EMPAT buah kereta SUV hitam dan sebuah kereta McLaren Speedtail berhenti dihadapan sebuah gudang lama. Satu-persatu pintu kereta terbuka, keluarnya beberapa figura berpakaian hitam lengkap bersenjata. Bersedia untuk sebarang kemungkinan.
"Sir, we're ready," kata salah seorang dari mereka kepada seseorang yang masih berada didalam kereta, santai menghembus asap rokok ke segenap ruangan kereta.
"Get them," balas lelaki yang digelar 'sir' itu, ringkas.
Kepala ditundukkan sedikit kepada ketuanya sebelum dia mengarahkan anak-anak buahnya untuk merempuh masuk gudang itu.
"They're here," lapor Hafiy yang sedang memerhati kawasan luar gudang bersama kamera dron yang berlegar-legar diudara secara sembunyi.
"Ada someone dalam kereta. Aku rasa tu ketua dia," kata Hafiy lagi.
"Biar aku check," kata Darwish. Dia bangkit dari posisi dan mengorak langkah keluar dari kawasan gudang itu. Kereta McLaren yang masih menyala lampunya dihampiri perlahan-lahan. Pistol ditangan dipegang kemas-kemas.
"Sir, someone's coming," kata pemandu didalam kereta itu.
Lelaki itu menjenguk sekilas dari cermin pandang belakang.
"Move, I don't need trouble yet," arah lelaki itu supaya pemandunya bergerak meninggalkan kawasan itu.
"Shit," Darwish mula mengejar apabila kereta itu semakin laju menjauhi sehingga ada superbike yang muncul dihadapannya dengan tiba-tiba menyebabkan kakinya terseret cuba mengelak dari berlanggar.
Helmet dibaling ke arahnya tanpa amaran. Kelam-kabut Darwish menyambut.
"Naik," arah suara itu.
Miring kepala Darwish cuba mengecam gerangan disebalik helmet yang tertutup sepenuhnya itu sebelum gerangan itu mengangkat visor menampakkan anak mata dark hazelnya.
"Kau ingat dia akan singgah lepak mamak tunggu kau ke? Naiklah cepat!" marah Aaisy. Bengang pula melihat wajah terpinga-pinga Darwish. Kereta itu semakin menjauhi.
Pantas Darwish melompat naik di belakang seraya menyarung helmet ke kepala.
"Kau bukan tak ada lesen motor ke?" soal Darwish polos. Entah bila lelaki ini membeli superbike pun dia tak tahu.
"Pegang aku," kata Aaisy mengendahkan soalan Darwish.
"Eh memang taklah," tolak Darwish.
Tanpa amaran, Aaisy memulas minyak dan menekan pedal brake secara mengejut menyebabkan Darwish tersentak ke hadapan memeluk Aaisy. Laju tangannya naik menolak kepala Aaisy.
"Kau ingat sweet ke setan? Cepatlah," ujar Darwish mendatar. Tergelak Aaisy. Memang dia sengaja.
Visor diturunkan menutup wajah, minyak dipulas dan superbike milik Aaisy laju memecut membelah jalan raya. Keadaan jalan raya yang agak sibuk tidak menghalang mereka untuk mengejar. Lincah Aaisy menyelit disetiap kereta-kereta.
Apabila kelibat kereta McLaren itu sudah terlihat, minyak semakin dipulas. Seketika, kedengaran siren polis dari arah belakang.
Serentak Aaisy dan Darwish menoleh sebelum pandangan menyapa sebuah kereta sport sedang laju memecut.
"Gila. Mana ada polis pakai Chevrolet Corvette. Tak beragak betul nak menunjuk pun," kutuk Aaisy.
Belakang tubuh Aaisy dipukul Darwish. "Lajulah sikit. Follow belakang Zarith," kata Darwish.
YOU ARE READING
ZARITH'S: HER COMMANDO [OG]
RomanceAiman Zarith x Aufyaa Imani [𓂀 ʙʟᴀᴄᴋ ᴅᴇᴍᴏɴ ꜱᴇʀɪᴇꜱ ɪɪ 𓂀] ‼️WARNING‼️ - Might contain sensitive issues. Read on your own risks. Sinopsis: Aiman Zarith merupakan seorang anggota pasukan khas Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang dikenali sebagai VAT69...