11

56 5 0
                                    

      "OF COURSE, no." Hanya itu balasannya.

Aku melepaskan keluhan. Aku membuang pandangan ke luar tingkap.

Siapa Zayn?

Aku memandang bayang Zayden yang terpantul melalui tingkap kereta.

Siapa Zayden?

No one can tell me who i'm?

☜ ☞

Datin itu tersenyum manis kepada aku.

"Jemput masuk." Pelawanya. Datin dan Zayden berlalu masuk kedalam rumah meninggalkan aku yang masih terpinga-pinga diluar rumah.

"Cik Raisha?" Tegur seseorang. Terus terlompat kecil aku dibuatnya.

"Yer?" Aku memandangnya yang berada ditepi pintu. Dia tersenyum lalu mengajak aku masuk kedalam rumah dua tingkat tersebut.

Aku meneguk air liur. Banyak soalan yang terlintas dibenak fikiran aku. Macam mana pembantu rumah ni boleh kenal aku? Nama aku pula tu.

Namun kaki tetap melangkah masuk.

Aku berjalan dan berdiri disebelah sofa yang direhat Zayden.

Mata melilau memandang seluruh rumah yang sangat indah.

Mata terhenti disatu sudut yang terletaknya rak kecil. Aku berjalan merapati rak tersebut.

Mata memandang beberapa bingkai gambar yang tersusun elok diatas rak tersebut.

Ada beberapa bingkai gambar yang ditutup menggunakan kain putih. Tangan aku yang gatal pun ingin tahu kenapa gambar itu ditutup.

Perlahan-lahan tangan merapati bingkai tersebut.

"Raisha?" Panggil seseorang.

Aku terkejut lalu dengan cepat tubuh berpaling kearah datin. Datin memandang aku dengan tanda tanya.

"Buat apa dekat situ? Mari duduk." Ajaknya. Aku mengangguk lalu berjalan mendekati sofa tersebut.

Bingkai gambar tadi tidak sempat aku ambil dan lihat.

"Duduk lah. Kenapa berdiri dekat situ?" Dia menarik lembut tangan aku untuk duduk.

Aku pun duduk. Datin berjalan dan duduk disofa berhadapan aku.

"Macam mana sekarang? Dah sihat?" Dia menyoal.

"Alhamdulillah, dah sihat sikit." Aku tersenyum manis kepadanya.

Naik hairan aku. Datin ni tahu ke aku kemalangan haritu? Aku kenal pun tidak datin ni.

"Bila Raisha masuk uni?" Dia bertanya lagi dengan air teh didalam jug dituang masuk kedalam beberapa mug.

"Dua hari lagi." Aku menyambut huluran mug tersebut apabila disua.

"Bagus lah kalau macam tu."

Aku mengerut kening. Apa yang bagus?

"Bermalam lah dekat rumah mama. Nanti Zayd boleh hantarkan ke uni." Mata datin dari terus memandang aku beralih memandang Zayden disampingnya.

ÉL ES MÍO Where stories live. Discover now