8. Bölüm: "Yakılanlar"

16 5 30
                                    


Güven ne demekti? Basit bir şey miydi güven? Birine güvenmek nasıl oluyordu? Birine "sana güveniyorum" demek neden bu kadar kolaydı? Herkes içinden geldiği için mi böyle söylüyordu, yoksa sırf söylemek için mi?

Güven herkese verilmiyordu. Güven, bir ilişkinin can damarıydı. Güven olmazsa ilişki de olmazdı.

Güven her şey demekti.

Güvensizlik hiçbir şey demekti.

Güvenin yıkılması ise bir daha güvenememek demekti.

Birine karşı olan sevgin biterdi. Elbet birini severdin. Kolay olmasa da insan bir kez daha birini sevebilir.

Ama bir kez daha birine güvenemezdi.

Ailemin güvenilir evladı olamadım hiçbir zaman. Bana güvenmiyorlardı. Benim herkese olan güvenimi ise bir hareketiyle tamamen yıkmıştı.

Kimseye de bu yüzden güvenemiyordum. Herkes birine güvenirken, ben kimseye güvenemiyordum.

Tek bir hareketle... Hayata olan inancım da bitti, herkese olan güvenim de...

Şimdi ise birinin daha güvenini yıkmışım gibi hissediyordum.

Bana güveniyordu. Bunu yapabileceğime inanıyordu.

Belki onun gururunu da kırmıştım.

"Kafanda kuruyorsun." diyerek odama gelmişti Prenses Kamer.

"Kurmuyorum." dedim yatakta oturur pozisyona gelirken.

Yanıma oturdu. "Güvenimi de, gururumu da kırmadın, Ateş."

"Neden öyle hissediyorum o zaman?" Alttan alttan ona baktım.

"Öyle hissetmek istediğin için." dediğinde bir şey demeden onu izledim. "Kendine haksızlık etme. Herkese tavsiye vermek kolay, ama kendine vermek zor geliyor, değil mi?" diye sorduğunda onayladım.

"Herkese tavsiye verirken, kendime de veriyorum aslında. Ama iş uygulamaya gelince olmuyor." Dirseklerimi dizime koyarak, ellerimi saçlarımdan geçirdim. Saçlarımı yolmak istiyordum.

"Senin başka bir şeyin var." dedi. Ona bakmadığımdan ne yaptığını göremiyordum. "Sanki biri senin her şeyini tamamen senden almış gibi hissediyorsun."

"Hissetmiyorum, çünkü aldılar."

"Neyini aldılar?"

"Kendi benliğimi." Başımı yana yatırarak, alttan ona baktım.

"Buluruz o zaman." demiş ve tebessüm etmişti.

"Bulamayız. İnanın çok denedim."

"Buldun mu peki?"

UZAY KÂŞİFLERİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin