"Här skriver ni då under" säger Daff och skjuter fram pappret till mig och mamma och visar med pennan där han vill ha våra underskrifter. Vi skriver under och helt plötsligt så är jag en medlem av Artist House Stockholm. Jag kommer få sån stor professionell hjälp att det är helt galet. Skit kul. Detta har jag drömt om ända sen jag startade allt med bloggen.
Daff och mamma skakar hand.
"Kommer bli en ära att jobba med er dotter" säger han och ler mot mamma och sen mot mig. "Då ses vi imorgon klockan halv två för fotografering!"
"Yes Box" säger jag och ler stort åt honom.
Mamma åker hem för att börja med middagen. Middagen som Felix är bjuden till. Idag är det första gången som Felix ska få träffa min familj.
Jag träffar Felix som varit här i studion hela dagen och spelat in någon låt som heter 97ways. Och även tränat på andra låtar som ska va med i deras album som ska släppas ganska snart.
Oscars mamma är snäll och skjutsar hem mig och Felix.
Jag öppnar dörren och kliver in. Sigge kommer såklart och hälsar på oss. Vi tar av oss ytterkläderna. Felix går bakom mig och har handen på min rygg lite längre ner. Mamma kommer mot oss och ler vänligt.
"Hej Felix! Jessica, Julias mamma."
Felix tar bort handen från mig och ger mamma en kram.
"Trevligt att träffas" säger han charmigt och artigt.
Mamma kollar imponerande mot mig. Jag ler bara.
"Middagen är alldeles strax klar. Om ni vill så kan ni hjälpa till att duka."
"Aa absolut." Säger Felix och ler mot mig. Vi går in till köket där pappa står. Han torkat händerna och hälsar sedan på Felix. Jag tar ner tallrikar som Felix tar ur händerna av mig innan jag ens hinner reagera. Samma sak med glasen. Jag skrattar lite lätt och tar besticken som jag bär själv ut till matrummet. Vi dukar för fem och sen kommer pappa ut med maten. Min lillebror Karl kommer ner också. Han säger ett tråkigt "hej" till Felix. Men han är ju trots allt tre år yngre än oss och han är tråkigt så ja. Dock så börjar dom prata snabbt när Felix ser att han har en Barcelona tröja på sig. Vilket får mig att le. Vi sätter oss ner. Jag och Felix på en sidan och resten av familjen på den andra. Vi hugger in och pratar på som vanligt.
"Så ni träffades på nyårsafton alltså" säger mamma.
"Aa precis, hos Freddie." Svarar Felix artigt och kollar vänligt mot mamma. Sen mot mig.
"Och vart bor du då?" Frågar pappa sen.
"Hos mamma så bor jag *bla bla bla* och sen hos pappa här på Värmdö. Vad kan det va, kanske tio minuter här ifrån, ni vet där vid lägenhetsområde där vid söder."
Felix tar min hand och jag kramar den mjukt. Vi pratar på helt som vanligt. Och det känns sjukt bra och stämningen ät perfekt mellan oss. Vi skämtar som vanligt som om inget var speciellt. Vi pratar om The Fooo och mina föräldrar var väldigt nyfikna och intresserade vid det ämnet.
"Tack så hemskt mycket för maten, det var jätte gott!" säger Felix när vi reser på oss från bordet. Han tar tag i sin tallrik men mamma stoppar honom.
"Nej, för Guds skull, lämna det, vi tar det sen."
"Nej men säkert jag tar det" protesterar han. Mitt lilla charmtroll.
"Nej nej, gå ni" säger mamma och ler mot oss. Felix tackar igen och vi går sedan upp för trappan.
"Nu är du bjuden hem till mig imorgon på middag" säger han när vi kommit in till mitt rum. Jag fnissar bara. Han kommer närmare.
"Gör inte så" viskar han och biter sig i läppen. Abjsshdbkdnd så fucking snygg.
"Vadå?" Fnissar jag till.
"Sådär. När du fnissar. Du är så söt så man blir ju alldeles till sig" säger han och pressar sen hans läppar mot mina. Han lägger mig försiktigt ner i sängen. Utan att sära på våra läppar. Han lägger sig ner över mig men har armarna på varsin sida av mig och lägger tyngden på dem. Jag ler i kyssen vilket får han att också göra det. När vi avslutar den så lägger han sig bredvid mig. Nära mig. Vi ligger och kollar upp i taket. Han tar min hand och pussar den.
"Du får mig att känna mig så speciell" säger jag. Han vrider huvudet mot mig.
"Du är speciell" jag vänder mig mot han.
"För mig." Vilket får mig att le stort. Jag pussar han snabbt på näsan. Sen så lägger jag huvudet på hans mage.
"Julia.."
"Mmm."
"Jag älskar dig."
Jag stelnar till. Jag har hört dem orden förut. Men att höra det från honom är inte samma sak.
"Och ja, jag vet att jag säger dom orden ofta. För ofta för att dom ska vara så speciella. Men jag älskar många. Jag älskar varenda liten foooer. Men du, du får mig att vara mig själv. Du är speciell. Jag är glad att du ser mig som Felix Sandman och inte Felix Sandman från The Fooo. Och jag älskar verkligen dig." Jag vänder mig om och lägger mig över honom och kollar in i hans ögon. "Jag älskar dig." Säger jag innan våra läppar möts i en perfekt kyss.
DU LIEST GERADE
Love is the only way ❤️ the fooo
FanfictionJulia är 16 år och driver en blogg, en ganska stor en. Inte en som Kenza men hon har ändå många läsare och blir igenkänd på stan. Hon gör ganska många modell jobb också. Ett perfekt liv skulle många säga att det va helt enkelt. Men är det verkligen...