Bölüm 1

6.1K 16 4
                                    

Yatağıma uzandım, ellerimi başımın arkasında yastığıma koydum, bir dizimi ileri geri tekmeleyerek kaşlarımı çattım. Bu kararın ne kadar adil olduğunu düşündüm. Odamdan vazgeçeyim mi? Hiç tanımadığım ve hakkında neredeyse hiçbir şey bilmediğim birine mi vereyim odamı? Bu felaketti. Yıllar boyunca ailem bana teyzem hakkında o kadar az şey anlatmıştı ki onun adından bile emin değildim.

Onun hakkında bildiklerimi düşündüm; o annemin küçük kız kardeşiydi. Onun hakkında hiç konuşmamışlardı çünkü görünüşe göre büyükannem, dayakçı büyükbabamdan ayrıldıktan sonra teyzemle birlikte Ankara'ya taşınmıştı. Annem zaten babamla evliydi, yani bu onu doğrudan etkilemiyordu ve dürüst olmak gerekirse, artık on sekiz yaşında olduğumdan ve bu konu hayatım boyunca belki bir kez gündeme geldiğinden onun pek umursamadığını varsaymıştım.

Bütün bunlar neydi? Görünüşe göre büyükannem ölmüştü. Bununla birlikte teyzem memleketine, Antalya'ya geri dönmeyi ve mirastan kendine düşen payla burada yeni bir hayat kurmayı düşünüyordu. Tamamen beklenmedik bir aile bağlılığı gösterisiyle ve muhtemelen babamın emriyle annem, kendi evini bulana kadar gelip bizimle yaşaması konusunda üvey kız kardeşine ısrar etmişti.

Bu beni çok fazla rahatsız etmemiş olabilir, ama bir şekilde Allye teyzemin odama el koymasına benim iznim olmadan karar verildi. Ben? Ben gençtim ve uyum sağlayabiliyordum onlara göre. Bu yüzden oturma odasındaki çekyatta idare edebilirdim.

Sinirlendiğimi söylemek biraz yetersiz kalıyordu ve hem anne hem de babamın bunu bildiğinden emindim. Bu yüzden, teyzemi bir saat sonra havaalanından almamız planlanmış olmasına rağmen hâlâ odamda düşünüyordum.

"Ali?" Babam alt kattan neşeyle seslendi. "Gitme zamanı, toparlan artık!"

Hiçbir şey söylemedim, kaşlarımı çatarak ve tavana bakarak yatağımda uzanmaya devam ettim.

"ALİ!" annem alt kattan gürledi, benim bu konuda inat etmemden bıktığı belliydi.

"Hemen aşağı in, yoksa seni ayaklarından aşağı çekerim!"

Dondum. Onun oldukça kızgın görünüyordu.

"Beni oraya gitmeye zorlamayın!"

Genel olarak soğukkanlı doğamı babamdan alırken, inatçı tavrımı annemden almıştım. Sorun şu ki, çoğu insan bu iki özelliği pasif saldırganlıkla harmanladığımı varsayıyordu. Böyle anlarda insanların neden böyle düşündüğünü anlayabiliyorum ama hatalı olduklarına inanmak hoşuma gidiyor.

Her iki durumda da annemi kızdırmak kötü bir fikirdi. İç geçirdim ve aşağıya indim. Babam kıkırdadı ve saçlarımı karıştırdı. Heybetli fiziğime rağmen bunu yapabilirdi çünkü benden bile daha iriydi ve babamdı.

"Merak etme!" dedi yola çıktığımızda. "Aliye yalnızca bir hafta kadar burada olacak. Uzun süredir kayıp olan bir aile üyesine karşı bu kadarcık iyi davranmak gerçekten o kadar korkunç mu?"

"Belki de bana danışılsaydı ve fikrim sorulsaydı böyle olmazdı," diye homurdandım. "Ama fark ettiğiniz gibi kimse bana danışmadı. Yüzme antrenmanından döndüm ve siz ikiniz bana odamı hakkında hiçbir şey bilmediğiniz bir akrabama verdiğinizi söylediniz."

"O senin teyzen, bilmen gereken ne var?" dedi babam arabayı sürerken.

"Onun hakkında bildiğim tek şey bu," diye yanıtladım elimden geldiğince ölçülü bir sesle. "Adı Aliye. Annemin küçük, üvey kız kardeşi. Uzun yıllar Ankara'da yaşadıktan sonra buraya geri dönüyor. Benim bildiğim bu. İtiraf etmelisin ki bu oldukça yetersiz bir bilgi."

"Ne olmuş?" dedi babam. "Bu aşamada bilmeniz gereken başka ne var? Bir akrabanın yardıma ihtiyacı var ve biz de yardım ediyoruz. Fedakarlığını takdir etmeyecek değil."

Üvey Teyzem (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin