Jag vaknar av att jag hör Felix prata i telefon. Så jag reser mig ur sängen och tar på mig mina underkläder som ligger på golvet. Det hade slutat med att vi hamna här i min säng, heheh.
Felix kommer in i bara kallingar och får ett leende på läpparna när han ser mig.
"Mamma kommer om 30 min och hämtar oss" säger han och sträcker på sig. Han kommer och kramar om mig och jag ler i kramen. Han kysser mig mjukt.
"Det där som hände där har jag väntat på i tre veckor" säger han och ler nöjt och pekar mot sängen.
"Hahaha knäppis" skrattar jag och rodnar lite lätt.
"Men ärligt, du är så jävla underbar" säger han och jag ler innan jag för ihop våra läppar igen. Min ena hand är intrasslad i hans hår medan den andra är på hans bara vältränade mage."Ta med dig badkläder, det är varmt och vi har pool." Säger han där han sitter i sängen med sin telefon medan jag stressar runt som en galning och packar det som jag ska ha med mig. Och vad ska jag ha på mig?
"Klänning eller shorts?" Säger jag och Felix kollar upp på mig. "Klänning" säger han sen efter lite tänkande. Jag går in i min garderob och rotar fram två stycken. Och tar på mig en.
"Vilken av dem?, denna?" Säger jag och går ut till honom. Klänningen är svart med lite mörkblått spets.
"Ta på dig den andra" säger han och ler mot mig. Jag drar av mig klänningen.
"Sådär kan du ju annars gå" säger han och ler mot mig där jag står i bara badkläder. Jag ler snabbt tillbaka och drar sedan den andra klänningen över huvudet. Denna är lite kortare och svart med massa små blommor på i olika färger. Jag kollar mot Felix.
"Den där" säger han sen och jag håller faktiskt med själv.
"Ah då är jag klar." Säger jag och Felix ställer sig upp.
"Goood, tjejer är inge snabba på att packa om man säger så" säger han och sträcker på sig och skrattar. Jag ger honom bara en dryg blick.
"Men det är värt att vänta på dem" säger han och flätar ihop våra händer. Charmtroll som han är. Jag tar på mig mina svarta spets ballerinor och sen går jag ut och Felix följer efter. Cecilia står redan ute på gatan. Felix går ner för trapporna men väntar där. Jag låser och skuttar sen ner. Han sträcker fram handen och kollar på mig. Jag tvekar inte utan lägger min hand i hans och han kramar om den mjukt vägen till bilen. Sen öppnar han dörren och visar med handen att jag ska hoppa in först. Jag ler mot honom och hoppar sen in och han kommer efter. Jag sätter mig i mitten för att sitta så nära Felix som möjligt. Han läger handen på mina bara knän då klänningen inte räcker ända dit.
"Vad har ni gjort då?" Undrar Cecilia medan hon kör ut från kvarteret.
"Mest pratat och myst lite" säger Felix och kollar på mig. Jag ler mot honom.
"Juste Julia jag såg dig på busshållplatsen utanför Ica maxi när jag va där och handla. Du hade en jätte fin klänning på dig och va så söt så." Säger hon och kollar på mig.
"Haha tack så mycket" säger jag och ler mot henne.När vi kommer hem till Cecilia så är redan Magnus där. Han blev väldigt glad när han såg Felix och det blev Felix också. Dom krama om varann länge. När han har kramar om alla så säger han att han ska gå och byta om han drar med sig mig. Efter mycket velande så tar han på sig ett par jeansshorts och ett linne som han hade köpt i USA som var svart med munkar på. Till det så tog han kepsen som han fått av mig och satt den bakofram på huvudet. Så sjukt snygg.
"Jag har lite överraskningar till dig sen" säger han och blinkar mot mig medan vi går ner för trappan och ut på baksidan. Både Oscar och Ogges familjer hade kommit och jag ger dem kramar. Vi skålar för att killarna har kommit hem och sen så äter vi även grillad mat och det va sjukt gott. Felix sitter bredvid mig och håller i min hand hela tiden. På sin andra sida så har han A-K och Magnus sitter sen mittemot henne. Han tar en bild som sedan läggs ut på insta. Där man bara ser Felix sitta och prata med A-K men man ser också våra händer ihop flätade som ligger på bordet.
