har pratat mycket om dig" fyllde AnnaKarin i. Varför säger alla det för. Ja jag kanske har pratat mycket om henne men man behöver inte säga det rakt framför henne. Julia kollade bara på mig och log ett av hennes fina leende. Vilket är omöjligt att motstå att inte le tillbaka.

"Maten är precis klar, ni kan sätta er" säger AK och jag drar med mig Julia bort till bordet. Jag sätter mig mellan Julia och Theo och dom andra sitter på andra sidan.

"Som ni ser så blir det spagetti bolognese" säger pappa och lyfter locket på kastrullen.

"Oscars favorit" säger jag innan jag visar Julia att hon får börja. Vi äter och pratar på som vanligt. Pappa och AK sköter sig faktiskt oväntat bra. Dom frågar mycket frågor till Julia och Julia detsamma. Jag är stolt som kan visa upp henne för pappa och säga att detta är min tjej. Väldigt stolt.

______
Sååååå, lite tips? Vad vill ni ska finnas med i denne berättelse? Kommentera! :*

Love is the only way ❤️ the foooWhere stories live. Discover now