Kap 67 ~ Tiden stannar

522 10 6
                                    

Julias perspektiv~
Tiden stannar. Den gör seriöst det. Min blick möter Felix och det känns som att han ser rakt igenom mig. Det var ungefär som den första gången vi träffades. I köket hemma hos Freddie på nyårsafton. De där ögona.

Felix ögon blir större och jag skrattar. Han öppnar till och med munnen. Sen hinner jag inte ens reagera innan han släpper allt han har i händerna och springer mot mig med armarna utsläppta. Han dunsar in i mig hårt och jag skrattar, lägger huvudet mot hans axel, blundar och kramar om honom hårt. Det går inte att beskriva Felix kramar. Dom bara är Felix kramar. Och ingen kan ens i närheten krama likadant som han gör.
"Snälla säg att jag inte drömmer detta" mumlar han mot min axel och kramar om mig ännu hårdare. Jag skrattar. Jag ser de andra stå bakom Felix. Oscar kollar chokat på oss, alla tre killarna gör det. Oscar kollar på Katia men hon nickar bara.
"Du drömmer inte" säger jag. Han kramar ännu hårdare.
"Grattis på födelsedagen, jag älskar dig Felix." Säger jag. Han drar ifrån lite grann och kollar in i mina ögon. Han kollar i dem ett bra tag innan han skakar sakta på huvudet.
"Fyfan vad jag älskar dig" säger han och pressar sina läppar mot mina. Jag lägger händerna bakom hans nacke och han har sina händer på mitt käkben och på mitt bakhuvud. Vi står där ett bra tag och bara kysser varandra innan vi släpper ifrån för att hämta andan på riktigt. Hans läppar är lätt särade och han kollar på mig och andas tungt. Han är så jävla sexig. Han skakar på huvudet igen efter ett tag och lägger armarna runt min hals en gång till. Vi vinglar lite lätt fram och tillbaka. Innan jag släpper honom.
"Jag måste ta in detta" mumlar han och går till bänken som är precis bakom oss. Han sätter sig ner och kollar tomt framför sig och lägger huvudet i händerna. Jag skrattar och Kat kommer fram. Hon ger mig en stor high-five och vi skrattar och kramar om varandra. Sen kommer Oscar och dunsar in i mig och jag skrattar högt.
"Din lilla luring" säger han. Jag skrattar och han pussar mig på pannan och kramar sen om mig igen.
"Jag kollar till så att Felix fortfarande andas när han sitter i sitt chocktillstånd." Säger han sen och går och sätter sig bredvid Felix. Han skrattar och lägger handen på hans axel.
Omar och Ogge kommer och ställer sig framför mig.
"Vilken jävla överraskning" skrattar Ogge och kramar om mig länge.
"Suprice" skrattar jag.
"Välkommen till LA" säger Omar och ja får också en lång kram av honom. När vi släppt varandra så har Oscar ställt sig upp med Felix, han har fortfarande handen på hans axel. Katia och Daff ansluter sig också till gruppen.
"Hur fan lyckades ni med detta?" Säger Felix och kollar upp på mig och Katia. Hans ögon är väldigt glansiga och det ser ut som att han kommer fälla tårar närsomhelst.
"Men Flexi sötnos" säger Katia och kollar på Felix medlidande.
Jag säger inget utan går och kramar om honom en gång till. Han lägger huvudet ner i mitt hår och snyftar och kramar om mig ännu hårdare.

