Kap 47 ~ lägg dig inte i

653 6 2
                                    


Julias perspektiv ~
Killarna har precis ätit klart och är färdigstylade och redo att köra om en halvtimme. Så just nu så är vi fem i något slags rum som killarna har fått låna. Och jag skojar inte när jag säger att det ser kaos ut här inne. Det ligger kläder, skor och kepsar överallt. Vattenflaskor ligger lite hullerombuller i rummet och ingen av dem verkar ha en egen för dom går och dricker lite då å då ur den som ligger närmast. Rummet är på andra våningen så det finns även en balkong och ett fönster. Fönstret är också täckt så att ingen kan se in utan vi kan bara se ut. Haha. Efter killarnas uppträdande så ska jag direkt träffa de två tjejer som är vinnarna på min tävling på bloggen och ska underhålla dem medan killarna gör sig klara för att sedan träffa dem.

"Ser jag bra ut Julia?" säger Omar och drar handen genom håret. Jag vet inte hur många gånger varenda en av dem har frågat det. Jag skrattar.
"Du ser jätte bra ut" säger jag och ler mot honom.
"Jag då", mumlar Felix och kommer mot mig.
"Skit ful" säger jag och hans glada leende blir genast till en sadlip. Jag skrattar.
"Du ser jätte bra ut, som vanligt sötis" fnissar jag och han ler igen och pussar mig på kinden.
"Julia du vet att din bh syns" säger och Oscar som sitter på bänken med en vattenflaska i handen. Felix kollar och jag kollar också genast ner och märker att han har rätt och drar snabbt upp linnet som kommer från bikbok. De har alltid så långa axelband på deras linnen. Men dom är sjukt snygga.
"Asså varför kollar du ens på hennes bröst" säger Felix irriterar. Jag lindar lite generat banden runt bh banden så att de sitter på plats som jag hade det från första början, de borde bara ha lossnat. Jag märker att Felix kollar argt på Oscar. Det kanske inte var den smartaste kommentaren att lägga just nu av Enestad då vi alla vet att Felix är ganska svartsjuk av sig.
"Men lägg av du behöver inte bli så jävla arg bara för att jag påpekade det, jag hjälpte henne bara" säger Oscar lika irriterat.
"Jo för då vet man ju var du har blicken någonstans" säger Felix nu ännu mer irriterat.
"Men lägg av, hon är min bästa vän, har känt henne hela livet. Sluta det är ingen stor grej." Säger Oscar tillbaka och sträcker ut armarna lite gran. Även om Felix står så att jag bara ser honom från sidan så kan jag ändå se ilskan i hans blick.
"Asså jag är trött på den där ursäkten Oscar. Ja, jag vet att ni är bästa vänner. Men den funkar inte att använda det som ursäkt hela tiden."
"vadå ursäkt? Jag använder den fan inte som en ursäkt." Såger Oscar argt och nu ställer han sig också upp. Han spänner käkarna som han alltid gör när han är irriterad eller arg och när min blick går från Oscar till Felix så ser jag att hans käkar redan är spända.
"Ja men jag vet att ni är bästa vänner, jag vet. Men jag är också hennes pojkvän. Vissa kommentarer kanske inte du ska lägga då, när det faktiskt sårar mig, det gäller inte bara nu utan du kan ofta lägga sånna" säger Felix och jag ser hur hela han spänner sig och han drar handen genom håret. Precis som han alltid gör när han är irriterad. Jag kollar på Omar och Ogge som sitter tysta och bara kollar på dem.
"Hörni killar sluta." Försöker jag att avbryta dem med.
"Lägg dig inte i" säger Oscar argt. Jag blir chockad hur han säger så till mig i den tonen och jag blir direkt tyst. Vilket Felix reagerar på.
"Prata inte med henne sådär!!" Säger han högt. Nu är Felix arg, han är inte irriterad längre, nu är han arg.
Ogge ställer sig genast upp och går mot den.
"Sluta nu" säger han och kollar allvarligt på dem. Daff kommer inspringandes och Katia kommer inte långt efter.
"Hörni grabbar sluta!, Vad är det vi hör här utifrån? Ni beter er som småbarn, står och skriker på varandra?!" Säger han irriterat.
"Det är ju han" säger Felix argt och riktar handen mot Oscar som kollar surt på Felix.
"Nej det är du som gör en så stor grej av det" säger han tillbaka.
"Sluta. Sluta!" Säger Daff och viftar med händerna.
"Jag vill inte höra något mer just nu. Om ni är så osams så att ni inte kan bli sams här och nu utan att behöva skrika på varandra så får ni ta det efter vi är klara med allt här. Sluta, ni skämmer ut er. Detta får absolut inte synas på scenen. Det fattar ni va?" Säger han och spänner blicken i alla fyra killarna och alla nickar svagt.

"Sååå nu äre dags, vi sätter på mickarna bara" säger Daff direkt efter i en betydligt gladare ton och gladare ansikte. Som att den arga tonen och ansiktet var som bortblåst på en sekund. "Oscar och Ogge, jag har era så ni följer med mig." Säger Katia och de gör som hon säger och går ut. Jag hjälper Felix på med hans mick samtidigt som Daff hjälper Omar.
"Vet du hur förbannad jag är på han nu eller?!" Säger Felix tyst till mig och biter sig i läppen och jag möter hans blick. Han drar upp tröjan och jag går bak och sätter fast den lilla apparaten på ryggen.
"Och vafan röt han åt dig för?"
"Jag vet inte" mumlar jag. "Hur högt ska du ha?"
"Testa sex" säger han. Och jag stegar upp till 6.
"Asså det gör mig ju bara ännu argare, du hade inte gjort något, inte ens öppnat munnen" säger han argt.
"Är det bra så?" Frågar jag.
"Höj till sju" säger han och jag gör som han säger.
"Så?"
"Japp det bli perfekt" säger han släpper ner tröjan och vänder sig mot mig. Han vinklar ner micken som satt precis framför munnen och pussar mig sen mjukt.
"Jag kanske inte skulle ha gått i mellan er" mumlar jag.
"Jo du försökte bara hjälpa oss och det uppskattar jag. Oscar hade fan ingen anledning att svara sådär åt dig." Säger han och spänner käkarna.
"Tänkt inte på det nu. Kör hårt" säger jag och kysser han på munnen.
"Tack älskling" svara han och ler mot mig.

Vi går ut till de andra och Felix och Oscars blickar är inte direkt vänliga. Herregud, jag har aldrig sett dem såhär. Och Oscar har aldrig skrikit åt mig sådär för den delen heller. Ska jag vara ärlig så fattar jag inte hur de kommer klara detta på scenen?

________
Har ni något önskemål vad som ska hända längre fram i novellen? :*

Love is the only way ❤️ the foooDonde viven las historias. Descúbrelo ahora