Julias perspektiv ~
"Jaaaaah, JAG VANNN!!" utbrister jag högt och slänger upp armarna.
Oskar mumlar bara något till svar.
"Hur känns det att förlora mot mig?" Säger jag kaxigt och slänger med håret.
"Passa dig vad du säger lilla vän" säger Oscar och hoppar på mig och börjar kittla mig. Jag skrattar så mycket att jag knappt får luft och Oscar skrattar åt mig. Vi sätter oss upp igen och jag tar fram telefonen. Jag börjar filma honom.
"Oscar, berätta vad som hände nyss" säger jag lugnt. Han kollar bara på mig och ger mig en dryg blick.
"Hur ska jag tolka den där blicken, vad hände?" Säger jag.
"jagförloramotjuliapåfifaför4:egångenirad" säger han snabbt.
"Ursäkta jag hörde inge riktigt" fnissar jag.
"JAG FÖRLORA MOT JULIA PÅ FIFA FÖR FJÄRDE GÅNGEN I RAD" säger han högt och långsamt vilket får mig att skratta och Oscar kastar en kudde på mig och jag skriker aj. Den videon lägger jag sedan ut på insatagram och länkar även sen på Twitter. Det är morgon och vi har precis vaknat och sitter i soffan på övervåningen hos mig och spelar fifa. Och som ni förstod så vann jag. Oscar sitter i bara mjukisshorts och har nu tagit upp mobilen för att kolla videon på insta. Han kommenterar även på Twitter på det inlägget, "😔😭".
"Juliaaa, kan inte du göra en macka och lite frukost till mig som du brukar göra till Felix?" Säger han sen gulligt. Jag sitter koncentrerat och kollar Twitter och svarar,
"Fuck you, du vet vart köket är och har egna ben" säger jag utan att slita blicken från telefonen.
"Aaah" säger han chockat och skrattat sedan. Jag hör hur våran konversation igen och förstår att han filmade. Och fem sekunder senare så har jag fått en snap från enis-penis. Jag öppnar den och det är i bild på Oscar hela tiden. Jag fnissar. Videon ligger även ute på my story.
"Aja då går väl jag och äter frukost själv då" säger han och ställer sig upp. Jag skrattar och ställer mig genast upp och hoppar upp på hans rygg. Han tar emot mig och går med mig på ryggen hela vägen ner till köket där han släpper ner mig."Vad vill du ha?" Säger jag och öppnar kylen.
"Yoghurt och macka" säger han medan han tar ner två skålar. Jag tar fram jordgubbsyoghurten till Oscar då han gillar den bäst och tar fram vaniljyoughurten till mig själv. Jag ställer dem på barbordet och tar ner flingpaketen också innan jag går runt och sätter mig på ena barstolen och tar för mig.
"Oscar kan du ta skedar" suckar jag när jag insåg att jag hade glömt det.
Han avbryter sin brering (hahah heter det så?) av mackan och går och tar fram två skedar och skjuter dem till mig.
"Tack" säger jag och börjar äta. Oscar tar bort smöret och skinkan och tar sedan med sig mackan och sätter sig på barstolen bredvid mig. Jag kollar på varenda rörelse han gör och han ler när han ser att jag kollar på honom.
Vi äter knappast i tystnad utan pratar på som vanligt och tävlar om allt osv. Oscar suckar åt mig när jag försöker övertyga han att vaniljyoughurt är godare än jordgubbsyoghurt.
ESTÁS LEYENDO
Love is the only way ❤️ the fooo
FanficJulia är 16 år och driver en blogg, en ganska stor en. Inte en som Kenza men hon har ändå många läsare och blir igenkänd på stan. Hon gör ganska många modell jobb också. Ett perfekt liv skulle många säga att det va helt enkelt. Men är det verkligen...