İki patika başka bir dinlenme alanında yeniden buluştuğunda onları görmeden önce annem ve Aliye'nin gülüp neşeyle sohbet ettiklerini duyduk. Kol kola yürüyorlardı ve çok mutlu görünüyorlardı. Babam ve ben onlardan birkaç saniye önce geldik ve piknik masasına yaklaşırken onlara el salladık.
"İyi vakit geçirdiniz mi?" diye seslendim.
Onlar bize katılırken annem, "Evet, aslında öyle oldu" dedi. "Annem ve o ölmeden önce onunla birlikte Ankara'da büyümenin nasıl bir şey olduğu hakkında çok konuştuk."
Babam neşeyle, "Bu beni hiç şaşırtmadı," dedi. "Şimdiye kadar tanıştığım en muhteşem insanlardan biriydi annen. Onu özlüyorum."
"Aslında bu, Aliye ve benim seninle tartışmak istediğimiz bir konuydu" dedi annem, ses tonu ciddi değildi ama artık düpedüz hafifliğe gerek olmadığını gösteriyordu. "Annem Ankara'da değil, Aliye onu buraya getirdi."
Ben bir süre bunu düşünürken babam başını salladı. "Tamam. Onu nereye gömmek istiyorsun Aliye?"
Teyzem derin bir nefes aldı. "Kulağa... ne kadar tuhaf gelse de, annem ölmeden önce babamla yatmak istediğini söyledi. Zihinsel çöküntü yaşadığında onu uzaklaştırmış olabilir ama babam onu sonuna kadar sevdi."
Babam anneme baktı ve başını salladı. "Bu tamamen mantıklı görünüyor. Yaren ve ben babanı yeni mezarlığa gömdük, ne zaman hazır olursan morgu arayacağım ve mezarın yerini söyleyeceğim ve biz de onu gömeceğiz."
Aliye gülümsedi ve gözünün kenarından akan yaşı sildi. "Teşekkürler Mürsel. Hepiniz çok yardımsever davranıyorsunuz."
"Eh, artık bizden birisin, değil mi?" dedi sırıtarak babam. "Biz bir aileyiz ve birbirimize bağlı kalmalıyız."
Annem yeter artık der gibi gözlerini devirdi.
Babam ayağa kalkıp etrafına bakarak, "Devam edelim mi yoksa geri dönmeye başlayalım mı?"
"Dürüst olmak gerekirse oldukça uykusuzum" dedi annem. "Gerektiği kadar uyuyamadım. Şimdilik geri dönelim. Eğer buraları iyice keşfetmek istiyorsak, bir gün ayırırız. Ayrıca, bizim oğlan bütün gece video oyunları oynayarak uyanık kaldı, o yüzden muhtemelen uykusu gelmiştir."
"Sadece video oyunlarıyla vakit geçirmedim" diye homurdandım.
Annem umursamaz bir tavırla, "Neyse, hadi eve gidelim. Akşam yemeği için sipariş vereceğiz, tamam mı?"
Hepimiz razı olduk ve geri dönmeye hazırlandık. Annem kız kardeşine baktı. "Aliye, Yakışıklı Prens burada. Dönüşte onu konuşturmaya çalış, tamam mı?"
Başını salladı ve annem, babamla bizim kullandığımız yola geri döndü. Aliye ve beni yürümeye başladığımız alt patikada bıraktı.
"Sanırım bu yolu seveceksin" dedi Aliye elini elimin içine koyarken. "Yol boyunca birkaç gözden ırak bölge keşfettim."
"Güzel" dedim elini sıkarak. "Aldığım onca eleştiriden sonra biraz şefkate ihtiyacım var."
"Ah, teyzenin sana bir sürü hediyesi olacak..." diye mırıldandı.
"Bunu söylediğini duymak muhtemelen benim üzerimde bu kadar etki yaratmamalı." İç çekerek titredim ve onu kıkırdattım. Beni hevesle patikadan çekip, tamamen gizlenebileceğimiz küçük bir ağaç ve çalı öbeğine doğru götürene kadar birkaç dakika yürüdük.
Beni ağaçlardan birine yasladı ve dudaklarını benimkilere bastırarak derinden öptü. Dillerimiz buluşup birbirinin etrafında kıvrılırken ikimiz de inledik. Ellerimiz birbirlerinin vücutlarında geziniyordu. Nefesi ağzıma geldiğinde göğüslerini sıktım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Üvey Teyzem (TAMAMLANDI)
Fiksi Umum"Ali? Bu teyzen Aliye. Onun adını taşıyorsun, biliyorsun..." Ne diyeceğimi bilmiyordum. Bana bakan kadın şaşırtıcı derecede güzeldi. Saçları kumral, uzun ve dalgalıydı. Gözleri, erkeklerin şiir yazdığı o gerçek dışı safir rengindeydi. Bedenini saran...