Dagarna rullar på. Spelning efter spelning och vi rör oss söder ut. Inatt åker vi till smögen och imorrn har vi en ledig dag där innan killarna ska uppträda på smögenfestivalen i övermorgon. Jag har träffat sjukt många bloggläsare vilket är så sjukt kul. Det ska bli kul att visa killarna smögen också då det bara är Omar som har vart där någon gång förut. Och min familj har ju en sommarstuga precis utanför så där hänger jag ofta.
Jag ligger i min säng i övervåningen på bussen då klockan är halv tio och jag orka inte stå och kolla på killarna som blir intervjuade. Därför så sa jag till kat att jag håller mig i bussen och när jag väl kom hit så kunde jag inte motstå att lägga mig i sängen. Haha.
Tillslut hör jag hur dörren öppnas där nere och förstår att dom är tillbaka. Hör fotsteg i trappan och tillslut känner jag hur någon lägger sig ner bredvid mig.
"Hej älskling" säger Felix och kramar om mig. Jag vänder mig om och ler när jag ser hans söta ansikte.
"Hej" säger jag tyst.
"Gick det bra?" Fråga jag.
"Jarå" säger han och blinkar mot mig.
"Ska du va med på fifa turnering?" Frågar han och jag ler.
"Absolut." Säger jag och han får upp ett fint leende på hans läppar.
"Bra" säger han innan han pussar mig på munnen. Pussandet går snabbt över till en intensivare kyss och Felix lägger sig över mig utan att sära på mina läppar. Det går över till hångel och jag känner hur ivrig Felix är. Man märker att han vill gå så mycket längre men tillslut hör jag Omars röst som säger "bläää" och Felix suckar tungt innan han lägger sig bredvid mig.
"Tror du jag skulle kunna få en kudde" mumlar han och pekar på kuddarna bredvid mig. Jag ger honom en lite frågande och han tar den snabbt och lägger den mellan bena där jag ser nu att det börjat resa på sig lite. Jag fnissar lite lätt och Felix kollar på mig lite generat.
"Det är inte kul. Det va jätte länge sen sist. Då blir jag såhär bara jag börjar hångla med dig" mumlar han snabbt.
"Vi måste ha det snart innan jag blir tokig" säger han.
"Synd att du är på turné" skrattar jag och han kollar på mig med en arg blick.
"Jag hittar något sätt" säger han tyst. Jag fnissar och går över honom och sätter mig vid de andra borta vid sofforna och tv:n.
"Tjaaa" säger Ogge som jag sätter mig bredvid.
"holaa" fnissar jag.
"Felix då?" Säger Omar och kollar bort mot honom och fnissar. Jag kollar på honom och kan hålla med om att det ser ganska roligt ut. Han ligger på rygg och kollar upp i taket och håller en kudde mellan bena.
"Han kommer när han känner för det" fnissar jag.
"Jag kommer, ge mig bara nån minut till!" säger Felix högt bortifrån sängen.
"Asså Felix du är så jävla kååt!!" Säger Oscar högt. Felix vänder inte blicken utan fortsätter kolla upp i taket men ger Oscar ett finger. Oscar skakar på huvudet.Felix kommer iallafall till oss tillslut och vi har vår lilla FIFA turnering. Omar åkte ut först och sura ihop totalt. Så han sitter nu bara med hans telefon. Felix åkte ut därefter och blev lika sur han, om inte surare. Han la sig ner med huvudet i mitt knä och kollar in mot min magen med telefonen framför näsan han med. Oscar vann jag också över så det sluta med att det blev jag och Ogge i final. Dessvärre vann Ogge den med ett mål. Ogge är riktigt bra på FIFA. Han är den ända som verkligen kan ge mig ett jobbigt motstånd av killarna. Jag suckar och kollar ner på Felix. Han blundar lätt och andas tungt. Söten. Omar har också somnat borta vid sitt hörn.
"Ääe, jävla skit, jag går och lägger mig." Säger Oscar och pussar mig på huvudet. Jag ler mot honom. Han dunkar i Omar på vägen ut från soffhörnan så att han vaknar till med ett rejält ryck. Såg ganska roligt ut faktiskt. Omar följer efter Oscar så att tillslut så är det bara jag och Ogge kvar. Ah, Felix också men han sover ju. Mina fingrar är intrasslade i hans hår och jag kollar ner på han.
"Du anar inte hur mycket du betyder för honom" säger Ogge. Jag kollar upp på han och han kollar redan på oss. Jag ler lite svagt."Det tar på krafterna att turnera runt antar jag" säger jag för att avbryta den lite stela tystnaden. Ogge kollar på mig och ler. Ogge är fin. Riktigt fin.
Vi sitter uppe ett bra tag och pratat om allt möjligt. Han är en riktig fin vän. Lätt att prata med honom är det också.Tillslut så vaknar Felix till.
"Morrn grabben" säger Ogge och skrattar. Felix sätter sig upp fundersamt och man ser hur trött och förvirrad han är. Han tar min hand och ler svagt åt mig.
"Ska du med till sängen?" Säger han med en väldigt hes röst. Jag kollar på Ogge som nickar.
