Kap 1 ~ Nyårsafton

942 14 0
                                    

''Hej alla söta bloggläsare!

Nu är det vara några sista timmar kvar på 2013! 2014 känns som att det kommer blir grymt! Vad gör ni ikväll/natt? Själv åker jag med kompisar till en annan kompis och kommer ha skit kul tillsammans! Detta blir mitt sista inlägg 2013, woow!"

-Julia är du klar så att jag kan locka ditt hår? Vi måste dra snart! Hör jag en röst som kommer från Emma. Hon kommer ut från sitt rum i en snygg silvrig ganska kort klänning. Hennes blonda hår är plattat och sminkningen som jag gjorde på henne blev jag riktigt nöjd över!

- Aa jag är klar, skriver bara ett inlägg till bloggen!

- Men kom in hit så kan du skriva samtidigt som jag fixar ditt hår!

Jag går in med datorn i famnen och sätter mig ner vid Emmas sminkbord som inte är så snyggt och städat som det brukar vara. Tre tjejer som ska på nyårsfest till Freddie är anledningen, hehe. Clara sitter på Emmas säng och plattar håret. Hon har en svart klänning som påminner om min bara att hennes är lite längre och har inga glitter detaljer på ryggen.

Emma kommer med locktången och börjar locka mitt långa bruna hår. Emma gillar verkligen att hålla på med hår och hon är väldigt bra på det också!

Jag fortsätter där jag va och skriver inlägget...

"just nu så blir jag ompysslad av bästa Emma som lockar mitt hår för kvällen. Några outfit bilder får ni imorgon om jag hinner ta några :*

Tror ni att ni får någon nyårskyss? Ni vet en sån som alla tjejer drömmer om (inklusive jag haha)? En sån då han kommer fram och kysser dig dom sista sekunderna av året och dom första av det nya året? Liksom då du kan få det bästa slutet av 2013 och sen bästa början av 2014? Haha nej dream on Julia!

Ha den bästa kvällen nu så ses vi 2014!

Nyårspussar från J!"

Jag publicerar inlägget och sen stänger jag ner datorn. Lägger den i väskan där jag har bla kameran och min neccisär. Något jag alltid har med mig nästan vart jag än går är min lilla MacBook Air och min systemkamera. Så att jag kan ta kort och sen blogga.

"-Sista locken nu Julia sen är vi redo!" Halv skriker Emma.

"-Gryyyymt" hör man Clara säga.

Jag skrattar bara lite lätt och kollar mig i spegeln, Emma är verkligen grym på sånt här.

När Emma är klar så går vi ner för trappan och tar på oss jackorna. Det är trots allt vinter och väldigt kallt ute.

"-Clara, du hinner ta lite snabba outfit bilder på mig bara?" Säger jag och håller fram kameran.

Clara bara skrattar och tar emot kameran. Av alla mina outfit bilder som jag tar så är Clara fotografen 80% av fallen. Annars är det någon annan kompis eller mamma, haha.

Jag tar på mig mina klackar och tar av mig vinterjackan igen, det är ju inte den som jag ska visa upp. Ställer mig mot Emmas husvägg och poserar lite snabbt. Clara tar ganska många bilder och jag kollar och blir nöjd av ganska många. Ovanligt! Sista bilderna så kommer Emma med i bilden och vi tar ganska många oseriösa bilder också, haha.

"-Jätte bra men nu går vi tjejer." Säger Clara efter kanske 10 min.

"-Mot 2014!!" Skriker jag och vi alla brister ut i ett litet skratt.

Jag byter skor då Freddie bor ca 15 min härifrån och jag orkar inte gå i klackarna dit!

"-Nu gör vi det bästa av slutet på 2013 girls"! Säger Emma när vi har börjat gå.

Love is the only way ❤️ the foooWhere stories live. Discover now