"Nu blir det väl ramaskrik bland kommentarerna" skrattar Magnus och dricker lite ur sitt glas."Nej vad säger ni, en fotbollsmatch på detta?" Säger Felix och klappar sig själv på magen.
"Jag är på!" säger jag och dricker upp det sista ur mitt glas. Oscar och Ogge suckar men jag och Felix tjatar på."Asså ni två får aldrig skaffa barn, fatta en blandning av er två, jag skulle bli tokig." Säger Oscar när vi tillslut har dragit upp dem från stolarna och dragit Oscar i håret och dragit av tröjan och kepsar och allt möjligt. Och både Oscar och Ogge tyckte vi var skit dryga vilket bara drog igång oss ännu mer. Men jag och Felix skratta bara.
"Oscar, Julia kanske redan är gravid, du kan ju gissa vad dom gjorde dessa timmar helt själva innan de kom hit." Säger Ogge och skrattar.
"Liksom de har inte sett varann på tre veckor och sen så är de helt själva i Julias hus i flera timmar" fortsätter han.
"Fyfan Ogge, du skrämmer mig" säger Oscar.
"Ska vi köra eller?" Säger Felix.
"Visst men jag är med Julia, ni två suger" säger Oscar och går till mig.
"Pffft, du kommer ångra dig" säger Felix kaxigt. Men jag har faktiskt gått i fotboll i 6 år så jag är inte helt världelös.Jag gör mitt och Oscars sjunde mål medan Felix och Ogge har gjort fyra.
"Din lilla" mumlar Felix och sätter fart mot mig. Jag piper till och börjar springa med Felix efter mig.
"Hejja Julia!!" Hör jag Samuel ropa (Felix låtsas lillebror) vilket får mig att skratta. Tillslut så får dock Felix tag på mig och vi båda ramlar ner på gräset. Med Felix över mig. Han sätter fingrarna i magen på mig och jag hatar att bli kittlad. Tillslut så lägger han mina armar ovanför mitt huvud och håller ett hårt grepp om dem och han kommer närmare med huvudet och kollar in i mina ögon. Sen stänger han ögonen och jag känner hans läppar mot mina och han masserar dem perfekt. Denna kille kan definitivt kyssas.
"Uu, pappa kolla vad Felix gör med Julia!!" Hör jag Theo ropa. Vilket får mig att le.
"Hahah vadå uu Theo?, så gör man ju när man älskar någon, Felix älskar ju Julia. Så kommer du också göra en dag när du har tjej." Säger Magnus och skrattar och även alla andra uppe på altanen skrattar också. Men just nu bryt jag mig inte att alla kollar på oss. Just nu är det Felix, bara Felix.
"Bläääää" hör jag Theo ropa och alla skrattar igen.
"Juste blääää" hör jag Oscar och jag kollar upp och ser att både han och Ogge står och kollar på oss. Jag kollar upp men Felix går ner och kysser mig vid halsen vid örat.
"Turturduvor" skrattar Ogge och jag fnissar lite lätt mot dem.
"Ääe för fan Felix" säger Oscar och kollar på oss.
"Ta Felix så tar jag henne" säger Oscar till Ogge. Han nickar och går sedan och jag känner hur Felix lyfts bort från mig och Oscar tar tag under mina armar och vi dras ifrån varandra. Oscar kramar om mig hårt.
"Take a chill pill, det finns småbarn här" skrattar han. Jag kollar upp på honom och himlar med ögonen. Jag kollar bort mot Felix som har börjat spela fotboll med Ogge igen. Jag ler åt synen.
"Hörru, hände det nått tidigare idag eller?" Jag kollar upp på honom och ler svagt.
"Jag visste det, jag visste det! Felix är så jävla kåt" säger han och skrattar.
"Men seriöst, om du blir gravid så vet jag inte vad jag gör" säger han och jag skrattar.
"Du kan ta det lugnt" skrattar jag och han ler och kramar om mig.
"Jag har saknat dig jätte mycket" säger jag mot hans bröst.
"Och jag har saknat dig" säger han och pussar mig på huvudet. Jag har världens bästa vän.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love is the only way ❤️ the fooo
Hayran KurguJulia är 16 år och driver en blogg, en ganska stor en. Inte en som Kenza men hon har ändå många läsare och blir igenkänd på stan. Hon gör ganska många modell jobb också. Ett perfekt liv skulle många säga att det va helt enkelt. Men är det verkligen...