"Jag ska också gå och sova" säger han och gäspar stort.
Jag kollar på Felix och nickar som svar på hans fråga. Han ställer sig upp och drar med mig till min säng. Jag byter snabbt om och Felix står bakom mig hela tiden. När jag är klar så kollar jag på honom och han kysser mig snabbt men mjukt. Jag ler innan jag kryper ner under täcket och Felix kommer tätt efter. Han kramar om mig hårt.
"Älskar dig" mumlar han och pussar mig på pannan.
"Älskar dig" svarar jag och gäspar stort innan jag somnar snabbt.
~Jag vaknar nästa morgon med Felix armar runt mig. Jag är precis påväg att vände mig mot honom men hindrar mig när jag hör Ogges röst.
"Felix ska ni med ut och käka frukost någonstans?"
"Nej jag stannar här" svarar han.
"Sover hon fortfarande?" Frågar Ogge och jag känner hur han sätter sig ner på sängen. Felix säger inget så jag antar att han nickar.
"Ska du inte väcka henne då? Trodde ni skulle iväg idag?" Säger Ogge.
"Joo men jag kan inte, kolla på henne hon är så vacker när hon sover." Svarar Felix. Jag hör hur Ogge skrattar till litegrann.
"Hon är vacker" säger Ogge. "Ni är fina tillsammans"
"Tack" säger Felix tyst och jag försöker att låta bli att le lite grann. Men jag kan se Felix leende på läpparna trots att jag blundar. Jag känner hur Ogge går igen och hör hans trappsteg i trappan. Felix kramar om mig hårdare.
"Jag älskar dig" viskar han och pussar mig o bakhuvudet. Jag vill bara skrika rakt ut, bara skrika så att hela världen hör mig. Han. Felix. Han som jag älskar mest av allt älskar mig tillbaka. Hela magen bubblar. Jag vänder mig mot honom och kysser hans läppar. Han ler i kyssen och så gör jag.
"Godmorgon snygging" säger han när vi särar på läpparna.
"Klä på dig så kan vi springa ifatt de andra killarna som är påväg att äta frukost ute någon stans" säger han och ler mot mig. Jag kliver upp från sängen och gör som han säger då jag bara har underkläder på mig. Sen går vi tillsammans ut.
"Nu ska jag visa dig smögen" säger jag och tar tag i hans hand.
"Ååh en privat guide, kan det bli bättre?"
"Nepp" säger jag glatt och han skrattar.
Vi får genast syn på de andra killarna så vi springer ifatt dem.
"Åh tja, vi tänkte typ äta frukost här?" Säger Oscar och pekar på restaurangen. Jag suckar och skakar på huvudet.
"Om ni är i smögen så kan ni inte äta där. Kom vi går tio minuter längre så blir det myyycket bättre" säger jag och kollar på killarna.
Nu är det Oscars tur att sucka.
"Julia jag är as hungrig, kommer typ dö" gnäller han.
"Äh kom igen det är värt det" säger Felix och börjar gå och drar med mig.
"Du kan ju äta där om du vill" skrattar jag och kollar bak på Oscar och han muttrar bara något "jag håller ut" till svar.Vi går på två rader. Jag går i mellan Felix och Ogge och bakom oss går Omar och Oscar. Felix håller hårt om min hand och jag vet inte hur många gånger han säger "guud vad fint det är". Jag känner mig verkligen som en guide då jag nästan hela tiden pratar med dem och pekar och visar och berättar typ allt om ställen som vi går förbi. Tillslut kommer vi fram till smögenbryggan och även restaurangen. Vi tar ett bord ute närmast bryggan och vattnet.
"Shiiit, har verkligen underskattat västkusten" säger Felix och kollar ut över vattnet när han slår sig ner bredvid mig.
"Thats my booy" säger jag och pussar honom på kinden och han skrattar sött. Vi beställer frukost, eller ah man kan nästan kalla det för mat då det är jävligt mycket och jag gillar inte att äta så värst mycket på morgonen så Felix åt även upp halva min talrik. Vi sitter och pratar ett tag och njuter av den fina utsikten. Ogge som sitter bortanför Felix ger telefonen till Omar som sitter mittemot Felix.
"Ta en bild på oss" säger han. Jag ler mot kameran. Solglasögonen är på och det är tur då jag är osminkad. Heheh. När Ogge lagt ut den på insta så går vi från restaurangen och tillbaka till bussen. Den här gången går jag och Felix bakom de andra. Han har handen på mina axlar och vi går och småpratar hela vägen tillbaka till bussen.//
Sorry för skitdålig uppdatering guys ;((Meeen tänkte nog starta en ny story här men behöver er hjälp, vem av killarna ska den handla om?? :*
STAI LEGGENDO
Love is the only way ❤️ the fooo
FanfictionJulia är 16 år och driver en blogg, en ganska stor en. Inte en som Kenza men hon har ändå många läsare och blir igenkänd på stan. Hon gör ganska många modell jobb också. Ett perfekt liv skulle många säga att det va helt enkelt. Men är det verkligen...