Kap 33 ~ FaceTime

483 7 0
                                    

"Hallå" skriker jag och stänger ytter dörren efter mig. Jag sparkar snabbt av mig skorna och är påväg mot trappan.
"Oj hej, har det gått bra!?" Säger mamma som kommer och möter mig.
"Aa jätte" säger jag och går med snabba steg mot trappan.
"Men vänta vart ska du vill ju träffa dig lite också på dagarna" säger hon och kramar om mig.
"Men mammaaa Felix ska ringa på FaceTime" suckar jag.
"Närdå?"
"Jaa typ nuuuu" säger jag och hon skrattar lätt och släpper mig och jag springer upp på rummet.

Snabbt öppnar jag datorn och loggar in på FaceTime. Jag lägger den på sängen och ställer mig sen och kollar i spegeln. Sminket blev faktiskt väldigt bra måste jag säga. Precis då så ringer det från datorn. Jag springer och kastar mig i sängen och svarar. Tillslut så kommer Felix upp på skärmen vilket får mig att le stort.
"Heej snygging." Säger han och ler stort. Han sitter med en keps bak och fram på huvudet och med bar överkropp.
"Hej" säger jag.
"Vad fin du är, det såg bra ut när jag såg bilden från fotostudion" säger han och gör ett litet peddo smile. Jag skrattar bara. Felix blir allvarlig igen.
"Älskar att höra ditt skratt." Säger han tyst. Jag känner hur minna kinder hettar till lite grann. Vi pratar på som aldrig förr. Älskar att höra hans röst.

" ah vetu, på plåtningen så skulle jag också plåtas med en kille." Säger jag.
" i badkläder?" Frågar Felix. Och jag ser hur han blir lite fundersam.
"Aa" säger jag.
"Kolla han mycket?"
"Ah skojar du, hela tiden typ." Jag ser hur Felix spänner käkarna.
"Han va inte så snygg. Och han stod där och spände sig så att det skulle se ut som att han hade muskler" det får Felix att skratta högt.
"Hade han inga eller.?"
"Ah, några fanns det väl. Men långt ifrån dina." Säger jag och jag ser hur Felix flinar nöjt.
"Det kunde ju va någon riktigt snygg kille iallafall." Säger jag ironiskt.
"Ah men tyvärr så är ju jag här" säger Felix och blinkar åt mig.
"Aah synd." Ler jag.
"Vad har ni gjort då?" Säger jag och ler mot han.
"Jaa, sovit då vi har kunnat, man är hyfsat jetlaggad." Säger han och sträcker på sig. "sen så ska vi till dansstudion igen om två timmar"

Vi pratar på länge.
"Jag kan visa dig runt. Säger Felix och ställer sig upp. Jag får en rundvandring på övervåningen av Felix. Dock så ser jag inte så jätte mycket då han värkar ha lite promen med att hålla datorn. Haha. Han öppnar dörren som är till toan.
Där håller han faktiskt datorn riktigt bra för att jag ser att Oscar sitter på toan.
"Oj tja Enis!" Säger Felix och skrattar vilket får mig att skratta också. Han ställer datorn någonstans och sen så ställer han sig en bit ifrån så att jag nästan ser hela han. Och jag ser även Oscar som sitter på toan.
"Heej Julia" säger Oscar och vinkar och jag skrattar och vinkar tillbaka.
"Aah Oscar känner sig då som hemma här och går på toa utan att låsa eller ja, inte ens stänga dörren. Säger Felix och Oscar slår till honom på rumpan.
"Felix för fan ta bort datorn så jag kan torka mig." Felix skrattar.
"Som du kanske märker så bajsar Enis för han sitter ner. Annars så står han upp." Felix, vinkla bort den.
"Men det är Julia" säger han och börjar gå fram till datorn.
"Jaa men hon är fortfarande en tjej." Mumlar Oscar.
"Nuu Felix!" Säger Oscar.
"Jajajja, chilla." Säger Felix och skrattar. Han kommer riktigt nära så att hela hans ansikte tar upp skärmen och täcker Oscar.
"5 sekunder sen tar jag bort ansiktet" skrattar Felix.
"FELIX!" Skriker Oscar. Jag skrattar högt. Tillslut så backar han och Oscar syns i bilden.
"Färdig nu?" Skrattar jag.
"Japp!" Flinar han nöjt.
"Kom vi tar med dig ner till dom andra." Säger Felix. Och greppar tag i datorn. Det ända jag ser är hans mage nu och man hör att dom springer ner för en trappa.

"JULIA ÄR HÄR!" Skriker Felix extremt högt. Vilket får mig att hopps till och jag skrattar svagt åt mig själv. Felix ställer ner datorn på vad det ser ut som att va ett matbord av något slag. Han ställer sig upp och sträcker på sig och ler svagt åt mig.
"Jag saknar dig" säger han och drar handen genom håret. Så gör han alltid när han antingen är nervös eller ledsen. Det har jag lärt mig.
"Saknar dig också" säger jag. Mer hinner vi inte säga föränn Omars glada ansikte tar över hela skärmen. Han gör så att det jag endast ser är hans näsa.
"Heeeej best buddieeeee" säger han och jag skrattar.
"Heeej Omar" svarar jag.
"Omar sluta va så jävla hypad, tat lugnt" hör jag Ogge säga vilket får mig att skratta.

Oscars perspektiv~
Jag skakar på huvudet åt Omar. Som en Duracellkanin. Men Julia skrattar bara gulligt åt oss. Jag kollar mot Felix. Han har fastnat med blicken på datorn och står och ler för sig själv. Han ler så glatt men ändå så ledset. Jag lägger handen på hans axel och kollar in i hans ögon och höjer ögonbrynen som
"äru okej?". Han verkar fatta då han nickar fort. Julias skratt är något som får han glad. Men jag vet hur jobbigt han tycker det är när hela Atlanten är emellan dem.

Kat kommer och hälsar också.
"Heej modellen! Äre bra?"
"Bara braa!"
"Felix pratar om dig hela tiden, det är nästan som att du är här" säger Kat och skrattar. Felix blinkar åt Julia och hon rodnar lite lätt. Felix pratat seriöst om Julia nästa hela tiden. När vi äter så säger han alltid något om henne. Varje gång vi ska köpa en glass eller en dricka så berättar han alltid vad Julia skulle ha valt om hon va här. Hela tiden är det Julia, Julia, Julia. Men det stör inte mig. Bara gulligt tycker jag, och jag blir glad över att se dem båda två glada.

Julias Perspektiv~
När vi har pratat i en och en halv timme så bär tillslut Felix upp mig igen till rummet som han va i från början. Där har vi lite mer deeptalk och pratar ännu mer.

"Feelix vi måste åka nu" hör jag kat ropa svagt i bakgrunden.
"Kommer om två minuter!" Skriker Felix tillbaka.
Han kollar ledsamt mot mig och gör sad lips.
"Jag skriver på sms igen när vi kan höras!" Säger han. "Annars ses vi på snap eller bara sms!" Sa han och ler åt mig.
"Det gör vi" säger jag.
"Puss älskling" säger han och gör en slängkyss åt mig. Jag gör likadant.
"Jag älskar dig" säger jag.
"Älskar dig med" säger han och ler ett av det finaste leendet i världen.
Vi stänger av och jag suckar djupt och lägger mig raklång. Vrf kunde han inte bara va en vanlig 16:årig kille, tänk vad mycket lättar det skulle varit.

Love is the only way ❤️ the foooWhere stories live. Discover now