Dostlarım

18 12 11
                                    

Körüklenmiş bir savaş

"Savunma için yetersiz."

Harold, Matt'an kalan masa başında, ekibiyle ve diğerleriyle durum değerlendirmesi yapmaya koyulmuştu.

Bu çatı, yıllar yılı Matt'in dostlarını bir arada tutan yegane yer olarak kalmıştı. Buradaki herkes birbiriyle aile olmak yönünden aynı özelliği taşıyordu. En güçlü bağın bu olduğuna inanan Matt, yanındaki yoldaşlarını bu fikirle seçmekte kararlı davranmıştı. Onlara kişisel güven bağı aşılayarak kurduğu bu fikirler devletini bu şekilde daha iyi sürdürebileceğine inanmıştı.

İkiz kardeşler kardeşler Annabeth, Andrzej, Harold'un küçük kardeşi Cyrus, kendisini iyi bir asker olarak yetiştirmiş olan Parastoo ve bunun yanında da görev sırasında büyük yardımı dokunmuş Canon ile Aphe masada bulunan ve yaşanılan olaya tanıklık eden kişilerdendi.

"Patron Kuzey Birliğini bölsek?"

"Sonra?"

"Bu geniş ateş çemberi onları uzun süre tutar."

"O kısımdaki topları kullanamamamız büyük eksiklik. Bunu yapamam. Çukur'da zaten kaybettik. Bir kuzeyi daha verirsek onları merkeze davet etmiş oluruz. O topraklar uzun vadede bizi koruyor. Hmm... Başka çözüm önerisi olan var mı?"

"Ben artık hiçbir şey bilmiyorum."

Solda, epey ilerisinde olan, yuvarlak camlı kapıya doğru imalı bir şekilde -başını oynatmadan- bir bakış attı. Elindeki demir parçasıyla silahına bir şeyler yapıyordu. "Yanımızda Matt olmalıydı."

"Zor günlerden geçiyoruz Annabeth. O aramızda yok. Yapabileceğimizin en iyisini en azından denemeliyiz."

"Patron, başkanla bunu konuşamazsak işler şansa bizim lehimize olur ama."

"Şu anda öyle gözüküyor."

Horald'ın gözünde bir dert görülüyordu. Aldığı sorumluluğun altında kalmaktan ve kaybetmekten endişe duyduğu belliydi. Yine de bu duygusunu bir komutanda olması gereken şekilde yüzünde gizlemeye çabalıyordu.

Konuşurken bir liderde olması gereken sorumluluk bilinciyle durumları değerlendiriyor ve bir baba samimiyetiyle de kalanlara sahip çıkmak istiyordu. Kimseyi gereksiz yere tehlikeye atmak istemiyordu. Onlara güven olmaya çalışıyordu.

Konuşma 15 dakikadır devam ediyordu. Ancak buna rağmen pek bir şey değişmemiş gibi görünüyordu.

O kaybetmek istemiyordu. Kendisini riske gözünü kırpmadan atması bunun en önemli göstergesiydi. Andrzej gibi bir kozun onu orada gözü kararırcasına kurtarması büyük şanstı. Aksi halde muhtemelen bu masa onsuz toplanacaktı.

Eğer kurtarılmasaydı da muhtemelen hepsi de çok daha zor bir durumda olacaklardı.

...

"Kadın ya bizimle iş yapmazsa. Anlamıyorum, o kadar zehirlenmeye rağmen hala zihni çalışıyormuş. Donmuş bir zihin... Yani varmak istediğim yer ya herkese olan güvenini sorgulamaya kalkar ve atlatamazsa. Çünkü sıradan bir öğretmenin başına geldi bunca şey. Çipin gizlediği her şeye, belki de bizden fazlasına şahit oldu. Haddinden fazlasını gördü. O bizim kadar güçlü olmayabilir."

"Matt'a güvenmekten başka çaremiz yok. Hala size basit geliyor belki, ama onun için hepimizin ortak değeri Matt Walker dahi canını ortaya koydu. Bekleyelim. Planına sadık kalın."

Zaten sıklığı azalan sözlerin ardından bu sözle de birlikte herkes tarafından usulca eğilen başlar "emredersiniz" anlamına gelen kendince özel işaretler yaptılar.

Döngü (Doğuş ve Sarah)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin