Nyårsafton~~
Felix perspektiv~
"Hahah men lägg av" skrattar Julia som ligger under mig.
"Inte förns jag fått en puss" säger jag och hon himlar med ögonen. Jag lutar mig mot hennes ansikte och hon stänger ögonen och trycker sina läppar mot mina. Jag kysser henne ivrigt tillbaka innan vi efter ett bra tag behöver hämta andan. Jag rullar av henne och nu ligger vi istället bredvid varandra i sängen och kollar upp i Julias tak. Jag tar tag i hennes hand och hon kollar på mig och ler.
"Två år sen vi träffades hemma hos Freddie idag." Säger jag och hon ler mot mig.
"Kommer aldrig glömma det ögonblicket då jag för första gången såg dig." Fortsätter jag och kollar in i hennes vackra ögon. Det kommer jag aldrig tröttna på. Dom är så otroligt fina och djupa att jag blir alldeles varm.
"Det kommer inte jag heller glömma." Säger hon.
"Killen med kepsen" säger hon och jag ler.
"Du va den snyggaste tjejen jag hade sett, den vackraste. Och den där klänningen du hade på dig." Säger jag och blundar när jag tänker tillbaka.
"Du va så jääävla snygg, jag blev alldeles knäsvag."
"Håret hade du lockat och när du tittade på mig och log så trodde jag seriöst att jag skulle svimma." Hon fnissar och kramar om min hand hårdare.
"Du gjorde min kväll, mitt år. Det där är liksom sånt man ser på we heart it, en nyårskyss av en random snygg kille"
"Hahah, jag va ju tvungen att göra nått så att du skulle få upp ögona för mig. Impa lite liksom." Säger jag och blinkar åt henne men hon bara himlar med ögonen.
"Fast det är klart, jag klaga ju inte direkt" jag kramar om henne och pussar henne på kinden.
"Tänk att jag har stått ut med dig i två år." Säger hon helt plötsligt.
"Jo men tack Julia. Tack. Jag ligger här och berättar romantiskt hur vi träffades och är bara allmänt mysig av mig. Sen lägger du den kommentaren. Tack." Säger jag och hon brister ut i ett skratt. Jag leker sur och skjuter ut underläppen. Hon skrattar bara ännu mer och jag älskar hennes skratt.
Hon lägger händerna om mitt huvud.
"Förlåt gubben, mena inte så" säger hon och kollar in i mina ögon och pussar mig sedan på läpparna. Jag ler efter kyssen och lika gör hon.
"Tänk att vi va 15 när vi träffades. Nu fyller jag 18 om tre månader" säger hon. Jag nickar lugnt. Kommer på tanken vad jag faktiskt ska fråga henne. Jag ska fråga henne en viktig fråga. Både Oscar och Ogge har flyttat hemifrån och varje gång vi varit hos dem så har Julia alltid älskat det. Hon har alltid kommenterat hur mysigt det borde va att bo i en lägenhet sådär utan föräldrar. Nu är det faktiskt min tur. Båda mina föräldrar har också sagt det. Pengar är inget nöd heller då jag gör det jag gör och kan försörja mig själv ganska lätt. Trots att jag bara är 17 och ska fylla 18 så skulle det va skönt att ha något eget. Och som mamma säger. Jag kommer alltid ha kvar mitt rum hos mina föräldrar så det är mer bara att träna inför framtiden. Men jag har tagit upp detta ämne hemma och har fått grönt från båda mina föräldrar om att Julia ska ha en nyckel också."Felix lyssnar du eller?" Jag skakar bort mina tankar och kollar på Julia som ler åt mig.
"Sorry" säger jag och ler åt henne.
"Oscar hämtar oss här klockan 6 så åker vi hem till honom innan vi drar till Max. Ogge och Felicia skulle också komma dit."
"Ah, nice." Ogge har ett litet haff på g. Felicia heter hon och är en jätte söt tjej som passar Ogge väldigt bra. Dom är inte tillsammans än men vi tjatar på Ogge att han måste ta steget snart. Ikväll äre nyårs fest hos Max, kommer bli sjukt bra med inte sådär jätte mycket folk, nästan bara de som man känner liksom vilket kan va skönt.
"Vad tänkte du på?" Säger Julia och pillar med mitt hår. Jag harklar mig och kollar in i hennes ögon.
"Jo det är såhär att jag har med päronen kollat runt på lägenheter inne i stan..." Hon kollar på mig lite misstänksamt, hon förstår inte riktigt.
"Det tar så lång tid att åka in till stan från Värmdö varje morgon när jag ska till studion. Så vi har bestämt nu att jag ska ha en egen lägenhet på Östermalm som jag kan bo i då och då."
Hon skiner upp och ler åt mig.
"Det är ju jätte bra!"
"Jo jag vet men jag vill att du ska ha en nyckel också."
Hon stannar upp och kollar in i mina ögon.
"Vill du verkligen det?" Säger hon med en tyst röst. Jag nickar ivrigt och hon lutar sig fram och kysser mig.
"Skulle du vilja det?"
"Mer än gärna." Svarar hon och ler stort.
"Asså inte liksom flytta hemifrån för det ska jag inte riktigt göra men jag vill inte bo där själv när jag bor där. Det är mer som ett smakprov på framtiden." Förklarar jag.
"Jag frågar mamma imorrn" säger hon glatt och jag ler åt henne.
"Jag älskar dig Felix" säger hon och jag lägger mig över henne och kysser henne ivrigt.Två timmar senare står jag nedanför Julias hus trappa. Oscar har svängt upp med sin bil på uppfarten och har ställt sig bredvid mig.
"Snygg du är då" säger han och kramar mig.
"Ska du säga" säger jag och kramar tillbaka.
"Är hon klar eller? Säger han och pekar in i huset.
"Sko problem" mumlar jag och Oscar skrattar åt mig.
Julia dyker upp i dörr öppningen.
"Åh hej Oscar!" Säger hon när hon får syn på honom.
"Kolla noga nu, ska jag ha dessa?" Säger hon och kollar på mig igen. Jag kollar på skorna som hon har på sig. Ett par svarta klackar. Jag nickar ivrigt.
"Eller ska jag ha dessa." Säger hon och försvinner igen. Jag blundar och suckar. Oscar skrattar högt åt mig och klappar mig på ryggen.
"Tare lugnt, tjejer är såhär." skrattar han. Julia kommer till öppningen igen och jag tar bort mitt uttråkade ansikte och sätter istället dit ett leende på läpparna. Oscar som ser allt fnissar.
"Eller dom?" Säger hon.
"Nej ta dom svarta säger jag." Hon kollar på mig med en fundersam blick men nickar tillslut.
"Nej jag tycker dom där" säger Oscar plötsligt. Vilket får Julia att gå tillbaka till hennes fundersamma blick. Jag ger honom en mördarblick och han skrattar bara. Äntligen hade hon bestämt sig och så kommer han och ska dryga.
"Nej jag sa bara så för att vara jobbig Julia, tycker du ska ta de svarta." Säger han och går sen till bilen igen och sätter sig i förarsätet.
"Felix hjälp." Säger Julia. Jag skrattar.
"Ta dom svarta klackarna!! Nu åker vi." Säger jag och försöker låta som vanligt utan att få en irriterande röst. Oscar kollar på mig och skrattar. Julia byter till dem svarta och går sen ut och stänger dörren efter sig. Jag väntar på henne och pussar henne sedan på läpparna innan vi går tillsammans till bilen.
"Pax sitta fram" säger hon snabbt och springer till bilen. Jag suckar bara och går till baksätet och sätter mig.
"Hej igen Enis" säger Julia och kramar om honom.
"Hej" säger han och pussar henne på huvudet.
"Redo att ta emot 2016?" Säger han samtidigt som han kör ut från Julias uppfart.
"Om vi är" säger Julia och ler.
"Oh lyssna" säger hon sedan och sträcker sig sedan till volymratten i Oscars bil. Hon drar den åt höger väldigt mycket så att volymen som man knappt hörde innan blir genast jätte hög. Oscar skrattar åt henne och jag gör detsamma när vi hör vad det är för låt. Det är vår egna. Roller Coaster. Omar börjar sjunga och Julia detsamma. Hon kan hela texten utantill. Sen kommer min röst och hon fortsätter att sjunga/skrika. Oscar kollar på mig genom backspegeln och jag skakar bara på huvudet.
"Kom igen nu!" Säger hon sedan när refrängen kommer och vi skrattar och gör som hon säger. Vi alla tre sjunger med. Men jag och Oscar tystnar ganska snabbt igen.
"I love the way it rides!!" Skriker Julia och dansar sen loss till den musiken där vi inte sjunger längre. Oscar skrattar åt henne men sänker sen musiken litegrann så att man kan höra vad han säger.
"Det märks att hon är din flickvän" säger han till mig och jag skrattar bara.
Resten av låten sitter Oscar tyst men jag hänger på Julia och vi turas om att sjunga alla delar. När låten tar slut så kommer radio killens röst.
"Det där va The Fooo Conspiracy, glöm inte att vara med och tävla på vår hemsida om biljetter till deras konsert i februari!" Julia jublar och jag skrattar bara.
"Ni två är sjuka i huvudet." Säger Oscar och skakar på huvudet.
"Jag säger det igen, när ni skaffar barn så säger jag upp min vänskap med er, en blandning av er, skulle döö" säger han och Julia skrattar.
ESTÁS LEYENDO
Love is the only way ❤️ the fooo
FanficJulia är 16 år och driver en blogg, en ganska stor en. Inte en som Kenza men hon har ändå många läsare och blir igenkänd på stan. Hon gör ganska många modell jobb också. Ett perfekt liv skulle många säga att det va helt enkelt. Men är det verkligen...