TERHENTI derap kakinya saat dia melangkah masuk ke basement dan disapa dengan pandangan aneh dari mereka semua. Terjungkit kening Zarith.
"Apa?"
Meluru Aaisy menghampiri sahabatnya itu. Busybody sungguh gayanya.
"Kau ada good news ke?" soal Aaisy sambil menyaingi langkah Zarith masuk.
"Good news apa?" soal Zarith semula.
Aaisy mengeluh kecewa. "Kan betul aku cakap dia kena sampuk sebab tu terpekik terlolong siang-siang hari ni. Kau tak percaya, Darwish. Darwish cakap kau tengah happy. Kau kena sampuk kan?"
Zarith rasa nak lempang laju-laju muka Aaisy sekarang. Bebal ke bodoh. Keliru dia.
"Sebelum kau yang kena sampuk, meh sini tolong sapukan aku ubat," mendatar saja suara Zarith sambil menarik Aaisy untuk mengikut langkahnya.
Punggung dilabuhkan diatas sofa dan dihadapkan belakang tubuhnya pada Aaisy. Hoodie kelabu yang tersarung ditubuh ditanggalkan sebelum satu bekas bulat kecil bergolek jatuh dari poket hoodie tersebut.
Pantas Aaisy tunduk mengutip bekas putih itu.
"Ubat apa ni? Kau sakit ke?" soal Aaisy.
Tidak menjawab, bekas putih itu dirampas Zarith dan dimasukkan kedalam poket seluarnya. Dikeluarkan krim yang diterima dari pihak hospital dan diberikan pada Aaisy.
"Sapukan belakang bahu aku ni. Tak sampai," t-shirt yang dipakainya dibuka menampakkan tubuh tegapnya.
"Oi, ni kenapa ni?" suara terkejut Aaisy menarik perhatian mereka semua untuk mendekati.
Aaqif yang melihat cukup kenal dengan kesan itu. "Tak sempat elak ke, bro?" tanya Aaqif.
"Nak elak apanya benda dah tinggal tiga saat. Bersyukur jelah masih bernafas, masih sempurna segala anggota," jawab Zarith bersahaja.
"Uish, aku rasa ni first time kau balik dari operasi cedera macam ni. Dari depan sampai belakang," tegur Hayder pula.
"Bahaya tu sentiasa ada, bro. Kita je yang alert ke tak alert. Eh, cepatlah sapu. Dah dua hari aku tak sapu sebab tak sampai. Nanti berparut, jatuhlah saham aku,"
"Ek eleh, kau fikir kau perempuan nak jatuh-jatuh saham?" bekas sederhana besar itu dibuka Aaisy. Putik kapas diambil dan dia mula menyapu rata krim pada belakang bahu Zarith.
"Habis tu, bekas kecil lagi satu tu? Nampak macam sama je," soal Aaisy lagi.
"Yang tu tak boleh usik, itu special," Zarith mengulum senyum teringatkan bekas krim yang diterima dari Aufyaa.
"Kau nak buat hal dekat hutan je, Rith. Jangan bawa masalah kau sampai ke bandar eh," Hafiy yang hanya khusyuk dengan laptop diriba tiba-tiba menyampuk.
Kurang faham dengan apa yang cuba diperkatakan oleh Hafiy, Zarith menoleh ke arah Irfan. Kening dijungkit tanda bertanya.
"Dia dendam lagi dengan kau pasal kes accident hari tu. Tiga malam dia tak tidur 'bersihkan' masalah kau," balas Irfan menerangkan.
Membulat kecil mulut Zarith, baru faham. Patutlah...
"Kau dah sedap buat masalah, kau blah masuk hutan macam tu je? Text ke, call aku pun tak ada," rengus Hafiy masih tak berpuas hati.
Gigih dia godam setiap kamera CCTV sepanjang jalan itu untuk menghapuskan rakaman kejar-mengejar mereka malam itu. Belum kira dia jejak setiap kereta yang ada memasang dashcam. Fuhh, tiga hari yang sangat memeritkan.
YOU ARE READING
ZARITH'S: HER COMMANDO [OG]
RomanceAiman Zarith x Aufyaa Imani [𓂀 ʙʟᴀᴄᴋ ᴅᴇᴍᴏɴ ꜱᴇʀɪᴇꜱ ɪɪ 𓂀] ‼️WARNING‼️ - Might contain sensitive issues. Read on your own risks. Sinopsis: Aiman Zarith merupakan seorang anggota pasukan khas Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang dikenali sebagai VAT69...