Vi backar tillbaka lite och får allt i Felix perspektiv.
Felix perspektiv ~
"Men Katia tare lugnt" säger jag då vi killar hamnat efter henne då hon nästan började springa när vi parkerat bilen på flygplatsen.
"Planet har redan landat" säger hon stressat.
"Och, vad gör det om Daff får vänta några minuter?" Säger Oscar och kollar konstigt på mig.
"Mycket" är det ända vi hör henne svara. Vi suckar men börjar ändå jogga efter henne och vi joggar hela vägen till skylten där det står Stockholm på. Dock så är det inga som kommer ut från det hållet så det va egentligen inte så bråttom. Omar och Ogge sätter sig ner på bänken bakom oss men vi andra står upp. Jag kollar ut över folkmängden som består av glada personer som träffar deras vänner eller familj här. Oscar knuffar till mig i sidan och jag kille konstigt på honom.
"Hon, där i blått. Va inte hon riktigt snygg" säger han och har fastnat med blicken på en blondin med vita jeans och ett blått linne.
"Nej det va hon inte Oscar." Suckar jag. Det är hopplöst hur Oscar ser på tjejer och vad han tycker är snyggt. Brunett med gröna vackra ögon. Där smälter man. Ja jag beskrev Julia där.
"Felix din åsikt räknas inte. Du tycker bara Julia är snygg."
"Varför fråga du då?" Skrattar jag och han skakar på huvudet.
Katia piper till och sen säger hon
"Nu kommer han" och både jag och Oscar kollar dit. Jag ser Daff direkt. Men han går inte ensam, bredvid honom går en brunett med gröna vackra ögon. Mina blick fastnar direkt på de gröna ögonen och dom kollar redan på mig.
Tiden seriöst stannar. Jag blir helt stel i kroppen och jag känner hur mina ögon blir större och jag öppnar munnen. Jag kollar på Kat som nickar stolt. VA? jag fattar inget? Oscar kollar på mig med stora ögon och jag släpper ballongerna jag har i händerna och sträcker ut armarna och springer mot henne. Jag dunsar in i henne och hon skrattar högt. Det där skrattet som säger att det faktiskt är Julia jag kramar om hårt. Skrattet som jag älskar att höra. Som kommer från den tjejen jag älskar mest av allt.
"Snälla säg att jag inte drömmer detta." Säger jag mot hennes axel och kramar om henne lite hårdare. Hon skrattar igen.
"Du drömmer inte" säger hon och jag kramar om henne ännu hårdare om möjligt.
"Grattis på födelsedagen, jag älskar dig Felix." Jag stannar upp och drar ifrån lite så att jag ser in i hennes ögon. Nu faller allt på plats. Det mamma sa till mig imorse om att min present från dem och Julias familj skulle komma med Daff. Presenten som måste vara den bästa jag fått i mitt liv. Julia. Jag skakar sakta på huvudet.
"Fyfan vad jag älskar dig." Säger jag och tvekar inte en sekund utan pressar mina läppar mot hennes. Det blir en perfekt kyss och jag står där ett bra tag och bara masserar hennes läppar. Det som jag inte har fått gjort på nästan en och en halv månad. En och en halv jävla månad. Hennes händer ligger på min nacke och masserar lite i min hårbotten. Min en hand vilar på hennes käkben och den andra på hennes bakhuvud. Vi hämtar andan och jag andas häftigt med öppen mun samtidigt som jag kollar in i hennes ögon. Hon gör detsamma och hon är så sjukt sexig.
Efter ett tag skakar jag på huvudet igen och lägger armarna om henne en gång till innan jag tillslut släpper henne.
"Jag måste ta in detta" mumlar jag och går och sätter mig ner på bänken precis bredvid oss. Jag kollar på henne och lägger huvudet i händerna. Hon gör high-five med Katia och dom skrattar och kramar om varandra. Sen kommer Oscar fram till henne. Att detta va planerar känns så jävla sjukt. Att de har gått bakom min rygg för att göra mig glad. Att Julia faktiskt satt sig på ett plan och åkte rakt över Atlanten för att träffa mig.
Jag får en klapp på axeln av Oscar som får mig att väckas ur mina tankar. Jag kollar på honom och han ler stort.
"Helt jävla sjukt" säger jag. Han ler större och nickar.
"Du skulle ha sätt din min grabben."
Jag ler lite åt honom.
"Att hon gör detta för oss" säger jag.
"Nej Felix. Hon gör det för dig." Jag kollar på honom ett bra tag.
"För att hon älskar dig." Säger han och lägger sin hand på min axel. Jag blir stum.
"Kom" säger han och ställer sig upp och jag gör det samma. Han har fortfarande handen på axeln och vi ansluter gruppen.
"Hur fan lyckades ni med detta?" Säger jag och kollar på Katia och Julia. Jag känner hur mina ögon glansas och jag kommer seriöst börja gråta närsom. Jag är så otroligt rörd och lycklig. Katia ser allt då hon kollar på mig medlidande.
"Men Flexi sötnos." Julia säger inget utan går bara in i min famn en gån till. Jag lägger huvudet mot hennes axel och hennes bruna hår. Kramar om henne ännu hårdare och jag börjar seriöst snyfta. Jag känner hur hennes grepp om mig blir hårdare och jag blir varm i hela kroppen. När jag har fått kontroll över mina tårar så släpper jag henne. Hon kollar på mig och ler. Hon är så fucking jävla fin. Jag DÖR. Katia kollar på oss med en blick som säger att vi är så otroligt söta. Hon fäller till och med en tår eller två. Jag lägger min arm runt Julias axlar och pussar henne hårt på huvudet.
"Ska vi gå eller?" Säger Omar och kollar på mig.
"Japp" säger jag och Oscar tar tag i Julias stora resväska och jag tar hennes lilla ifrån henne.
"Jag kan dra den själv Felix." Skrattar hon.
"Jag vet, jag såg det men nu drar jag den." Hon fnissar och vi börjar sen gå mot utgången. Omars studsar runt på vägen ut. Vi alla är otroligt glada över att se Julia här. Katia och Daff går först och skrattar högt. Jag går med Julia sist och killarna går framför oss.
"Asså du måste berätta allt." Säger jag och Julia kollar upp på mig och ler.
"Jo alltså när du berättade för mig att ni skulle vara borta i mer än två månader så pratade jag med mamma och pappa och dom förstod att jag ville åka hit. Mamma prata med din mamma och då sa dom typ att dom skulle dela på priset så blev jag en present från din familj och min familj haha. Sen så boka vi direkt och jag berättade ju såklart för Katia, hon planerade sen allt detta." Säger hon och ler.
"Asså du är så jävla underbar." Säger jag och kollar på henne.
"Tacka våra föräldrar" säger hon och jag ler åt henne.
"Det va därför du inte va så ledsen dagarna innan vi skulle åka" säger jag.
"Jag visste ju att vi skulle ses ganska snart" skrattar hon.
"Och det va därför Katia envisades att vi skulle åka hit och välkomna Daff. Och därför hon hade så jävla bråttom hit." Säger jag och hon skrattar ännu högre.

Love is the only way ❤️ the foooOù les histoires vivent. Découvrez maintenant