"Ya polis bey abi vallahi adam kendi kaşın- yani beni rahatsız etti. Benim bir suçum yok"
Sabahtan beri karşımdaki polis bey abiye derdimi anlatmaya çalışıyordum. Adam bıkkınlıkla derin bir nefes verdi.
"Kızım adamın kafasında şişe kırıp hastanelik etmişsin ve haklı olarak şikayet etmiş seni, git adama ve karısına şikayetini çekmesini iste niye bana dert yanıyorsun"
"Polis bey abi nasıl çekmesini isteyeyim adamdan? Gururum kırılır. Beni rahatsız etti, resmen taciz edecekti kendimi korumasam"
"Kızım anlıyorum seni ama şikayet ortada olduğu sürece hiçbir şey gelmiyor elimden. Şimdi sen çık görgü tanığı girsin bir de onu dinleyelim belki bir şeyler yapabiliriz"
Adeta gözlerim parlarken heyecanla,
"Teşekkürler polis bey abi" dedim.
Adam halime gülerken eli ile kış kışladı beni. Bende gülerek dışarı çıktım. Kapıyı açtığımda karşıma ultra yakışıklı bir adam çıktı, bu görgü tanığı olan adamdı. Maşallah boylu poslu kumral saçlı, kahverengi gözlüydü, kısacası meteorun sözlük anlamıydı.
Kısa bir baş selamı verip içeri girdiğinde bende daha fazla adamı süzmeyi kesip bahçeye çıktım. Ama maşallah yakışıklıydı.
Ah ben size ne olduğunu söylemeyi unuttum.
Ben her zamanki gibi dışarıda dolaştıktan sonra eve doğru gelirken arkamdan bir adam beni takip etmeye başladığını fark ettim. Daha doğrusu yaşlı bir amca desem daha doğru olur. İlk başta kendimi bunun olmadığına inandırsamda adam resmen beni takip ediyordu.
Elli yaşlarında bir adamdı, elinde içki şişesi vardı ve sarhoş olduğu her halinden belliydi. Korku ile sokakları geçerken ne hikmetse herkes evindeydi ve dışarıda kimse yoktu. Bozuntuya vermeden adımlarımı hızlandırdığımda o da bana yetişmiş ve kolumu tutmuştu.
Arkamı dönmeden kolumu çekmeye çalışsam da bırakmadığından ve bazı iğrenç sözler söylediğinden dolayı elindeki şişeyi alıp kafasında kırmıştım. Zaten öfke problemim vardı ve bu adam da böyle sözler söylediği için dayanamamıştım.
O sırada yoldan geçen biri yani meşhur görgü tanığı olan adamın yerde yatan bedenini gördüğü için yanımıza geldi. İlk başta bu yaptığımı sorguladı ama sonrasında kısaca beni rahatsız ettiği için bunu yaptığımı söylediğimde o da adama küfür etti. Sonunda ise adam hastaneye gitti. Ben ve görgü tanığı da adamın karısının şikayetinden dolayı karakola gitmiştik.
Bahçede bir banka oturmuş kara kara düşünüyordum. Tabi ki yaptığımdan asla pişman değildim ancak eğer iş uzarsa mahkemeye çıkmam gerekiyordu ve benim ne avukatım ne de bir ailem vardı.
Aklıma gelenler ile dudaklarım kendiliğinden büzüldü.
"İyi misin?"
Yanımdan gelen yabancı ses ile eğdiğim kafamı kaldırdım. Yine görgü tanığı olan ismini bile bilmediğim adam gelmişti.
"Anlamadım?"
Yanıma otururken bir yandan da dudaklarının arasında olan sigarayı yakmak için cebinden çakmak çıkarıyordu.
"Dalgın görünüyorsun biraz, iyi misin? Ve o adam sana dokunmadı değil mi?"
"İyiyim ben ve bana dokunmadı istese de dokunamaz zaten"
Burun kırıştırarak söylediklerime karşı hafifçe güldü.
"Bu arada tanışmadık adın neydi?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Beklenmedik Avukat
ChickLitTesadüfen tanıdığı ve ona yardımcı olan avukatın, hayatının tam merkezine oturacağını nerden bilebilirdi Delfin. --------------------------- "Avukatın var mı? Avukat olmadan mahkemeye çıkamazsın" Gözlerimi devirdim tekrardan. "Hayır yok" Bir iki d...