5

67 4 0
                                    

       BUK!

"Wawww.." aku terpegun. Mata aku memandang Adam yang sudah jatuh tersungkur akibat ditumbuk.

Ni baru gempakk! Semattt siottt!

Lalu mata aku beralih memandang jejaka itu pula.

"Fu*k! Kau siapa pula!?" Soal Adam seraya memegang bibirnya yang darah merah sudah mengalir.

"You want to know, huh?" Soalnya sinis. Adam sudah pasti goyang. Dia bangun berdiri dan larikan dirinya.

Sempat juga jari tengahnya diangkat kepada kami berdua.

Dia ingat jari dia cantik ker?

"Bruh.." dia berpaling memandang aku dengan anak mata. Aku mendiam.

"Ha-haii.." aku melambaikan tangan aku kepadanya dengan tertawa awkward. Dia menjeling dan berlalu pergi kearah motor Kriss milik aku. Aku turut berlari anak mengikutinya.

"Te-terima kasih, tuan.." aku jalan bersebelahan dengan dia seraya mendongak memandang wajahnya yang tinggi lampai.

"Can't you stop calling me 'tuan'? It's so annoying.." katanya. Aku mengerut kening.

Habis? Takkan nak panggil dia cinta hati pula? Tak pun, kanda?

Dinda, kanda. Walawwei, comei dho! Rasanya macam nak bagi penampar.

"Ouh.. okey.." aku mengangguk.

Aku berjalan lalu menghampiri motor aku. Aku mengambil jaket yang jatuh tadi lalu kembali memakainya.

Jejaka tinggi lampai itu bersandar di tiang elektrik disitu sambil memeluk tubuh.

"Ad-ada apa-apa ker?" Soal aku. Takut pula kalau tiba-tiba ada tahi hidung dekat dahi. Buat malu jer. Dia menggeleng dengan tersenyum nipis.

Aku menaiki motor aku lalu menghidupkan enjin.

"Hope we meet again..." Katanya. Aku terdeku. Lalu perlahan-lahan aku mengangguk.

Apabila aku sudah ingin menunggang motor, dia beransur pergi.

Tapi sebelum aku bergerak pulang, hati aku tergerak untuk mengetahui sesuatu.

"Tuan!" Jerit aku. Dia terus berpaling memandang kearah aku.

"May I know your name, sir?" Soal aku. Jejaka tersenyum sinis.

☜⁠ ☞

Aku merenung lama siling kayu itu. Lalu mengeluh setelah sekian lama mendiam.

"Kenapa aku macam orang bodoh erk semalam?" Aku menyoal seorang diri. Tangan aku naik menggosok belakang leher.

"May i know your name, sir?"

Aku mengingat kembali soalan yang aku lontarkan kepada jejaka itu.

"Ya Allah, malunya!" Jerit aku. Tapi tak ada lah kuat mana. Sayu-sayu jerrr.

"Nasib dia balas.. kalau tak balas, lagi malu." Sambung aku lagi.

Aku bercakap seorang diri seperti orang tak waras. Ni kalau ada orang nampak, sah kena cop gila! Tapi aku tak gila pun. Aku normal, okey!

"Zayden Hael..." Hanya dua patah perkataan. Namun memenuhi isi kepala. Aku tersenyum seorang diri.

Walaupun aku tidak mengenalinya, tapi entah kenapa. Mengingat dia mampu membuatkan aku tersenyum.

"Haih.. nampaknya kau tengah jaga jodoh orang lah, Asha.." Aku meletakkan lengan kecil aku diatas dahi. Lalu merenung siling dengan senyuman tidak lekang dari bibir.

ÉL ES MÍO Where stories live. Discover now