Bölüm 26

1.2K 12 1
                                    

Şahane gezimiz bitmiş, eve dönmüştük. Gezimizi daha inandırıcı kılmak için durup Aliye'ye birkaç şey daha almıştık. Annem arabadaki her şeyi boşaltmamızı izlerken sordu. "Peki seninle dışarıdayken ondan fazla kelime söyledi mi?"

Aliye gülümseyerek "İyi iş çıkardı" dedi. "Burada büyüleyici bir genç adam var, Yaren. İstediği zaman gerçek bir centilmen olabiliyor."

Babam mutfak masasındaki yerinden "Bunu duymak güzel," diye seslendi. "Piknik nasıldı?"

Aliye, dönüşte kısa bir süre uğradığımız parktan bahsederek, "Büyük Park piknik yapmak için harika bir yer" dedi. "Markete uğradık ve piknik için malzeme aldık, ayrıca bir elbisenin yanı sıra başka küçük giyim eşyaları da aldım."

"Görünüşe göre yoğun bir gün geçirmişsin," diye onayladı annem. "Öte yandan biz kesinlikle hiçbir şey yapmadık ve muhteşemdi."

Babam, anneme sırıtarak, "Eh, ikinizle tartışacağımız hiçbir şey yok," diye ekledi. Ona alaycı bir gülümsemeyle karşılık verdi ve omzuna bir darbe indirdi. "Hepimizin ihtiyaç duyduğu türden bir güne benziyor."

"Güzeldi" dedim esneyerek. "Bu paketlerin açılmasına yardım edeceğim ve sonra biraz kestireceğim. Aliye'ye ayak uydurmak adamı yoruyor."

Babam birasından bir yudum alırken, "Kulağa hoş geliyor dostum" dedi. "Bu sabah başladığınız çimleri biçme işini bitirdikten sonra uzanabilirsin."

Ona bıkkınlıkla baktım. "Ciddi misin?"

"Hey, hava hâlâ aydınlık," diye karşılık verdi. "Çimleri bitir, sonra ne istersen yapabilirsin."

İç çektim ve başımı salladım, tartışmamanın daha iyi olduğunu biliyordum. Açıkçası annemle babam bugün bizden kurtuldukları için mutluydular ama hâlâ onları bu kadar erken uyandırdığım için benim kefaret ödemem gerekiyordu.

İçlerinde Aliye'nin satın aldıklarının olduğu alışveriş torbalarını aldım ve sinirlenmiş gibi görünmeye çalışarak üst kata çıktım. Onları odaya koydum ve mutfağa geri döndüm. Orada üçü neşeyle gördüğümüz yerler hakkında konuşuyorlardı.

Aliye'nin görsel bir hafızası var gibi görünüyordu, çünkü geçerken gördüğümüz birkaç yeri sanki oralara gitmişiz gibi anlatabiliyordu.

"Peki gideyim ve bu işi bitireyim." diye mırıldanıp arka tarafa doğru ilerledim. Hiç şüphem yok ki eğer yapabilseydi Aliye beni izlerdi ama ailemi meşgul etmek daha anlamlı görünüyordu. Açıklamaya cesaret edemediğimiz nedenlerden dolayı bana odaklanmış gibi görünmek istemedi.

Çim biçme makinesini dışarı çıkardım. Artık bu sabahki gibi annemle babamın bana kızmasına ihtiyacım olmadığından, bu işin bir an önce bitmesini istiyordum.

Yarım saat sonra makineyi büyük kulübeye doğru itiyordum ve güneş batıya doğru gidiyordu. İç çektim ve yakında gece olacağı için bu saatte kestirmenin pek bir anlamı olmadığını düşündüm. İçeri girdiğimde onları hâlâ mutfakta konuşurken buldum.

"Bir şey mi kaçırdım?"

Annem elindeki şarap kadehini tutarken, "Seni endişelendirecek bir şey yok" dedi. "Akşam yemeği yiyecek misin?"

"Yiyebilirim," diye yanıtladım, çok aç değildim ama davranışımda herhangi bir anormallik varmış gibi görünmek de istemiyordum. "Piknik yemekleri güzeldi ama her zaman daha fazlasına yer vardır."

İçini çekti annem. "Pekala, ben bir şeyler hazırlarken neden siz üçünüz mutfağımın dışında bir yere gitmiyorsunuz?"

Annem bizi yemek odasına çağırmadan önce babam, Aliye ve ben oturma odasında oturup yarım saat kadar televizyon izledik. Annem o arada patlıcan ve biber kızartmasından oluşan akşam yemeğini hazırlamıştı. Yemek yedik ve önümüzdeki haftanın planlarını tartıştık.

Üvey Teyzem (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin