Julias perspektiv ~
Dom två dagarna och nätterna gick sjukt snabbt. För snabbt. I lördags så bada vi ju och laga mat hos Felix mamma, och aah på kvällen så hände det lite grejer, hehehe. Man får passa på nu innan man är i från varandra så länge som Felix säger. I går så va vi hemma hos Felix pappa på dagen och då va även Felicia och Rasmus där. Alla vill ju såklart träffa Felix nu innan han åker. Detta är en så stor grej! Sen så va vi hos Felix mamma på kvällen och spelade spel, pratade och kollade på film. En supermysig kväll helt enkelt. Inatt sov jag sjukt bra. Bredvid Felix.
Känslan är helt obeskrivlig när man vaknar mitt i natten för att pojkvännen drar en närmare sig själv/kramar en hårdare i sömnen. Då fick jag ett stort leende på läpparna.
Nu är jag vaken och ligger och kollar på honom när han sover så sött. Handen har han på min höft, gullet.
Jag tänker inte alls så som jag gjorde när jag va med Oscar. Att han skulle hitta någon annan. Jag litar på Felix till 110% och älskar han minst lika mycket. Men trots det kommer mina tårar spruta på Arlanda idag. Det kommer jag inte kunna hålla inne.
Mina tankar avbryts när Felix sakta men tröttsamt öppnar ögonen och lyfter handen från min höft och sträcker på sig. Han ler ner han ser mig.
"Godmorgon vackraste" säger han med en otrolig morgonröst och lägger mitt huvud i hans hand.
"Godmorgon finaste" säger jag och han drar mitt huvud närmare och kysser mig mjukt. Han kollar in i mina ögon.
"Såhär önska jag att jag kunde vakna varje dag" säger han och jag ler svagt.
"Känner detsamma" säger jag och borrar in mig i hans famn och han kramar om mig.Morgonen rullar på. Precis som vanligt. Vi flamsat runt och jagar varandra hit och dit. Precis som vanligt. Men det är inte som vanligt när Cecilia säger att det är dags att åka. Jag biter mig hårt i läppen när jag sätter mig i bilen. Felix tar min hand och jag ler lite ledsamt mot honom. Resan är ganska tyst. Ingen säger särskilt mycket. På Arlanda så står mamma. Hon ska köra hem mig sen efter åt men hon följer med in hon med för att ta farväl till killarna.
Killarna, Kat, Daff och Johan checkar in väskorna. Vi går iväg och tillslut så måste vi skiljas åt då vi inte kan gå igenom säkerhetskontrollen. Det blir ett stort kram kalas och alla kramar alla. Först Johan. Sen Daff. Sen Omar. Han kramar mig hårt och pussar mig på kinden.
"Ha de bra, vi kommer sakna dig som bara den, men vi ses snart igen, jag förväntar mig att du står här på flygplatsen då" säger han och skrattar.
"Det kan du skriva upp" skrattar jag. Ogge kramar mig och jag får också en puss på kinden av honom.
"Ta hand om alla foooers och om du vill kan du ju ta över min coolhets plats i Sverige medan jag är borta" säger han samtidigt som vi kramas.
"Absolut" skrattar jag. Jag känner hur ögonen börjar glansas lite grann nu men försöker hålla tårarna inne. Kat.
Hon kramar mig och vinglar fram och tillbaka.
"You go girl! Vi håller kontakten via sms oftaaaa!" Säger hon och kollar in i mina ögon.
"Oftaaaa" upprepar jag och vi skrattat tillsammans. Puh. Två kvar. Jag ser hur Felix står och kramar om hans mamma.
"Ta hand om Julia åt mig" hör jag honom säga. Nu faller en tår ner för kinden. Och ännu en till faller ner när Oscar ställer sig framför mig.
"Gråt inte" säger han och kramar om mig hårt.
"Det går inte att låta bli" säger jag mot hans axel. Han lägger mitt huvud i hans händer och kollar in i mina ögon. Hans ögon är lite glansiga och en ensam liten tår faller ner för hans kind. Han pussar mig länge i pannan och kramar sedan om mig igen.
"Va rädd om dig, vi hörs"
"Älskar dig" säger jag.
"Älskar dig med bästis" säger han.
"Nu är det två som inte har sagt hej då" säger han och släpper mig. Jag ler svagt och vänder mig sedan om. Mina ögon tåras direkt när jag ser synen. Där står Felix. I sin tjocktröja, dansmjukisar och Brooklyn kepsen som jag har gett honom. Hans ögon är blöta och han kollar på mig. Jag går med stora och snabba steg mot honom och går rakt in i hans utsträckta armar. Han kramar mig hårt. Så som bara han kan. Jag känner hur det brister och tårarna faller ner som bara den. Han kramar mig ännu hårdare. Jag kollar upp på honom och han kollar ner på mig. Några få tårar lämnar hans ögon.
"Julia du vet hur mycket jag älskar dig. Va rädd om dig så ses vi snart. Jag ringer dig så ofta jag kan." Säger han och kollar in i mina ögon.
"Kör så jävla hårt där borta. Visa amerikanarna vad dom har missat av er. Älskar dig Felix."
"Älskar verkligen dig." Säger han och för ihop våra läppar. Där står vi länge och kysser varann. Tillslut drar vi ifrån och han kramar mig hårt.
"Felix, vi måste gå nu om vi ska hinna med planet" säger Johan ledsamt. Jag kollar mot han. Kat står med telefon uppe och jag ser hur hon kämpar med att inte mascaran ska kleta ur sig. Hon ler medlidande mot mig. Felix pussar mig en gång till innan vi släpper varandra. "Älskar dig" säger han och backar samtidig mot killarna som redan har visar upp passet och kommit in mot säkerhetskontrollen. Jag känner hur någon kramar om mig bakifrån och kollar upp. Cecilia. Hon fäller en tår. Mamma kommer även upp bakom henne. Jag lägger mitt huvud mot Cecilias axel och känner hur tårarna kommer. Nu rinner dom som bara den. Jag ser Felix på andra sidan glaset. Oscar ger honom en stor kram och Felix borrar ner huvudet i hans axel. Kat kommer och lägger handen på hans rygg. Han skakar till. Han gråter. Det får mig att gråta ännu mer. Han kollar mot mig. Hans ögon är röda och kinderna lika så. Att han gör ett hjärta med händerna är det sista jag ser innan dom försvinner ur synen. Jag lägger huvudet mot Cecilias bröst och gråter ännu mer. Hon lägger handen på mitt huvud och trycker mig närmare. Mamma kommer och stryker mig lugnande på ryggen. Detta blev verkligen svårare än vad jag trodde."Det kommer gå fort Julia." Säger Cecilia. "Tre veckor går fort" säger mamma. Jag kramar om henne också. Men tårarna slutar inte rinna. Nu är det Felix mamma som stryker mig på ryggen. Tillslut så släpper jag mamma och drar fingrarna under ögonen och pustar ut.
"Det går fort" viskar Cecilia. Jag ler tacksamt mot henne och sen drar jag upp telefonen för att kolla hur jag egentligen ser ut. Men direkt när jag trycker på knappen och mobilen lyser upp så kommer tårarna igen. Det är Felix som lyser upp. Gullet har tagit min mobil och tagit kort på sig själv när han gör en pussmun och sedan bytt den till min bakgrundsbild. Jag gråter ännu mer. Mamma och Cecilia ser bilden och båda gör ett "aaaaw" ljud och kramar om mig. Asså man kan inte bli gulligare.Tillslut så säger vi hejdå till Cecilia och jag kramar om henne hårt. "Det är bara att komma hem till mig om du vill, när du vill" säger hon.
"Tack" viskar jag och ler tacksamt mot henne. Sen går jag och mamma till bilen och mamma kör iväg. Jag kollar mig i spegeln och mina kinder är alldeles röda, precis som mina ögon.Jag kom sen på att jag ville skriva till Felix innan dom lyfter så jag tog fram min mobil och tog en skärmavbild på min låsta skärm och skicka iväg bilden till honom med texten, "Tårarna spruta ännu mer när jag såg detta. Finns ingen bättre än du! Love you ❤️❤️"
Jag får snabbt ett svar med en bild på hans låsta skärm. Det är ett kollage på oss. Ena bilden är vi väldigt väldigt nära kameran och jag gör en extremt ful min samtidigt som Felix pussar mig på kinden. Den bredvid är på oss när vi kysser varandra. Jag ler otroligt mycket i kyssen. Vilket får mig att le nu också. Den under den är när båda två gapskrattar. Alla dom tre är tagna samma dag. Den sista bilden i kollaget tog Felix i spegeln i danssalen. Jag sitter på hans rygg och pussar han på kinden medan han gör en nöjd min åt kameran. "De här snygga bilderna pryder min bakgrund. 😏älskar dig 😘❤️"
"Men vilken hemsk grimars😳😂❤️"
"Du kan inte va hemsk ❤️❤️😘"
"😈❤️" svarar jag då.Jag får ett till sms. Det är från Kat. Jag läser det direkt. Förs är det en bild på mig och Felix som står där på flygplatsen. Jag har huvudet inborrad i hans brösta och man ser att han krama om mig hårt. Och sen på den andra bilden så står vi nästan lika dant. Bara att våra läppar är ihop förda. Sen så har hon skrivit text till.
"Det där ögonblicket fick även mig att fälla tårar gumman. Felix har varit deppig men nu fick vi i honom lite kindermaxi och nu sitter han fastklistrad med mobilen och små ler. Undra vem han kan skriva med? 😜Planet går om 12 min och jag skriver när vi kommer fram! Tänk att tre veckor kommer gå väldigt snabbt! 🙆❤️"
Och sen en till bild, nu på Felix som sitter och kollar ner i telefonen och små ler. Det fick mig att le. Jag visa mamma de två första bilderna och hon strök mig på kinden.
"Så gulliga" sa hon. Jag skicka tillbaka ett svar till henne och sen fokusera jag på vägen.
YOU ARE READING
Love is the only way ❤️ the fooo
FanfictionJulia är 16 år och driver en blogg, en ganska stor en. Inte en som Kenza men hon har ändå många läsare och blir igenkänd på stan. Hon gör ganska många modell jobb också. Ett perfekt liv skulle många säga att det va helt enkelt. Men är det verkligen...