— v i l l e —
"Ens yönä tässä talossa harrastetaan niin vitusti seksiä!"
Mä katsoin sivusilmällä parasta ystävääni, jonka suupielestä roikkui voileipäkakun koristeena ollut herneenverso. Me oltiin karattu Jessen kanssa hetkeksi sisätiloihin vetämään vähän välipalaa ja Jesse oli ängennyt kitusiinsa jo varmaan viiden juhlavieraan edestä voileipäkakun jämiä. Äidin oli tätä menoa turha haaveilla siitä, ettei huomenna tarvitse mennä ruokakauppaan.
"Kenen kans meinasit?" mä kysyin lopulta ja kauhoin itsekin kakkua suuhuni virne naamallani. "Kelasitko iskee jonku mun sukulaistädin vai?"
Jesse mulkaisi mua ja tuhahti.
"Tarkotin teitä muita saatana, jumalauta ku on rakastunutta porukkaa! Vitun epistä jos mä oon kohta ainoo sinkku, mä oon kuitenki ylivoimasesti parhaimman näkönenki! Niinku mitä vittua, miten näin ees kävi?" Jesse puhui kiivaaseen tahtiin ja mä vuorostani nauroin sen ylimielisille puheille.
"Entä se sun hot boy summer? Sullahan piti olla vuosisadan sinkkukesä nyt edessä."
"No ei se yksin oo kivaa", Jesse ähkäisi murheellisena.
"No ota vaikka Janne messiin."
"Hah, hyvä vitsi! Se jätkä on ihan hyödytön! Kello ei ollu ees kymmentä ja jätkä jo luovutti, kunnon amatööri!"
Mä nyökyttelin päätäni. Janne tosiaan oli lähtenyt jokin aika sitten kotia kohti, se harvemmin jaksoi katsella humalaisia ihmisiä ympärillään. Usein se häipyi ennen kun se oli se porukan ainoa selväpäinen, joka joutui vaan pitämään muista kännikaloista huolta. Mä olin yrittänyt kyllä sanoa sille, että meidän porukat oli täällä kyllä katsomassa meidän perään, mutta ei se ollut auttanut.
"Saattaahan se olla, et Oona jatkaa mun vihaamista ja joudun lopulta turruttaa suruni alkoholiin ja vietänki koko kesän sun paskassa seurassa", mä sanoin, johon Jesse naurahti teatraalisesti.
"Hah, älä puhu paskaa!"
"No mitä?"
"Sen päivän ku näkis, et Oona oikeesti sua vihais", Jesse lausahti ja pyyhkäisi vaaleita kutreja pois otsaltaan. "Meikäläisen charmi jäi ensimmäistä kertaa ikinä uppoomatta tuolla rannassa! Ihan tosi, ei oo ikinä käyny noin, et ehdotan muijalle panohommia ja työnnänki sen siinä vahingossa vaan lähemmäs jotain toista, ja vielä sua, tollasta pulkannarua saatana", se tykitti ja virnisti ja mäkin varovaisesti vähän hymyilin.
"Kiitti siitä", hymähdin.
Mä olin kaljan rohkaisemana uskaltautunut heittämään tyhmänrohkeaa läppää mun ja Oonan yhteisestä yöstä ja mä olin oikeasti yllättynyt, miten kipinöivää katsetta se oli saanut aikaan Oonan suunnalta. Mun oli myönnettävä, että se oli nostanut mun toiveita taas aika korkealle sen suhteen, että me saataisiin vielä välimme korjattua.
YOU ARE READING
me neljä
RomanceYks meistä pukeutui aina pastellisävyihin. Toinen pelkkään mustaan. Kolmas ei välittänyt mistään. Neljäs halusi välittää, muttei tiennyt mistä aloittaa.