Jag öppnar dörren.
"Hallå" ropar jag och börjar klä av mig. Katia kommer snabbt.
"Hej, hur mår du?" Säger hon och ger mig en varm kram.
"Bättre" säger jag och ler mot henne och får ett medlidande leende tillbaka. Omar står bakom som jag inte sett på ett bra tag då han har vart i Göteborg och sen har jag vart i sjukhuset.
"Omaaaar" säger jag och ler. Han ler men ger mig en lång kram. Sen kommer Ogge, Oscar och Daff och ger mig en gruppkram.
"Hur mår hon?" Säger Omar och kollar på mig allvarligt.
"Jo helt klart bättre men hon är ju inte bra" säger jag och han nickar ledsamt.
"Jag måste träffa henne innan jag åker hem" säger han.
"Det är bara att göra, hon är ganska uttråkad" säger jag och ler.
"När ska du dit då?" frågar Oscar.
"Imorrn tänkte jag" säger jag och han nickar. Vi går sen igenom vad som ska göras och vi övar lite på en ny dans. Resten av tiden så är vi bara med varandra och har allmänt kul. Jag har saknat att vara tillsammans med grabbarna. Vi bestämmer att de skulle komma till Julia så snart som möjligt. Antagligen på fredag. Felicia smsar och säger att hon är utanför så jag går ut och hoppar in i bilen. Nu är även Rasmus med så jag hälsar glatt på honom. Vi kör hem till mamma som har lagat mat och vi sätter oss direkt vid matbordet och efter det så sätter vi oss vid soffan. Jag smsar med Julia samtidigt som jag kollar Instagram och Twitter.
"Hur mår du hjärtat? ❤️"
Jag får svar väldigt snabbt.
"Bättre ❤️"
"Jag kommer imorgon om det går bra"
"Såklart, saknar dig"
"Och jag dig"
"Snälla säg att du sover kvar"
"Hahha jag flyttar in"
"Tack ❤️❤️"
"Sov nu så hörs vi imorgon, jag älskar dig❤️"
"Puss och godnatt, love you to ❤️"
"❤️❤️❤️"
Jag ler svagt för mig själv och känner redan en längtan inför morgondagen så jag bestämmer mig för att lägga mig så att det blir morgon fortare. Jag lägger mig med mamma i hennes säng och känner att jag inte orkar flytta så jag somnar där.Vi svänger in på blomsteraffären och Ica innan Felicia kör mot Julias hus. Jag köpte med mig choklad och blommor. Röda rosor. Då jag inte gett henne något som plåster på såren. Och även Felicia och Rasmus köpte en blombukett. Felicia kör upp på Julias uppfart där deras två bilar också står. Men det finns ändå plats för säkert tre till. Vi alla tre kliver ur bilen då Felicia och Rasmus ville säga hej också. Jag går upp för stentrappen och plingar på och ställer mig sen två trappsteg ner. Felicia och Rasmus står bakom och Felicia lägger handen på min axel. 5 sekunder senare så öppnar Julias mamma dörren. Hon hejar glatt och ger oss alla en stor kram. Vilket även Julias pappa gör.
"Ja hon ligger där uppe vi försöker få henne att bara vara på övervåningen, gå upp ni" säger Jessica. Jag ler åt henne och går sen mot den vita trappan och upp till övervåningen. Går till Julias dörr som står halvöppen och jag knackar svagt innan jag sen kliver in. Hon ligger i sängen. Fast den är bäddad. Hon har på sig mjukiskläder och håret är uppsatt snyggt i en slarvig bulle. Hon ler när hon ser mig och sätter sig upp och sträcker ut armarna. Jag lägger grejerna i sängen och kramar sen om henne hårt. Hårt och länge. Jag pussar henne på huvudet flera gånger i kramen. Tillslut så släpper vi varandra.
"Jag har ju inte gett dig något än så här får du." Säger jag och kollar på blommorna och chokladen som ligger i sängen. Hon kollar på mig och ler sådär super gulligt.
"Tack så mycket gulle, du behövde verkligen inte" säger hon svagt. Jag lutar mig närmare henne och hon kollar på mina läppar. Jag lägger handen runt hennes huvud och kysser henne sedan försiktigt.
Hon ler åt mig efteråt och jag ler lätt tillbaka. Sen kollar hon bakom mig där Felicia och Rasmus kommer in i rummet med Julias mamma efter sig. De ler mot oss men sen kramar de båda om henne och Felicia ger Julia hennes blombukett.
"Åå vad gulliga ni är, tack så jätte mycket, ni behövde verkligen inte" säger hon och kramar om de båda en gång till.
"Hur mår du?" Frågar Felicia försiktigt.
"Jo jag mår bättre men foten gör ont som fan i vissa stunder." Säger hon och skrattat lite lätt. Felicia nickar förståndigt.
"Ja vi ville bara kika in och ge dig blommorna och se hur du mådde. Se till så att Felix sköter sig här nu" säger hon sedan och Julia fnissar.
"Det är nog ingen fara" säger hon och kollar på mig. Jag blinkar mot henne och hon ler.
