Jag och Felix tog bussen hem till honom då han säger att det är lättare och inte lika mycket folk som i tuben. Det tog kanske en kvart från stan innan vi klev av bussen och sen gick vi sista biten i 5 min. Vi pratade på som vanligt. Shit asså, det känns verkligen som att jag har känt han i flera år. Men det är något litet extra i magen när jag kollar på han. Något obeskrivligt. Vi gick bland ett villa område och tillslut så sa Felix att vi var framme. Framför oss stod det en vit ganska liten villa med en stor tomt. Vi gick fram på stenplattorna som bildade en liten gång från staketet till dörren. Felix stoppa in nyckeln och vred om. Dörren öppnades. ''Välkommen hem till mig!" Sa han och höll upp dörren och visade med en gest med armen att jag skulle gå in först. ''Hahaha tack" svarade jag. Han är så gullig.
Vi kom in i hallen som var ganska liten. Felix stängde dörren och låste efter sig. "Man vet inte vad som kan hända, fansen är ganska galna." Skratta han lite roat. ''Va är du seriös?" Sa jag och kollade chockat upp på honom då jag satt i trappan och höll på att ta av mig skorna. ''Haha ja det har faktiskt hänt för alla att dom har hittat hem till oss"
''Haha men gud. Är det ingen hemma?'' Fråga jag sen.
''Nepp mamma är borta med några arbetskompisar så hon kommer sent och Felica bor ju inte hemma som du vet.'' Svara han och log. Jag nicka och log som svar.
När vi hade tagit av oss alla ytterkläder så visade han mig runt lite snabbt på våningen vi va på. Köket var öppet ut till vardagsrummet som var väldigt stort och luftigt. Det fanns ett barbord med barstolar som dela av köket och vardagsrummet. I vardagsrummet fanns en soffa, tv och ett matbord. På våningen fanns också en toalett. Huset var ganska litet men ändå väldigt mysigt. Det fanns en stor glas dörr som ledde ut till ett trall och där fanns också en nergrävd pool. ''Tyvärr så är det alldeles för kallt för att bada" Flina han och kom upp vid min sida när han såg att jag stod och kolla ut. ''Meeee neehäää? Säger du det?'' Säger jag med en dryg röst och kollar på han. Han kollar tillbaks. Skrattar åt mig och knuffar mig lätt på höften med hjälp av hans. Jag skrattar bara tillbaka. "Kom vi går upp" säger han och börjar gå och jag följer efter han. Vi kommer tillbaks till hallen där trappan var och går upp i den vita trappan.
Där uppe var det ganska litet. En soffa och sen fanns det fyra dörrar. Han berättar snabbt att det ena rummet är hans mamma, ett annat en toa och det tredje ett gästrum eller att Felicia bor där när hon är här. Han öppnar den sista dörren vilket jag förstår är hans rum. ''Sen så finns det en källare med stor soffa, tv och tv-spel. Där kanske jag hänger allra mest.'' Säger han och flinar åt mig. Jag flinar tillbaka och kollar mig runt. Det är väldigt mysigt måste jag säga. En stor säng, två stora högtalare, en gitarr på väggen, stor garderob, ett litet skrivbord och en soffa.
Jag fastnade med blicken på gitarren som satt på väggen. Han såg att jag kolla och tog ner den. ''Kan du spela?'' Fråga han. ''Njaa kan kan jag väll men.." Mer hann jag inte säga innan han sträckte fram gitarren och avbröt mig; ''Sluta, få se.'' Jag tog emot den och satt mig i sängen. Satte gitarren till rätta och började spela lite sakta. Felix stod upp till en början men när jag hade börjat spela så satta han sig ganska snabbt med stora ögon. Jag kan spela gitarr. Jag älskar det. Jag spelade först bara lite ackord och sen så började jag spela ''here come's the sun'' med The Beatles. Jag tystnade ganska fort och kolla på Felix. ''Shit, du är ju skit grym" sa han med en tyst ton och glodde på mina fingrar. ''Haha men sluta" sa jag och kände att kinderna hettade till. Han kollade upp på mig igen och log stort. ''Du är söt när du rodnar'' sa han gulligt. ''Aa och det där hjälpte ju'' sa jag när jag kände att kinderna hetta till ännu mer och kollade bort. Han skrattade bara. Hans skratt är såå gulligt. ''Spela en gång till'' sa han tyst. Jag kollade på han och satte sedan fingrarna på gitarren igen. Den här gången sjöng Felix med. Han satt varenda ton perfekt och jag blev snopen över hur bra han sjöng. Visst jag visste om The Fooo men har aldrig hört dom sjunga och trodde inte att han var så bra. Jag kollade upp på han när det blev en lite högre ton och lite ljusare. Han blundade och tog i och kom upp precis i den rätta stämman. Jag rös. Hel jag rös. Fyfan vad grymt det lärt. Jag slog ur det sista ackordet och kollade på han. Han kollade redan på mig. ''Fyfan vad grym du är, kolla vad jag ryser!'' sa jag och höll upp armen där varenda litet hårstrå stod upp. Han skrattade bara. ''Tack, du är grym på gitarr" sa han. Jag log. ''Här spela och sjung något för mig" sa jag och höll fram gitarren åt honom. Han tog emot den, satte den till rätta och började. ''Hey girl with the pretty hot polka dot bikini I don't want your nummer realy all i want is your DNA, oh yeeh yeeeah" hans röst va fantastisk. Han spelade som att det var det ända han gjort sen han föddes. ''If I could build a girl I build her just like you...." Jag bara satt där. Helt stum. Stum med killen som verkar ta över mina känslor. Shit.
ESTÁS LEYENDO
Love is the only way ❤️ the fooo
FanficJulia är 16 år och driver en blogg, en ganska stor en. Inte en som Kenza men hon har ändå många läsare och blir igenkänd på stan. Hon gör ganska många modell jobb också. Ett perfekt liv skulle många säga att det va helt enkelt. Men är det verkligen...