Kap 5 ~ Fika?

1K 14 8
                                    

Julias perspektiv -

Det hade gått fyra dagar. Fyra dagar sen jag träffa Felix. Känns som en evighet. Det känns fel. Det ända jag vill är att sitta och prata med han och skratta som vi gjorde tillsammans. Det känns som att jag har känt han i flera år.

Men det är väll antagligen så som jag kunde ha en liten aning om. En aning som jag inte ville tänka på. Han är ju en kändis, en flickidol. Han kommer väl antagligen inte ens ihåg mig. Men jag kan inte tänka på någon annan än han. Inte kan jag göra mycket heller. Felix. Inget efternamn. Bara en gata, ingen specifik adress. Liksom kom igen, hur många hus finns det på en gata? Viss om jag vill så kan jag ju ta reda på det. Fredde känner han ju. Men jag vill inte värka för på och nej det går inte.

Klockan var 10 på morgonen och jag låg och tänkte i min säng. Helt plötsligt så blev jag avbruten av att min mobil plinga till. Jag hoppa till lite lätt då den låg precis bredvid mig. Ringsignalen avslöja att jag fått ett sms.

Kingen Felix Sandyman ❤️

Stod det på displayen.

Felix Sandyman. Haha Felix Sandman. Sandman alltså. När hade han lagt in sitt nummer i min telefon? Jag kunde inte sluta le. Sen kom jag på mig själv. Öppna då för fan.

Godmorgon. Du kanske sover men då ser du väl detta när du vaknar. Undra om du ville ses och ta en fika eller nått? Jag är i studion men jag började tidigt så slutar runt 4. Vill du ses då? 😄❤️

Leendet bara växte på läpparna. Han kommer ihåg mig. Han la till sitt nummer i min telefon och tog mitt. Han ville ses. Han skickade ett hjärta.

Efter en stunds funderande hur jag skulle svara så skickade jag iväg ett svar till Kingen Felix Sandyman ❤️ Självklart så var mitt svar att jag ville ses men jag visste bara inte hur jag skulle svara.

Jag är vaken haha. Absolut kan vi ses. Vart ska jag komma och vilken tid? 😂❤️

Några sekunder gick innan jag fick svar.

Kom till espresso house vid biblioteks gatan vid kvart över fyra? ❤️

Perfa👌❤️

Fan vad kul.

Oscars perspektiv -

Vi hade varit i studion sen 08 imorse. Klockan var nu tio och vi hade en liten rast. Vi hade mycket att göra då vi precis har börjat träna inför The Fooo experience. Vår första egna konsert. Även om den är i april och det bara är januari nu så tränar vi hårt då vi vill att allt ska sitta som en smack. Rast hade vi iallfall och vi kollade mobilerna som vi alltid gör. Jag uppdaterade instagram. Inget intressant. Jag kolla Twitter och favortimarkerade, retweeta och svarade lite fans som hade skrivit till mig eller något om oss.

Jag slängde blicken mot killarna. Omar satt bredvid mig. I fåtöljen bredvid han satt OG och i fåtöljen bredvid mig satt Felix. Alla inne sina telefoner. Dock så är det ett speciellt leende som kommer fram på Felix läppar. Ett som inte brukar vara där. Jag har inte sett det förut? Han ser så otrolig glad ut. Men inte så som han brukar se ut då han är otroligt glad. Det ser ut som en blandning av glad, stolt och lycklig typ.

Eyy Felix? Vad gör du?

Inget svar.

Felix hallå vad gör du? Säger jag lite högre och viftar lite på handen. Dom andra killarna kollar nu också på han.

Va vådå? Frågar han och kollar upp. Helt borta.

Vad händer?

Du ler som aldrig förr fliker ogge i.

Love is the only way ❤️ the foooOù les histoires vivent. Découvrez maintenant