"Tack så jätte mycket för blommorna" säger Julia innan de kramas en gång till.
"Julia jag tar med blommorna ner och lägger dem i en vas" säger Julias mamma och tar blommorna och går sen ner. Jag ger både Felicia och Rasmus en kram innan de också går ner.
"Vad vill du göra?" Säger jag glatt och kollar på Julia.
"Vad kan man göra med denna fot?" Suckar hon. Jag sätter mig ner bredvid henne och kollar på henne, hon ser ledsen ut.
"Du kan göra mycket, bara du sitter still." Säger jag.
"Något som jag tycker passar utmärkt är ju då att mysa." Säger jag och kollar på henne samtidigt som jag höjer på ögonbrynen. Hon börjar skratta.
"Vadåå? Det är väl en jätte bra idé?" Säger jag.
"Okej visst" skrattar hon. Jag ställer mig upp och går till min väska och drar av mig mina kläder och sätter på mig ett par mjukisshorts och en vanlig t-shirt. Hämtar en stor filt som ligger i soffan och går sen tillbaka till sängen. Jag lägger mig bredvid henne och lägger filten över oss. Jag kollar in i hennes ögon.
"Mysigt" skrattar hon.
"Jag vet." Säger jag och tar tag i hennes hand. Hon lägger sig sedan på mitt bröst och jag kramar om henne. Vi ligger så i säkert 5 min i hel tystnad.
"Vad trött jag blev." Mumlar hon.
"Jag med" säger jag med mina slutna ögon. Hon skrattar och jag öppnar ögonen och ser att hon kollar på mig så jag ler men stänger dem igen.
"Jag kommer somna nu om vi inte hittar på något mer ansträngande" säger hon svagt.
"Vad gör det om du somnar då?" Svarar jag.
"Jag vet inte"
"Nej precis"
"Kommer du också somna då?"
Jag skrattar men svarar "ja"
"Bra"
"Mm"
"Sov gott"
"Tack detsamma"Nästa gång jag kollar så sitter Julia i sängen med telefonen i handen och ögonen fastklistrade i den. Hon sliter blicken från den då hon märker att jag är vaken.
"Hej" fnissar hon.
"Hur länge har du varit vaken?" Frågar jag trött.
"Ett tag"
"Men varför väcker du inte mig för då? Jag är ju här för att hålla dog sällskap, inte sova medan du är vaken."
"Men du sov så sött"
Jag suckar och drar sen ner henne så att hon ligger bredvid mig med ansiktet mot mitt. Jag kollar in i hennes ögon. Hon tittar redan i mina. Jag lägger min hand på hennes huvud vid hennes öra och pillar lite med håret. Jag ser hur hon kollar på mina läppar och jag fuktar dem och ler svagt. Hon kollar in i minna ögon igen och ler. Jag sträcker mig mot henne och hon gör detsamma när jag inte når fram till hennes läppar. Hennes läppar är varma och jag kysser dem mjukt. Efter kyssen så kramar jag om henne hårt och länge.
"Jag älskar dig så mycket Julia" säger jag i kramen. Hon kramar om mig hårdare.
"Och jag älskar dig mer än allt annat."Vi sätter oss upp och jag har armen runt hennes axlar och hon har huvudet på mitt bröst. Hon är inne på hennes telefon och jag har även min blick fäst på den. Hon är inne på Twitter och läser.
Plötsligt knackar det på dörren och jag kollar upp och Julias mamma kikar in. Hon ler åt oss och jag ler glatt tillbaka. Hon har en bricka i handen med en tallrik med mat på och två vatten glas och en flaska med bubbelvatten bredvid.
"Middagen är färdig. Felix du får komma ner och ta för dig så får du gå upp med maten för jag vet inte vad och hur mycket du vill ha. Hon ställer brickan på Julias byrå bredvid sängen. Jag låter er äta här ensamma vi äter där nere om det hår bra."
"Men jaa såklart" suckar Julia.
"Ja det blir jätte bra" säger jag och ler mot Jessica. Jag följer sen med henne ner för den stora vita trappan och in i köket där det står uppdukat på köksön. Kyckling med potatisgratäng och bea. Jag tar en väldigt stor tallrik med mat och går sen upp igen till Julia. Hon står upp vid brickan och jag ställer genast ifrån mig tallriken.
"Men Julia sluta du ska inte stå upp."säger jag och tar tag i henne. Jag tar ifrån henne det hon har i händerna och sätter ner det på brickan igen. Hon suckar.
"Du är som en envis bebis vet du det?, sätt dig ner igen." Skrattar jag och jag hjälper henne ner i sängen igen. Sen ger jag henne tallriken och glaset innan jag tar mina grejen och sätter mig själv ner i sängen.
VOUS LISEZ
Love is the only way ❤️ the fooo
FanfictionJulia är 16 år och driver en blogg, en ganska stor en. Inte en som Kenza men hon har ändå många läsare och blir igenkänd på stan. Hon gör ganska många modell jobb också. Ett perfekt liv skulle många säga att det va helt enkelt. Men är det verkligen...